Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تروریست خطرناک مصری را پس از بازداشت به مصر تحویل دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که خلیفه حفتر شامگاه سه‌شنبه با عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر در مقر فرماندهی ارتش ملی لیبی دیدار و با وی درباره عملیات "مقابله با تروریسم" در منطقه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، در این دیدار همچنین هشام العشماوی، تروریست خطرناک مصری و سرکرده گروه المرابطین به مصر تحویل داده شد.

در این بیانیه آمده است: تحویل هشام العشماوی در راستای توافق قضایی صورت گرفته میان لیبی و مصر و پس از انجام تمامی اقدامات و تکمیل بازجویی از وی صورت گرفته است.

ارتش ملی لیبی اکتبر سال گذشته میلادی از دستگیری العشماوی در عملیات درنه خبر داد. وی عملیات‌های تروریستی زیادی را در لیبی و مصر انجام داده بود.

در همین راستا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر پس از تحویل العشماوی ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای کشورش که در حال مقابله با تروریسم هستند، در توئیتی نوشت: تأکید می‌کنم که جنگ علیه تروریسم پایان نیافته و تا زمانی که حق تمامی شهیدان در راه کشور را باز پس نگیریم، پایان نخواهد یافت.

العشماوی متهم است که در چند حمله مرگبار از جمله حمله به ماموران پلیس و نیز در ترور نافرجام محمد ابراهیم، وزیر کشور سابق مصر در سال ۲۰۱۳ میلادی دست داشته است.

در همین راستا، چند منبع آگاه لیبیایی به اسکای نیوز گفتند که العشماوی در جریان بازجویی به ارتباط با چند چهره سرشناس لیبیایی و دولت‌های خارجی و ارتباط آنها با تشکیل و حمایت مالی از گروه‌های تروریستی در مصر و لیبی اعتراف کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی ساعات آتی بیانیه‌ای مهم درباره عملیات نظامی عصر امروز به یک کشتی عبوری مشکوک در سواحل یمن منتشر خواهد کرد.

گفتنی است پیشتر عصر امروز (دوشنبه)، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس تأکید کرد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی بندر المخا استان تعز (جنوب غربی یمن) اتفاق افتاده است.

یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه با انجام ده‌ها عملیات در دریای سرخ، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای حمایت رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ را ناکام گذاشته است.

کد خبر 6092612

دیگر خبرها

  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح