Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ خالد جعفری در جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی گندم کردستان در سنندج گفت: پیش بینی‌ها با توجه وضعیت عالی بوده و با توجه پیش بینی‌های بارش باران در برخی نقاط استان در ایام خرداد سال جاری انتظار می‌رود این برآوردها افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: در سال جاری ۵۹۲ هزار هکتار شامل ۵۶۰ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار هکتار اراضی آب زیر کشت گندم رفته که در مقایسه سطح سال زراعی گذشته حدود هشت درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه هم اکنون دولت قیمت خرید تضمینی را با ۳۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل از یک هزار و 300 تومان به یک هزار و 700 تومان برای هر کیلوگرم مصوب کرده است، افزود: برنامه ریزی های اصولی برای خرید تضمینی انجام شده است.

وی افزود: اختلاف قیمت گندم در کشورهایی همسایه یکی از چالش‌های خرید تضمینی این محصول است که در این راستا نیز دستگاه‌های متولی روی کار آمده اند تا قاچاق گندم را به صفر برسانند.

جعفری اضافه کرد: برای دومین سال متوالی خرید محصول گندم بر اساس آمار پهنه بندی انجام می‌شود که تاکنون ۸۳ هزار و ۱۱۸ بهره بردار این اساان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: این تعداد به نسبت آمار سال قبل حدود ۱۰۲ درصد است که علت افزایش آن نیز رشد بهره برادران است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان خرید گندم جهاد کشاورزی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم