Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان با اشاره به پایین بودن سهم بخش کشاورزی، گردشگری و معدن در حوزه صادرات گفت: باید علت عدم تغییر سهم این بخش‌ها در سال 97 نسبه به سال 96 در حوزه صادرات مورد مطالعه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه توسعه استان با اشاره به اینکه سهم‌ بخش‌های مختلف در حوزه صادرات تفاوتی چندانی نداشته و این موضوع باید مورد مطالعه قرار گیرد اظهار کرد: باید علت عدم تغییر در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و معدن باید مطالعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم اشتغال کشاورزی ما نسبت به کشوری بالاتر بوده و چه چیزی باعث شده این بخش در صادرات سهم کمتری داشته باشد و باید مشخص شود که ایران کارمان کجاست.

استاندار زنجان افزود: همچنین موضوع گردشگری نیز از سیاست‌های ملی بوده و از اهداف مهم دولت نیز است ولی گردشگری ما تغییری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه نکته قابل توجه این است که ما بتوانیم حوزه گردشگری را ارتقا دهیم ابراز کرد: در این شاخص‌ها خیلی باید دقت داشته باشیم و به صورت جدی توجه کنیم و روی این موارد کار کنیم تا بتوانیم برای ارتقای شاخص‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

حقیقی با اشاره به افزایش تعداد جلسات در حوزه صادرات عنوان کرد: از بضاعت موجود استان در توسعه این بخش استفاده شود تا جلساتی که برگزار می‌شود موثر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید در حوزه صادرات و واردات هدفگذاری معقولی داشته باشیم و برای تحقق این هدفگذاری انجام شده برنامه‌ریزی داشته باشیم تا هدف تعیین شده محقق شود گفت: برای تحقق اهداف باید ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود که آیا اهدافمان همان اهداف گذشته بوده و یا باید هدف‌های جدید‌تری را تعریف کنیم.  

استاندار زنجان در مورد استفاده از ظرفیت‌ بانک‌ها در حوزه صادرات و واردات افزود: همچنین تا این پایان هفته نیز مشخص شود کدام بانک‌ها را در امر صادرات و واردات می‌توانیم پای کار بیاوریم.

وی صادرات را از نقشه راه استان عنوان کرد و افزود: انتظار دارم این نقشه راه  با توجه به شاخص‌های تعریف شده به صورت جدی در برنامه استان گیرد تا به اهداف تعریف شده تحقق یابد.

حقیقی با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده عمده صادرات ما در نساجی کم بوده و واردات ما با صادرات معنادار است افزود: در این صنایع 3 میلیون دلار صادرات داشتیم در صورتی که در حوزه واردات خیلی تفاوت داریم و این نشان می‌دهد که صنایع نساجی ما مصرف داخلی دارد و کار موثری در این حوزه صورت گرفته و تولیدات این حوزه به ارزش افزوده تبدیل شده است.

وی با اشاره به افزایش40 درصدی صادرات از استان زنجان اظهار کرد: از لحاظ وزنی نیز شاهد افزایش 10 درصدی هستیم و این نشان می‌دهد که در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: واردات ما نیز 17 درصد کاهش پیدا کرده ولی نکته مهم در بحث واردات این است که کالاهای مصرفی وارد نکردیم خود حائز اهمیت بوده و بیشتر واردات مواد اولیه و تبدیل آن به ارزش افزوده بوده و این کار خوب و موثر انجام شده در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به صادرات کالا از استان زنجان به 50 کشور و همچنین واردات از 46 کشور بوده است افزود: شاخص‌های بخش صادرات و واردات باید مورد مطالعه قرار گیرد تا مشخص شود در سالجاری آیا همین شیوه را ادامه خواهیم داد یا اینکه اهداف دیگری را باید دنبال کنیم.

حقیقی با اشاره به اینکه عمده صادرات ما صنایع فلزی رنگی است و افزود: بقیه صادرات ما چه خواهد شد باید مورد مطالعه قرار گیرد.

استاندار زنجان همچنین در این جلسه به تعیین تکلیف پسماند‌های صنایع روی زنجان اشاره و بیان کرد: باید پسماند‌ها این صنایع را زودتر تعیین تکلیف کنیم و اینکه ما از سال 95 تا 98 در حدود 230 درصد واردات خاک روی را داشتیم این نکته‌ای مهمی بوده که باید در این حوزه عملا وارد شده و کار موثری انجام دهیم تا بتوانیم به نتیجه خوبی در این حوزه برسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان