Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@12:31:11 GMT

بانوان بیشترین مبتلایان به پرفشاری خون

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۲۱۷۷

بانوان بیشترین مبتلایان به پرفشاری خون

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اصفهان با بیان اینکه این آمار با توجه به مراجعه بیشتر بانوان مبتلا به فشارخون بالا در مقایسه با آقایان به مراکز بهداشت است گفت: فقط ۴۰ درصد مبتلایان به پرفشاری خون مراقبت‌های درمانی را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمال حیدری با اشاره به اینکه شاخص این بیماری در استان اصفهان در بانوان ۲۶ درصد و در آقایان ۲۳ درصد است افزود: پیش بینی می‌شود که ۹۲۲ هزار نفر در استان اصفهان مبتلا به این بیماری باشند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها از بیماری خود مطلع اند.

وی ادامه داد: از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به فشارخون بالاست و در استان اصفهان حدود ۲۵ درصد افراد بیش از ۳۰ ساله فشارخون دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: پرفشاری خون یک بیماری غیرواگیردار است که با تصحیح روش تغذیه و سبک زندگی سالم می‌توانیم این بیماری را که امروز به مرز هشدار رسیده است کنترل کنیم.

وی تأکید کرد: پرهیز از مصرف بیش از حد نمک، غذا‌های آماده و فست فودها، کم تحرکی و انجام ورزش‌های ملایم، به طور مشخص پیاده روی ورزش‌های هوازی مثل شنا و نیز دوری از استرس و کاهش آلودگی هوا، در کاهش و کنترل فشارخون بالا بسیار مؤثر است.

پرفشاری خون یک زمینه ژنتیکی و ارثی دارد و برخی افراد برای ابتلا به این بیماری مستعدتر هستند و لازم است مراقبت‌های جدی‌تر ببینند و از عوامل تشدید کننده آن پرهیز کنند.

افراد ۳۰ ساله و بیشتر در صورت داشتن فشارخون ۱۲۰ روی ۸۰ میلی متر جیوه و ۱۴۰ روی ۹۰ به عنوان افراد پیش فشارخون و پرفشارخون و در معرض فشارخون بالا هستند.

انتهای پیام/م

  کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از موج، پل طبیعت به عنوان یکی از نمادهای شهری تهران در حمایت از مبتلایان و جلب توجه عموم جامعه به تالاسمی رنگ قرمز به خود می‌گیرد.

رنگ قرمزنماد حمایت از مبتلایان به تالاسمی است.

گفتنی است که فدارسیون جهانی تالاسمی برای جلب افکار عمومی از سال ۱۹۹۴ میلادی (۱۳۷۲ شمسی) روز هجدهم اردیبهشت را به عنوان روز جهانی تالاسمی نامگذاری کرده است.

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور