Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری ظهر امروز در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم است که از این میزان ۵۶۰ هزار هکتار آن دیم و ۳۲ هزار هکتار آن نیز آبی است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان کردستان در سال جاری نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است، افزود: همچنین با توجه به حجم تولید گندم امسال پیش بینی خرید تضمینی یک میلیون و ۶۲ هزار تن گندم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و قیمت بالای گندم در کشورهای همجوار پیش بینی می‌شد که امسال با مشکل قاچاق گندم مواجه شویم که خوشبختانه با ثبت نام گندم کاران در سامانه پهنه بندی اطلاعات زراعی ثبت شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر ۸۳ هزار و ۷۱۸ گندمکار در کردستان در این سامانه ثبت نام کرده اند و تنها به وسیله این سامانه نیز امکان خرید تضمینی گندم و پرداخت پول آن به کشاورزان امکان پذیر است.

وی بیان کرد: همچنین در استان امکان ذخیره سازی ۸۴۰ هزار تن گندم وجود دارد که ۸۰ هزار تن آن در مراکز دولتی و بقیه در سیلوهای بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی روستایی ذخیره سازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین به نرخ خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: سال گذشته این مبلغ هزار و ۳۰۰ تومان بود که با توجه به کیفیت بالای محصول تا هزار و ۳۳۱ تومان نیز به کشاورزان پرداخت شد.

جعفری اظهار داشت: امسال نیز نرخ خرید تضمینی گندم هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده که همانند سال گذشته امکان این وجود دارد که در صورت بالا بودن کیفیت گندم تولیدی با نرخ هزار و ۷۵۰ تومان نیز خریداری شود.

کد خبر 4627817

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد