Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:20:50 GMT

بایدها و نبایدهای چاپ کارت ویزیت

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۲۵۹۳

بایدها و نبایدهای چاپ کارت ویزیت

اگر کسب‌وکار شما کارت ویزیت ندارد، احتمالا تعامل با مشتری برای شما در اولویت‌های آخر است، راستش را بخواهید اگر تا حالا فکر داشتن بیزینس کارت به ذهنتان خطور نکرده، مسیر تعاملی خود را بن‌بست کرده‌اید و خبر ندارید.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام قاصدک سفید، فکر می‌کنید دوره، دوره‎ی خدمات و ارتباط آنلاین است و کارت ویزیت یک روش سنتی و منسوخ است؟ باید بگویم که کارت ویزیت‌ها هرگز نمرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کماکان میلیاردها کارت ویزیت از زیر تیغ طراحی رد می‌شوند و بعد از چاپ به بازار ورود می‌کنند اما با طراحی منحصر به‌فردتر و ماهیتی تخصصی‌تر.

فکرش را بکنید، با پرستیژ رسمی در یک جلسه کاری مهم حضور دارید و برای ارتباطات بعدی با اعضای مجمع نیاز به یک پل ارتباطی دارید که هم شیک و رسمی باشد و هم شخصیت و اعتبار شما را از بین نبرد.

راه‌حل چیست؟ می‌خواهید یک‌تکه کاغذ از کنار برگه‌های صورت‌جلسه بکنید و شماره تلفن و ایمیلتان را روی آن درج کنید؟ با چه رویی این تکه کاغذ را به‌طرف مقابل می‌دهید؟ برفرض که دادید، آیا شخص مقابل با این دسته‌گلی که به آب دادید در آینده از چند فرسخی شما رد می‌شود؟ جواب همه این سوالات را بر عهده خودتان می‌گذاریم.

برای چاپ کارت ویزیت، چه اصراری وجود دارد؟

اگر بتوانیم به این سوال جواب قانع‌کننده‌ای بدهیم، هدف از چاپ کارت ویزیت روشن می‌شود. به پنج دلیل زیر ادعا می‌کنید همین امروز برای طراحی و چاپ کار ویزیت اقدام کنید:

کاربرانی که دسترسی به رسانه‌های آنلاین ندارند هم دل دارند:

شاید آمار و ارقام کاربران دنیای دیجیتال وسوسه کننده باشد و شما را به سمت فعالیت محض در دنیای هوشمند سوق دهد اما یک کارفرمای مشتری مدار، حتی از حق‌وحقوق تعداد انگشت‌شمار مشتریان هم نمی‌گذرد! حالا انتخاب با شماست؛ می‌خواهید مشتری مدار باشید یا به گروهی خاص از مخاطبتان اهمیت بدهید؟

کارت ویزیت تاریخ انقضا ندارد

حالا که بازار رسانه‌های آنلاین داغ است چرا برای تدریس در مدارس از کتاب‌های الکترونیکی استفاده نمی‌کنند؟ چرا کماکان خرید فیزیکی کتاب توصیه می‌شود؟ واقعیت این است که برخی چیزها تاریخ انقضا ندارند. هیچ‌وقت فاسد نمی‌شوند و همیشه سرحال باقی خواهند ماند. کارت ویزیت هم جزو مواردی است که طی سالیان طولانی، معمول‌ترین روش مشروعیت بخشی به کسب‌وکار است

برای ورود به دنیای مشتریان، نیاز به پل دارید!

حالا که دنیا دنیای دیجیتال است، بهتر است برای ورود به آن پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید. یکی از این پل‌های پشت سر، کارت ویزیت است که امروزه کمی مورد کم‌لطفی قرارگرفته است. منکر این مسئله نیستیم که پل‌های ارتباطی بین مدیران و مشتریان در این دوره و زمانه زیاد است. در روزگاری هستیم که مزیت اپلیکیشن و سایت و… در بوق و کرنا شده و گوش فلک را کرده است اما بین خودمان بماند، کارت ویزیت کماکان یک صدرنشین نوستالژی است.

اگر قرار است کسب‌وکار رو به رشد داشته باشید، حفظ ارتباط حساب شده با مشتری واجب است پس سعی کنید راه هار ارتباطی را به‌طور کامل پوشش دهید.

به نام برندتان اعتبار ببخشید:

کسب‌وکار شما می‌تواند مثل فرزندتان باشد، برای رشد نیاز به زیربناهایی دارد؛ تحقیقات نشان می‌دهد از نگاه مشتری برای اینکه نام برندتان به رسمیت شناخته شود، کارت ویزیت حرف اول را میزند. اگر تا این لحظه در مورد این مسئله غفلت کرده‌اید، به‌صورت جدی روی چاپ فوری کارت ویزیت فکر کنید

دست‌به‌دست می‌شوید:

اگر برای طراحی و چاپ کارت ویزیت، به تیم مجربی مثل چاپ قاصدک اعتماد کنید، خلاقیت به‌کاررفته در طراحی کارت ویزیت را به حدی می‌رسانند که کارت ویزیت شما به‌واسطه جذابیت خلاقانه‌اش دست‌به‌دست شود! دست‌به‌دست شدن همیشه بد نیست؛ اگر کارت ویزیت شما باشد که حاوی نام برند و پیام کاری شماست نورعلی نور است.

با یک کارت ویزیت حرفه‌ای، حجت را برای مشتری تمام کنید:

دو راه بیشتر ندارید؛ یا یک شرکت حرفه‌ای طراحی و چاپ بیزینس کارت پیدا کنید و سیر تا پیاز پروسه را با خیال راحت به آنها واگذار کنید یا نکات زیر را به خاطر بسپارید و این گوشه‎ی کار را خودتان شخصاً مدیریت کنید.

بگذارید همین اول کار آب پاکی روی دستتان بریزیم، جنگ اول به از شکست آخر! طراحی کارت ویزیت در یک شرکت به‌روز و حرفه‌ای، هیچ رنگ و بویی از تبلیغات با بزرگنمایی ندارد. شاید سال‌ها پیش کمی چاشنی تبلیغات را به همراه داشت اما مخاطب امروزه سایه تبلیغات را با تیر میزند. پس با شعار نه به تبلیغات مستقیم در بیزینس کارت سر نخ را بگیرید و جلو بروید.
کارت ویزیت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که پاسخ سه سوال زیر را داشته باشد؛ ماهیت کارت ویزیت پاسخ همین سه سوال زیر است:

- شغل شما چیست؟

- چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

- راه و روش ارتباط حضوری و غیرحضوری با شما چیست؟

با سه فاکتور بالا می‌توانید پروسه برندسازی و نفوذ به مشتری را آغاز کنید اما توجه به نکات زیر هم خالی از لطف نیست:

شلوغ‌کاری نکنید:

خونسردی‌تان را حفظ کنید و همه هیجانتان از شروع کار را درون کارت ویزیت نریزید. مشتریان این روزها به دنبال اطلاعات مختصر و مفید هستند و پرچانگی را شدیداً رد می‌کنند. علاوه بر ارائه اطلاعات مختصر روی کارت ویزیت، طراحی جذاب درعین‌حال ساده هم از واجبات است. روی جذابیت رنگ‌ها می‌توانید مانور دهید اما رنگین‌کمان هفت‌رنگ راه نیاندازید.

منحصربه‌فرد، حتی در طراحی حتی در خدمات:

اگر قرار است بخت با شما یار باشد و بین رقبایتان شما انتخاب شوید پس باید منحصربه‌فرد و خاص باشید. پیاده‌سازی این ایده را از طراحی کارت ویزیت کسب و کارتان استارت بزنید. دور تمام طرح‌های آماده برای کارت ویزیت را خط قرمز بکشید و این مسئولیت خطیر را به یک طراح گرافیک خبره بسپارید. طرح‌های آماده کارت ویزیت در اینترنت مثل چاهی هستند که شما و شرکتتان را باهم می‌بلعند.

قرار است شرکت شما بنیان‌گذار خدماتی متمایز باشد، اگر منحصربه‌فرد نباشید در کارزار رقابت باخته‌اید.
خوشبختانه یا متأسفانه مضرات طراحی ناشیانه کارت ویزیت همیشه گریبان گیرتان خواهد بود؛ چون حتی اگر کارت ویزیتتان را بکوبید و از نو بسازید، بازهم نمونه‌های ناشیانه‌ای که دست مشتریان قبلی باقی‌مانده است سند حی و حاضر عدم اعتبار شماست.

یک طراحی حسابی با فوندانسیون محکم:

طراحی بیزینس کارت و پیام ثبت‌شده بر آن باید ماندگار بماند. در مورد انتخاب مقوا و بستر چاپ کارت ویزیت کمی سرکیسه را شل کنید و زحمات طراح و هزینه‌های خودتان را به هدر ندهید.
کارت ویزیت‌های شفاف هم که این روزها خیلی ترند شده‌اند، با یک طراحی جذاب می‌توانید محشر به پا کنند.

جادوی فضای خالی را دست‌کم نگیرید:

گرافیستی را انتخاب کنید که برای فضای خالی‌تان برنامه درست‌وحسابی بریزد. مدیریت فضای خالی یک طراحی مینیمالیستی بیزینس کارت را نتیجه می‌دهد که در جلب‌توجه مخاطب استاد است.
فضاهای خالی در طراحی کارت ویزیت باید هوشمندانه باشند. اگر قرار باشد یک سری فضای سفید را به امان خدا رها کنید و انتظار داشته باشید بیننده تحت تأثیر قرار بگیرد زیاده‌خواهی است.

خلاقیت، خلاقیت، خلاقیت!

مهره گمشده‎ی موفقیت در هر خط و عرصه‌ای خلاقیت است. این را به یاد داشته باشید که کارت ویزیت، نامه اداری نیست که لازم باشد در همه‌جا از الگوی خاصی پیروی کند؛ پس تا جایی که می‌توانید خلاقیت را به رگ و ریشه بیزینس کارتتان تزریق کنید.

از طراحتان بخواهید درصورتی‌که امکان دارد، کارت را به‌صورت عمودی طراحی کند تا اولین قدم طراحی خلاقانه را محکم بردارید، صفر تا صد پروسه را به چاپ قاصدک بسپارید و با خیال آسوده به استقبال کارت ویزیت حرفه‌ای خود بروید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاصدک سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود

گوشی ناتینگ فون ۲a اواسط اسفند رونمایی شد و در رنگ‌های سیاه، سفید و شیری دردسترس قرار گرفت. در روز‌های آینده نسخه جدیدی از این گوشی ناتینگ به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.

فروشگاه فلیپ‌کارت می‌گوید که نسخه جدید ناتینگ فون ۲a در ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) در هند عرضه می‌شود. تصویری که فلیپ‌کارت برای معرفی نسخه جدید استفاده کرده است، گوشی هوشمندی را نشان می‌دهد که شبیه به مدل استاندارد است.

ناتینگ و فلیپ‌کارت اعلام نکرده‌اند که مشخصات و قیمت گوشی جدید Phone (۲a) چه تفاوتی با نسخه استاندارد خواهد داشت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • گزارش تصویری از نمایشگاه وجشنواره سلامت در بندرعباس
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان