Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت : بیماری های فشارخون و پرفشاری خون اصلی ترین عامل مرگ و میر در دنیا هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان صبح امروز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان کرمان با موضوعیت بسیج ملی فشارخون ، روز قدس و ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: بارها سوال می شود چرا بسیج ملی کنترل فشار خون؟ در واقع بیماری های فشارخون و پرفشاری خون اصلی ترین عامل مرگ و میر در دنیا هستند، علی الخصوص مرگ و میر زودرس که باید به شیوع پرفشاری خون پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از افراد جامعه دارای فشار خون بالا هستند، گفت: متاسفانه ۵۰ درصد از افراد جامعه خبر ندارند که دارای فشار خون هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: براساس پیمایش ملی در سال ۲۰۱۶ حدود یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال در ایران مبتلا به فشار خون بالا هستند.

احمدی طباطبایی با تاکید بر اینکه فشار خون علامتی ندارد ، ادامه داد: یکی از مسائل مهم در کشور ما فشار خون است که عامل خطر قابل تغییر است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری دیابت و فشار خون علامتی ندارد و از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ،افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه درباره فشار خون بالا، ترغیب مردم برای مراجعه به مراکز تعیین شده جهت اندازه گیری فشارخون، و شناسایی و پیگیری افراد دارای فشارخون، کاهش مصرف نمک روزانه مردم ، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه جات به میزان ۲۵ درصد بیشتر از وضعیت کنونی، کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا، رعایت و کنترل دقیق عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را از اهداف کلی این برنامه برشمرد.

احمدی طباطبایی عنوان کرد: کلیه مردم می توانند برای گرفتن فشار خون خود از تاریخ ۱۷ خرداد ماه تا ۱۵ تیر ماه به کلیه پایگاه های سلامت، خانه بهداشت و بیمارستان ها مراجعه نمایند.

وی ، کلیه افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار که در هر گروه سنی باشند را از گروه هدف این برنامه عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان به نحوه اجرا نیز اشاره کرد و بیان داشت: فراخوان از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها در سطح کشور و استانها، فراخوان از طریق پایگاه های اینترنتی و فضای مجازی و تولید پلاکارد، پوستر و بنر صورت خواهد گرفت.

احمدی طباطبایی خاطرنشان کرد: افراد گروه هدف در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت، مراکز خدمات جامعه سلامت مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

وی، سکته معزی، نارسایی کلیوی و عوارض چشمی و کوری را از عوامل داشتن فشار خون بالا دانست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: قرار است در کشور ما یک کمپین بسیج ملی کنترل فشا خون ایجاد شود که هدف از آن تلنگور زدن به مردم و جامعه است اینکه بدانیم و بعد اقدام کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت