Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@13:06:44 GMT

حماس: کنفرانس بحرین خنجری بر پیکر فلسطین است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۴۲۱۲

خرداد؛ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، با محکومیت میزبانی بحرین از کنفرانس آمریکایی-صهیونیستی گفت: کنفرانس بحرین خنجری از پشت بر پیکر فلسطین است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، خلیل الحیه روز سه شنبه با محکوم کردن طرح موسوم به معامله قرن افزود: این طرح کل منطقه را هدف قرار داده و همه باید این خطر را درک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در گفت وگو با المیادین خاطر نشان کرد: کنفرانس بحرین ابزاری برای پیشبرد معامله قرن است و تشکیلات خودگردان باید از کشورهای شرکت کننده بخواهد از تصمیم خود در این زمینه صرف نظر کنند.

الحیه اظهار داشت: نسبت به میزبانی یک دولت عربی مانند بحرین از کنفرانس اقتصادی منامه برای نابودی آرمان فلسطین ابراز تأسف می‌کنیم.

وی از قطر، عربستان، امارات و دیگر مدعوین کنفرانس بحرین خواست با تجدید نظر در مواضع خود از شرکت در این کنفرانس خودداری کنند.

الحیه با یادآوری مواضع یکپارچه فلسطینی‌ها در این زمینه تاکید کرد که فلسطینی‌ها در تحریم این کنفرانس متحد و متفق هستند.

مقام فلسطینی همچنین با اشاره به روابط حماس با سوریه گفت: ما هیچ خجالتی از این نداریم که اعلام کنیم روابط حماس با سوریه ضروری است.

وی افزود: هیچکس نمی‌تواند منکر نقش و جایگاه عمیق سوریه شود. نقش سوریه نزد ملت فلسطین همواره ارزشمند بوده و هست.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: امیدواریم ثبات و آرامش به سوریه بازگردد و این کشور نقش پیشتاز خود را دوباره از سر بگیرد.

وی همچنین روابط این جنبش با ایران را ممتاز دانست و اظهار داشت که این روابط هم اکنون در عالی‌ترین سطح جریان دارد.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: ایران به خاطر این هدف قرار گرفته است که بخشی از عناصر تشکیل دهنده منطقه مقاومت به شمار می‌رود و در برابر سیاستهای آمریکا و اسرائیل ایستاده است.

الحیه افزود: ایران در حال حاضر بهای مواضع خود را در حمایت از آرمان فلسطین و گزینه مقاومت در منطقه می‌پردازد.

وی تاکید کرد که ایران از این بحران پیروز و سربلند بیرون خواهد آمد و به پیروی از آن نیروهای مقاومت در منطقه نیز پیروز خواهند شد. برچسب ها: حماس ، کنفرانس بحرین ، فلسطین

منبع: خرداد

کلیدواژه: حماس کنفرانس بحرین فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد

در پی تصمیم ترکیه مبنی بر قطع کامل روابط تجاری با رژیم صهیونیستی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خواستار قطع روابط کشور‌های مختلف با این رژیم شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیمات اخیر ترکیه در حمایت از فلسطین که در معرض نسل‌کشی وحشتناک قرار دارد، قدردانی می‌کنیم.

جنبش حماس با اشاره به تصمیم آنکارا مبنی بر توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعلام پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، تاکید کرد: این تصمیمات شجاعانه را بازتاب مواضع اصیل ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن می‌دانیم.

این جنبش از تمامی کشور‌ها و در راس آن کشور‌های اسلامی و عربی خواست تمامی روابط خود را با رژیم نازی و جنایتکار قطع کرده و آن را در عرصه بین‌الملل طرد و منزوی کنند و در تلاش برای بازخواست و محاکمه سران تروریست آن به سبب جنایات هدفمند و سازماندهی شده علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه باشند.

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه