Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@03:19:20 GMT

افزایش ۱۶ درصدی تعرفه برق مشترکان پرمصرف

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۴۴۶۸

 محمد حسن متولی زاده مدیر عامل توانیر درباره آخرین وضعیت تعرفه‌های جدید برق اظهار کرد: سال گذشته به دلیل محدودیت در تولید برق مجبور شدیم ساعاتی را به مردم خاموشی دهیم که از این حیث مردم دچار مشکلاتی شدند.

وی افزود: سال گذشته به دنبال خاموشی‌های پی در پی مطالبه عمومی ایجاد شد که چرا وزارت نیرو با مشترکان پر مصرف برخورد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا دولت برای پاسخ به مطالبه عموم مردم طرحی را تصویب کرد که هدف از تصویب این طرح اصلاح مدل الگوی مصرف است.

متولی زاده از افزایش ۱۶ درصدی تعرفه برای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: البته مصرف برق اکثر مردم در حد الگوی مصرف است و تنها یک درصد مشترکان بیش از حد مصرف دارند که این امر به معنای دریافت یارانه بیشتر و افزایش آلودگی محیط زیست است.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه بر روی قبوض میزان مصرف برق درج شده است، اظهار کرد: البته میزان مصرف در مناطق عادی با گرمسیری با یکدیگر متفاوت است.

الگوی مصرف برق به دنبال خاموشی سال گذشته اصلاح شد

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مصرف کل کشور در فصل تابستان به وسایل سرمایشی اختصاص دارد، بیان کرد: براین اساس سایر وسایل همچون لباسشویی، ظرفشویی، اتو و جارو باید در ساعات خاص مصرف شود.

متولی زاده ادامه داد: بنابر نظرات نمایندگان مجلس مبنی بر اصلاح میزان مصرف در مناطق گرمسیری، دولت پاسخ مثبت دارد که میزان الگوی مصرف در این مناطق اصلاح شود.

این مقام مسئول هزینه تولید هر کیلو وات برق را بدون احتساب هزینه سوخت ۱۲۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که مشترکان به ازای مصرف هر کیلو وات برق ۷۰ تومان پرداخت می‌کنند و مابه التفاوت آن را دولت به عنوان یارانه برق می‌پردازد.

وی با انتقاد از این موضوع که مشترکان پرمصرف یارانه بیشتری مصرف می‌کنند، بیان کرد: تعرفه‌های قبلی قبوض برق براساس مصرف پلکانی محاسبه می‌شد و با مصوبه جدید برای کسانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند علاوه بر محاسبه پلکانی ۱۶ درصد تعرفه بیشتر اعمال می‌شود.

متولی زاده درباره اینکه آیا راهکار‌های دیگری برای تشخیص مشترک کم مصرف و پر مصرف وجود دارد، گفت: امسال با جدیت تمام دنبال این موضوع هستیم تا شماره همراه افراد در اختیار صنعت برق قرار گیرد تا با حذف قبوض کاغذی و صرفه جویی از این محل، ارتباط ۲ طرفه با مشترکان داشته باشیم و زمان پیک مصرف و روش کاهش مصرف را آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش مصرف برق منازل امری بسیار آسان است، بیان کرد: بدون آنکه رفاه خانوار کاهش یابد، کاهش ۳۰ درصدی مصرف با اصلاحات جزئی امکان دارد.

مدیر عامل توانیر در پایان با بیان اینکه در تامین برق ۴۰۰ تا ۵۰۰ ساعت در طول سال مشکل داریم، تصریح کرد: از مجموع ۸ هزار و ۷۶۰ ساعت تامین برق در کشور تنها در این چند صد ساعت دچار مشکل هستیم که با کاهش میزان سرمایش و مدیریت بار‌های غیرضرور  این امکان وجود دارد که برق این چند صد ساعت را بدون هیچ محدودیتی تامین کرد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: توانیر مشترکان پرمصرف تعرفه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی رسولیان افزود: ۲۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کلوخه سنگ آهن، سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید شد که این میزان درمقایسه با آمار مشابه سال گذشته آن هفت درصد رشد یافت.

وی از فروش ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸ تن کلوخه سنگ آهن توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۲ به سرمایه گذاران در منطقه صنعتی و معدنی سنگان خواف خبر داد و گفت: این میزان درمقایسه با 1401 با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این معادن مشغول کار هستند که امسال با راه اندازی واحد‌های جدید گندله و کنسانتره ، این آمار به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف