Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام فردوسی پور گفت: نهمین دوره مراسم اعتکاف طلاب در جوار بارگاه منور رضوی از ۱۲ تا ۱۴ خرداد در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «محمد فردوسی پور» امروز(۷ خرداد) در نشست خبری ویژه برگزاری مراسم اعتکاف طلبگی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه روح انسان همانند جسم نیازمند تغذیه ای مناسب است، گفت: اعتکاف، فرصت مناسبی برای جلای روح می باشد که تقارن آن با ماه بندگی خدا بر فضیلت آن افزوده است، با توجه به میل رسیدن انسان به کمال و نیاز روح به آرامش، بهترین دارو، مناجات شیرین با خداوند متعال است که در یک فضای خلوت و معنوی صورت گیرد، از این رو حوزه علمیه خراسان با همکاری آستان قدس رضوی، مراسم اعتکاف طلاب در جوار بارگاه منور رضوی را از ۱۲ تا ۱۴ خرداد در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اعتکاف و فضیلت آن در قرآن و آموزه های دین اسلام بسیار سفارش شده است، گفت: با توجه به اینکه برخی از ایام از ویژگی خاص برخوردار هستند و ائمه(ع) نیز ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان را معتکف می شدند، لذا سه روز آخر ماه بندگی خدا برای برگزاری مراسم اعتکاف طلبگی در نظر گرفته شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فردوسی پور با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۷۰۰ طلبه، درخواست برای شرکت در مراسم اعتکاف داشتند، گفت: اعتکاف امسال با حضور ۹۰۰ طلبه برادر و خواهر از ۲۷ ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شود.

 

وی افزود: ممتازین مدارس علمیه، حافظان قرآن کریم، جانبازان، ایثارگران و فرزندان آنان، مبلغان و همچنین سال اولی ها، در اولویت انتخاب برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف طلبگی رمضان ۱۴۴۰ بوده اند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان به برنامه های جانبی اعتکاف نیز اشاره و ابراز کرد: برنامه های معرفتی با حضور سخنرانان مطرح استانی، مباحث بصیرتی، اخلاقی و تهذیبی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای ایام اعتکاف است.

 

وی ادامه داد: با توجه به تقارن مراسم اعتکاف با ۱۴ خرداد و سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، مراسم ویژه سخنرانی با موضوعات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، به صورت مشترک برای طلاب و دانشجویان در ایام اعتکاف برگزار می شود که می تواند وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه را رقم بزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فردوسی پور با بیان اینکه شروع برنامه ها و پذیرش معتکفین از غروب ۲۶ ماه رمضان در مدرسه علمیه عالی نواب آغاز می شود، اضافه کرد: حضور اساتید حوزوی در کنار طلاب و دانشجویان و برگزاری مراسم و مناجات خوانی های مختص این ایام، بهترین فرصت برای سیقل دادن روح است که امیدواریم معتکفین از آن، بهترین بهره را ببرند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان مراسم شب قدر اردبیل مسجد احیای شب قدر مجلس خبرگزاری شبستان سبک زندگی اسلامی قرآن اعتکاف رمضانیه مراسم اعتکاف حوزه علمیه خراسان حرم مطهر رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: پیکر‌های مطهر شش شهید دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهر تهران تشییع و تدفین شود. وی افزود: خاکسپاری پیکر مطهر شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و نمایشگاه نزاجا انجام خواهد شد. گفتنی است، پیکر شهدای گمنام از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تفحص، و در مناسبت‌های مختلف سال به ویژه ایام شهادت اهل بیت (ع) در مناطق مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شود.

دیگر خبرها

  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران