Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یک عمل جراحی منحصربه‌فرد و پیچیده در مرکز پزشکی آیت‌الله طالقانی، برای بیماری که مورد اصابت گلوله در ناحیه فک و صورت قرار گرفته بود، از طریق اسکن سه بعدی مدلی طراحی و بازسازی فک پایین و نسوج نرم کف دهان، گردن و صورت گرفت. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ حسین بهنیا، استاد گروه جراحی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی اظهار کرد: این عمل جراحی منحصر به‌فرد به‌منظور باز‌سازی فک پایین و نسوج نرم کف دهان، گردن و صورت به صورت تیمی بر روی یک مرد 42 ساله که مورد اصابت گلوله در شهر اصفهان قرار گرفته بود، در بیمارستان آیت الله طالقانی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنیا در این باره افزود: بدنبال حادثه بلافاصله در اصفهان درمان‌های اولیه اورژانس صورت گرفت، سپس بعد از چند ماه عملیات بازسازی یکبار از فلاپ آزاد فیبولا تلاش شده بود که موفقیت آمیز نبود و بار دوم نیز از فلاپ سینه و دنده استفاده شد که باز هم با شکست روبرو شد.

وی توضیح داد: پس از این بیمار جهت معالجعه به تهران مراجعه می‌کند که با طراحی دقیق و برنامه‌ریزی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته درمان جراحی به‌صورت تیمی در بیمارستان طالقانی با موفقیت بر روی بیمار انجام شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: به کمک اسکن سه بعدی و تهیه مدل، بازسازی‌های مناسب به صورت مجازی و شبیه سازی بر روی مدل انجام گرفت و در حین جراحی به عنوان الگو استفاده شد تا دقیقا وضعیت قبل از حادثه برای بیمار ایجاد شود.

بهنیا یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط تیم درمانی را استفاده از فلاپ پوست سر برای بازسازی نسوج نرم ناحیه گردن و چانه عنوان کرد تا بیمار بتواند دقیقا نسوج از دست رفته را از نظر رنگ پوست و مو تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: چند ماه دیگر درمان‌های تکمیلی و ترمیمی به صورت موضعی انجام و برای بیمار از ایمپلنت‌های دندانی در فک بازسازی شده برای جویدن و تغذیه استفاده خواهد شد.

همه هزینه‌های جراحی زیبایی اقتصاد

انتهای پیام/

R1538/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نوار غزه؛  در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه شرایط بیماران وخیم است. بسیاری از بیماران برای درمان باید به خارج نوار غزه منتقل شوند. اما در نتیجه ادامه تهاجم مستمر اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه، امکان انتقال آن‌ها به خارج این منطقه برای عمل جراحی وجود ندارد. به علت ضعف امکانات و کمبود دارو، امکان اجرای عمل جراحی نیز در داخل نوار غزه وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

- مادر کودک فلسطینی 
- پدر کودک فلسطینی 

 

 

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند