Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-03@02:05:01 GMT

تعطیلی شبانه جایگاه سوخت اهرم و کلافگی مردم+عکس

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۱۶۸۵

تعطیلی شبانه جایگاه سوخت اهرم و کلافگی مردم+عکس

تعطیلی‌های مکرر و هر شب جایگاه سوخت شهر اهرم در یک سال گذشته از سال جاری موجی از نارضایتی و گلایه‌مندی در بین مردم این شهر ایجاد کرده و موجب کلافه شدن و سردرگمی مردم شده است و علی رغم پیگیری‌ها باز هم شاهد این معضل هستیم.

جایگاه سوخت اهرم حال خوشی ندارد

به گزارش «جنوب نیوز» به نقل از فارس؛ جایگاه سوخت دهداری در مرکز شهر اهرم با قدمتی چندین ساله این ایام حال و روز خوشی ندارد و اکثر اوقات یا بسته است یا اینکه سوخت نداشته و موجب سردرگمی و گلایه شدید همشهریان اهرمی و بعضا اهالی روستاهای تابعه این شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگاه سوخت دهداری اولین جایگاه سوخت در اهرم است که در سال‌های اخیر بیشتر مواقع دو الی سه روز در هفته بنزین نداشته و به دنبال این بی‌مدیریتی با اعتراض و گلایه شدید مردم همراه بوده است و البته با اعتراض‌های مردم و پیگیری های رسانه‌ها و مسئولین شهرستان صورت گرفته و تلاش مدیریت این جایگاه تا حدودی مشکل بی‌بنزینی آن کمتر شده است.

سد شبانه نرده های پمپ بنزین اهرم 

آنچه امروز آزاردهنده است این جایگاه هر شب ساعت 23:30 شب زود می‌بندد و با نرده‌هایی جلو پمپ‌ها باعث شده تا مردم اهرم برای تهیه سوخت به جایگاه ماحوزی که به نوعی در خارج از شهر و بهتر بگوییم در خروجی شهر به سمت برازجان قرار دارد طی مسافت کنند که این موضوع باعث ناراحتی شهروندان شده است.

شهروندان اهرمی قبل از سرکار رفتن به جایگاه سوخت دهداری جهت زدن بنزین می‌روند اما با سدی از نرده‌های مقابل پمپ‌ها مواجه می‌شوند.

گلایه شهروندان اهرمی

یکی از شهروندان اهرمی گفت: بارها شده برای سوخت گیری در شب به پمپ بنزین مراجعه کرده‌ام اما متأسفانه به دلایل مختلف پمپ بنزین تعطیل بوده است. انتظار ما از مسئولان این است که یک بار برای همیشه این مشکل را برطرف کنند.

یکی دیگر از شهروندان شهر اهرم نیز اظهار کرد: مسئولین در راستای رفع مشکل مردم چاره جویی کنند زیرا نه تنها مردم اهرم بلکه شهرها و روستاهای اطراف هم برای سوخت گیری به این جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند که تعطیلی‌های هر شب زندگی روزمره آنها را دچار اختلال می‌کند.

غریبی مسئول فروش سوخت به جایگاه دارن گفت: جایگاه سوخت‌ها طبق قانون باید 24 ساعت فعال باشند و اجازه تعطیلی ندارند.

وی افزود: بازرس‌های ما هر هفته از جایگاه های سوخت بازدید می‌کنند و مورد جایگاه سوخت اهرم را قطعاً پیگیری می‌کنیم.

آنچه که امروز خواسته مردم اهرم است پیگیری جدی مسئولان و برطرف شدن این مشکل می‌باشد که با توجه به تعداد کم جایگاه‌های سوخت در این شهر و نیز از طرفی حیاتی بودن آن می‌طلبد که هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی

ایده اعطای بنزین به نفر به جای خودرو، رویکردی نوین در مدیریت منابع انرژی و بهبود عملکرد اقتصادی محسوب می‌شود. این طرح می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر الگوهای مصرف سوخت و نهایتاً بر اقتصاد کلان داشته باشد. در حال حاضر، مقادیر قابل توجهی بنزین به دلیل استفاده غیرکارآمد و قاچاق هدر می‌رود. با اجرای این طرح، هر فرد بر اساس نیاز واقعی خود بنزین دریافت می‌کند، که این امر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هدررفت بنزین شود.

با اعمال سیاست تخصیص بنزین به افراد به جای خودروها، دسترسی به حجم زیادی از بنزین برای قاچاقچیان به طور مؤثری محدود می‌شود. در این ساختار، هر فرد می‌تواند سهمیه بنزین خود را با قیمت‌های داخلی و یا قیمت‌هایی نزدیک به تعادل جهانی به فروش برساند؛ این امر انگیزه برای قاچاق بنزین به کشورهای همسایه را کاهش داده و به نوبه خود می‌تواند به کاهش قابل توجهی در فعالیت‌های قاچاق منجر شود. این تغییرات نه تنها باعث افزایش درآمدهای ارزی از طریق امکان صادرات بیشتر به بازارهای بین‌المللی می‌شوند، بلکه به تقویت اقتصاد کشور و شفافیت بیشتر نیز کمک می‌کنند.

علاوه بر این، با اجرای طرح اعطای یارانه بنزین به افراد به جای خودروها، تحول عمده‌ای در الگوی مصرف سوخت در کشور رقم خواهد خورد. این طرح به شهروندان امکان می‌دهد تا با استفاده بهینه از سهمیه‌های اختصاص یافته، نه تنها هزینه‌های شخصی خود را مدیریت کنند بلکه به سمت افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روش‌های اشتراکی حرکت کنند. به عنوان مثال، ترغیب به سفرهای دسته‌جمعی و هماهنگ‌سازی برنامه‌های سفر با دیگران، مصرف بنزین را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و تجربه‌های اجتماعی مشترک و خاطره‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

با کاربردی‌تر شدن مصرف بنزین، می‌توان انتظار داشت که سطح آلودگی ناشی از احتراق ناکارآمد سوخت کاهش می‌یابد. این امر نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند، بلکه سلامت عمومی را نیز تقویت می‌کند. به این ترتیب، طرح تخصیص بنزین به نفر به جای خودرو می‌تواند یک پیروزی چندجانبه برای اقتصاد، محیط زیست و جامعه باشد.

با اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به نفر، تغییراتی در رویکرد تخصیص یارانه انرژی در بخش بنزین ایجاد خواهد شد. در این طرح، هر شخص به جای خودرو، سهمیه بنزین دریافت می‌کند و در صورت عدم استفاده، می‌تواند این سهمیه را به بازار صادرات بفروشد. این امکان فرصتی برای کسب درآمد ارزی از طریق فروش سهمیه بنزین فراهم می‌آورد، که این انگیزه مالی می‌تواند رانندگان فعال در صنعت حمل و نقل را نیز به سوی استفاده از CNG سوق دهد. با فروش سهمیه بنزین خود و استفاده از CNG، رانندگان می‌توانند هزینه‌های سوخت خود را کاهش داده و در عین حال منافع اقتصادی به دست آورند.

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود