Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ فعالان حقوق بشر نسبت به آزادی سربازان ارتش میانمار که متهمند در سال 2017 در استان راخین این کشور مرتکب قتل مسلمانان شدند ابراز نگرانی کردند.   «فیل روبرتسون» معاون آسیایی دیدبان حقوق بشر در توئیتی نوشت: تنها دلیل دستگیری این سربازان این بود که «وا لون» و «کیاو سو او» دو خبرنگار رویترز در یک گزارش تحقیقی غیر قابل انکار، آنها را رسوا کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز گذشته (دوشنبه 6 خرداد) منتشر کرد اعلام کرد میانمار حکم آزادی زودهنگام این سربازان را صادر کرده است. در این گزارش آمده است این سربازان در نوامبر 2018 آزاد شدند که این یعنی آنها کمتر از یک سال از 10 سال محکومیت زندان خود را سپری کردند.
سال گذشته رویترز، تصاویری از چند مرد روهینگیایی بسته شده به یکدیگر را منتشر کرد که در حال تماشای حفر قبر خود توسط بوداییان بودند. پس از انتشار این گزارش، این دو خبرنگار رویترز به جرم دسترسی به اسرار دولتی توسط پلیس میانمار دستگیر شدند و مدت 16  ماه را در زندان سپری کردند.
«ماونگ زرنی» رئیس سازمان Free Rohingya Coalition) FRC)، شبکه جهانی فعالان روهینگیا، دولت «آنگ سان سوچی» را به اعطای مصونیت کامل به قاتلان متهم کرده است. وی می‌­گوید: چگونه می­­توان به کمیسیون بین­‌المللی تحقیق که سوچی به راه انداخته اعتماد کرد؟
 
«یانگهی لی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار در توئیتی نوشت: اگر این خبر درست باشد، چرا این سربازان به طور مخفیانه آزاد شدند؟ خبرنگاران رویترز 511 روز را به طور ناعادلانه در زندان بودند در حالی که مجرمان واقعی آزاد بودند.
بنابر گزارش یک سازمان کانادایی از سال 2017 حدود 24هزار روهینگیایی توسط نیروهای دولتی میانمار کشته شدند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا رویترز روهینگیا قتل عام مسلمانان میانمار آنگ سان سوچی عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان درگلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان

جمعی از اساتید و دانشجویان پردیس شهیدباهنر دانشگاه فرهنگیان کرمان با تجمع در گلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان، حمایت خود را از حرکت‌های آزادی خواهانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، جمعي از اساتید و دانشجویان پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان کرمان با تجمع در گلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان، حمایت خود را از حرکت‌های آزادی خواهانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید این دانشگاه با حضور در جوار مرقد سردار دل‌ها سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی ضمن محومیت اقدامات وحشیانه دولت آمریکا در سرکوب دانشگاهیان حامی مردم مظلوم فلسطین، با سر دادن شعار‌ها و در دست داشتن پلاکارد‌هایی حمایت و همبستگی خود را با اساتید و دانشجویان آزادی خواه دانشگاه‌های غربی اعلام نمودند.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان درگلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه