Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:42:39 GMT

پرداخت غرامت به ۳۰۰۰ هکتار از اراضی سیل زده گلستان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۹۸۵۷

پرداخت غرامت به ۳۰۰۰ هکتار از اراضی سیل زده گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، میرمحمد غراوی در جلسه جبران خسارات کشاورزی سیل که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور برگزار شد، اظهارکرد: سیل به اراضی کشاورزی گلستان خسارت عمده ای وارد کرد و جبران خسارت سیل در دستورکار دولت است.

وی با بیان اینکه مبنای پرداخت خسارت صرفاً مساحت زمین کشاورزی نیست، افزود: پرداخت خسارت به سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی صورت گرفته و با توجه به تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت باید روند پرداخت خسارات سیل در بخش کشاورزی تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غراوی گفت: برخی زمین های کشاورزی در حریم راه ها و رودخانه ها واقع شده اند و باید در پرداخت خسارت مورد توجه باشند.

وی افزود: سطح اراضی آسیب دیده از سیلاب بر اساس تصویربرداری های جهاد کشاورزی و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با تصاویر پژوهشگاه فضایی ایران زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاوت هایی دارد که قابل رفع است.

همچنین در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور ضمن تقدیر از تمامی کسانی که از ابتدای سیلاب تاکنون در کنار مردم بوده اند، اظهار کرد: اصل مسأله آن است که اراضی کشاورزی مردم خسارت دیده و باید جبران شود.

جواد ناصریان افزود: در حال حاضر باید در نقاطی که اختلافی بین پژوهشگاه فضایی و جهاد کشاورزی وجود ندارد پرداخت شود و طی این سفر یک روزه هم در مورد نقاط اختلافی تصمیم گیری خواهد شد.

وی یادآور شد: تصویربرداری های پژوهشگاه فضایی دقت بالایی دارد و می تواند در اختیار بخش های محتلف وزارت کشور قرار گیرد و همچنین در این موضوع می تواند به کمک استانداری گلستان بیاید.

کد خبر 4627821

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان