Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@21:57:37 GMT

ساماندهی تامین برق واحد‌های صنعتی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۵۲۹۳

ساماندهی تامین برق واحد‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان   در جلسه ساماندهی تامین برق واحد‌های صنعتی گیلان گفت: پیش‌بینی لازم برای تامین برق بخش صنعت با توجه به حساسیت بحث تولید و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی کشور باید انجام شود چراکه حفظ و صیانت از تولید یک اضطرار و اولویت است و برای واحد‌های خاص و حساس باید برنامه‌ریزی تامین برق صورت گیرد تا از خسارت‌های احتمالی ناشی از افت ولتاژ و قطعی برق پیشگیری گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لحاظ نمودن قواعد کلی حاکم بر تولید تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌های انرژی برای عدم رکود و تعطیلی واحد‌های تولیدی در فصل گرم سال استفاده گردد و حتی برای بهره‌مندی از ظرفیت ملی برای تامین برق واحد‌های صنعتی استان برنامه‌ریزی شود.
در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیر شهر صنعتی رشت و رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با دستور کار بررسی تفاهم نامه پیشنهادی شرکت برق با واحد‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی تشکیل شده بود، دکتر دلق پوش انعقاد تفاهم‌نامه را برای تحلیل و بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول کرد و تاکید نمود: برخی از واحد‌ها در سال گذشته با چالش‌هایی در بخش تامین برق روبرو شدند که در سال رونق تولید با فراهم نمودن بسیج امکانات و برنامه‌ریزی لازم نباید تکرار شود.
وی اطلاع رسانی و تبلیغات برای نیل به ایجاد فرهنگ عمومی کاهش مصرف برق را از راهکار‌های اثربخش برشمرد و اضافه نمود: وزارت نیرو و زیرمجموعه آن می‌تواند برنامه‌های تشویقی و حمایتی را برای فرهنگ سازی عمومی کاهش مصرف در دستور کار قرار دهد و در کنار آن از تقویت نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های تولید انرژی غافل نشود.
در ادامه جلسه هر کدام از اعضا به بیان نظرات خود پرداختند و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در این رابطه گفت: شکر خدا با توجه به بارش‌های مطلوب امسال به نظر می‌رسد کمبودی در تامین برق و وجود نخواهد داشت، ولی در صورت بروز مشکل احتمالی این تفاهمنامه می‌تواند بخش تولید را با چارچوب تعیین شده به اهداف برنامه ریزی شده نزدیک‌تر نماید.
جمشید طالبی با توصیه به اینکه اغلب واحد‌های حساس و بزرگ ژنراتور‌های خود را آماده به کار داشته باشند افزود: با انعقاد این تفاهم نامه مشترکین داخل شهرک‌های صنعتی از مزیت خاموشی کمتر در شرایط اضطراری برخوردار خواهند شد. چنانچه واحد‌های تولیدی در اوقاتی از شبانه روز عدم مصرف داشته باشد با اعلام به این شرکت می‌توانند مشمول برنامه تشویقی و حتی پاداش از شرکت برق شوند.
همچنین در این نشست مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری برای ایجاد سامانه‌ای برای رصد مصرف و هزینه مشترکین صنعتی تاکید کرد و گفت: برای خود کنترلی مصارف صنعتی پیشنهاد این است که سامانه‌ای برای صدور و پایش مصرف و هزینه‌های برق تعریف شود که صنعتگران بتواند میزان مصرف و هزینه‌های خود را ارزیابی کنند و در هنگام قطعی برق زون بندی صنایع حساس و غیرحساس همانند سال گذشته اجرا شود.
سید اللهیار مصباحی با بیان اینکه سالهاست مشکلات زیرساختی برق استان علیرغم تلاش‌های انجام شده همچنان باقی مانده است اظهار داشت: از تقویت و ایجاد نیروگاه‌های کوچک و ایجاد سایر زیرساخت‌ها نباید غافل شد. هم اکنون با تولید قریب به۲هزار و ۴۰۰ مگاوات در استان برق تولید می‌شود، ولی باز هم دچار چالش هستیم و این مشکل باید به صورت ریشه‌ای و زیرساختی حل شود.

انتهای پیام/آ

تامین برق واحدهای صنعتی در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان