Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:48:46 GMT

آمریکا لغو آموزش اف‌-۳۵ به ترکیه را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۵۴۹۲

آمریکا لغو آموزش اف‌-۳۵ به ترکیه را بررسی می‌کند

براساس گزارش جدیدی، خلبانان ترکیه‌ای احتمالا از مشارکت در برنامه‌ آموزشی اف‌-۳۵ آمریکا مستثنی می‌شوند. این تلاش دیگری از جانب آمریکاست تا این عضو ناتو را به خروج از توافق سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ با روسیه وادار کند.

به گزارش ایسنا، دو منبع مطلع سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفتند آمریکا "با جدیت" در حال بررسی تعلیق آموزش خلبانان ترکیه‌ای با جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، نگفتند که آیا این تصمیم گرفته شده است یا خیر.

اکنون چهار خلبان ترکیه‌ای و ۴۷ پرسنل نظامی در پایگاه نیروی هوایی لوک در آریزونا مستقر هستند و به آنها عملکرد جنگنده‌های رادارگریز نسل پنجم آموزش داده می‌شود. با این حال، آنکارا همچنین نیروهایش را برای آموزش استفاده از سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ به روسیه اعزام کرده است و اولین سامانه همین تابستان به ترکیه ارسال می‌شود.

دولت رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه تاکید دارد که هم به اف‌-۳۵ و هم به سامانه‌های اس-۴۰۰ برای حفاظت از کشورش در منطقه نیاز دارد. با این حال آمریکا تلاش می‌کند تا با یک سری اقدامات تنبیهی آنکارا را مجبور کند تا از توافق ۲.۵ میلیارد دلاری با مسکو دست بکشد.

ترکیه ۱۰۰ فروند اف-۳۵ از آمریکا سفارش داده است و همچنان برای تحویل گرفتن این جنگنده‌های رادارگریز مصر است. خصوصا اینکه آنکارا ۱.۲۵ میلیارد دلار برای تولید قطعاتی از بدنه، عراده فرود و نمایشگر کابین خلبان برای جت سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا تركيه جنگنده هاي اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس

ایسنا/فارس سومین اطلاعیه پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی سال ۱۴۰۳ در فارس صادر شد.

به اطلاع پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت این آزمون می‌رساند برای دریافت فرم‌های مربوط به تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات و معاینات پزشکی به ایفرم شماره ۸۴۲۴ به نشانی:https://eform.farsedu.ir/collect/form/login/۸۴۲۴ مراجعه کنند.

داوطلب باید ۳ روز پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور، از روز پنج‌شنبه،  ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ حداکثر به مدت ۴ روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام کارا نسبت به تکمیل کردن برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کند.

برای ورود به سامانه از طریق درگاه دولت داشتن شماره تلفن همراه با مالکیت شخص داوطلب الزامی است.

داوطلبان در صورت ورود و بارگذاری مدارک و مستندات نوبت برای تشکیل پرونده، معاینات پزشکی و  سنجش و ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینش را از طریق سامانه کارا دریافت خواهند کرد.
داوطلبان باید فایل‌های پیوستی  را دانلود، مطالعه و فرم‌های متقاضیان را پرینت، تکمیل و در روز بررسی مدرک به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد