Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس موسوی دسخنگوی دستگاه یپلماسی کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سئوال که آیا نشستن ایران پای میز مذاکرات با حضور آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما به ارسال نامه رئیس جمهور وقت آمریکا به مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران و ادبیات متفاوت اوباما ارتباط داشت یا خیر؛ گفت: بله همین‌طور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه برای رهبری ارسال شده بود و شاید یکی از دلایلی که نظام اجازه ورود به این مذاکرات را داد، همین بود.

وی بر همین اساس و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر ترامپ هم خطاب به رهبری نامه‌ای ارسال کند و ادبیاتش را تغییر دهد و محترمانه‌تر نسبت به ایران اظهار نظر کند، احتمال انجام مذاکرات با آمریکا وجود دارد یا خیر، گفت: تغییر لحن خوب است، اما همیشه کافی نیست. اگر این تغییر لحن منجر به تغییر رویکرد و تبدیل به سیاست و استراتژی نشود و به تغییر عملکرد در قبال جمهوری اسلامی ایران نینجامد، ما برای آن ارزشی قائل نخواهیم شد و آن را یک اقدام تاکتیکی مقطعی خواهیم دید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه تغییر رویکرد احتمالی ایالات متحده در کلام، قابل بررسی است، خاطرنشان کرد: همانطور که پیش‌تر هم گفته‌ام تغییر لحن آمریکا باید به تغییر رویکرد و پس از آن به تغییر عملکرد در مقابل جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

موسوی در بخش دیگری از این گفت وگو خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها حدود ۴ دهه است که مردم ایران را آزمایش می‌کنند و هر بار هم در این آزمایش شکست خورده‌اند و هیچ دستاوردی برای آن‌ها به دنبال نداشته است.

وی به تغییر دولت‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: متأسفانه همه آن‌ها هم، راه رفته را دوباره امتحان می‌کنند و به زودی پشیمان خواهند شد و متوجه می‌شوند که با چه ملت و مردمی همچنین چه نظامی طرف هستند و خودشان را با واقعیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران تنظیم خواهند کرد. آن‌ها کم کم یاد می‌گیرند چگونه با ملت ایران سخن بگویند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی مدیون خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای خان طومان و ۹ شهید از کارکنان استانداری مازندران گفت: امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمن با هر قدرتی که باشد را خلع سلاح می کند و این را مدیون خون شهدا هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نام رژیم صهیونسیتی به عنوان قدرت در جهان از بین رفته است و از سوی دیگر سیاست آمریکا در عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشور‌های منطقه نیز شکست خورده است.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص رژیم صهیونیست جهانی به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از پای در نخواهد آورد، ادامه داد: این درحالی است که سالانه میلیارد‌ها دلار به رژیم صهیونسیتی کمک مالی می‌شود این درحالی است که در سراسر دنیا دانشجویان حامی غزه اکنون خواستار این هستند که همکاری علمی با رژیم صهیونسیتی و کودک کش را قطع کنند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این نکته که منافع اقتصادی آمریکا در منطقه متزلزل شده است گفت: امروز آمریکا ناچار است تا در هر اقدامی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

دیگر خبرها

  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود