Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حلیم یکی از غذا‌های سالم و مقوی است که بسته به مواد اولیه مورد استفاده در تهیه آن از تنوع بالایی برخوردار است. این غذا یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین وعده‌های افطاری در ماه مبارک رمضان است، البته پخت حلیم خانگی کمی زمان‌بر است.

مواد لازم:
گندم پوست‌گرفته: نیم کیلو

گوشت گردن یا گوشت بوقلمون: نیم کیلو

پیاز: ۲ عدد

آب گوشت: ۳ لیوان

نمک و دارچین: به میزان لازم

کره: ۱۰۰ گرم

طرز تهیه:
برای تهیه حلیم، ابتدا گندم را شسته و از یک شب قبل آن را خیس کنید و روز بعد آن را بپزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی کنید آب گندم‌ها تبخیر شود و بعد از روی حرارت بردارید. گوشت را هم با ۲ عدد پیاز بپزید، بعد از پخت حدود ۳ لیوان از آب آن باقی‌مانده باشد، سپس استخوان‌های گوشت را درآورید و آن را ریش‌ریش کنید. گندم پخته‌شده را در مخلوط‌کن ریخته و مقداری از آب گوشت را به آن اضافه کنید و چند دقیقه مخلوط‌کن را روشن کنید، تا گندم‌ها نرم و مایه صافی حاصل شود.

در این مرحله، گندم نرم‌شده را کم‌کم به گوشت اضافه کرده و آب گوشت را همراه نمک به آن بیفزایید و خوب مخلوط کرده، مجددا روی حرارت قرار دهید و با حرارت کم، مرتب به هم زده، تا حلیم ته نگیرد و خوب جا افتاده و کشدار شود. می‌توانید مقداری از گوشت را برای تزیین نگه دارید. حلیم را در ظرف مناسبی کشیده و کره را ذوب کرده، به همراه دارچین و گوشت و در صورت تمایل شکر و خامه و کنجد روی حلیم ریخته و تزیین کنید. حلیم گزینه مناسب غذایی برای افطارتان است.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»، مرقوم فرمودند: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کار‌ها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است