Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهرکرد، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را تا سحر به احیا و شب زنده­ داری پرداخته و سومین شب قدر  در گوشه و کنار این شهر قرآن به سر ندای «الغوث الغوث» , «بک یا الله» سر دادند. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، شب قدر برتر از هزار ماه و فصل نزول انوار رحمت و مغفرت الهی بر بوستان جان‌های آدمیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبی که مردم به یاد آن یار پنهان شده در پشت ابر، ناله سر داده و دیدار رخ یار را از پروردگارشان خواستارند. شبی که عاشقان الهی در برابر معبودشان دلبری می‌کنند، تا سحر بیدار مانده و طلب مغفرت می‌نمایند. از امام صادق (ع) نقل شده است که تعیین مقدرات در شب 19 رمضان، تأیید آن در شب 21 و امضای آن در شب 23 رمضان انجام می‌شود.

مردم در شب 23 ماه مبارک رمضان، دستان خالی خود را به سوی آسمان و به طرف سفره رحمت الهی دراز کرده و از پروردگارشان و مولا و امام عصرشان مهدی فاطمه (عج) عاجزانه می‌خواهند که امضا و مهر زیارت کربلا در اربعین پیش رو را نیز در نامه شان درج کنند.

رونمایی از تابلوی نقاشی «شب قدر» و افتتاح نمایشگاه «فریاد سنگ» به روایت تصویرارزشمندترین عمل در شب قدر از نگاه حضرت علی (ع) + فیلممناجات شاعرانه مهدی جهاندار: «مطلعُ الفجر شب قدر، سلام تو خوش است»شب قدر، شبی که دلدادگان رو به سوی معشوقشان، اشک ریزان دست به سوی آسمان برده و زیر لب می‌گویند:«یا رب اگر نگذری از جرم و گناهم چه کنم؟ ندهی گر به در خویش پناهم، چه کنم؟ گر برانی و نخوانی و کنی نومیدم به که روی آورم حاجت ز که خواهم، چه کنم؟»

شب زنده‌داران شهرکردی نیز در شب 23 ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه‌ها، صحن امامزادگان، گلزار شهدای مطهر، مصلای امام خمینی (ره)، منازل، محل کار، بیمارستان و دیگر نقاط شهر به احیا نشستند، دست به دعا برداشتند، خدای متعال را برای دادن فرصتی جهت استفاده از شب‌های قدر امسال شکر کردند و آخرین شب قدر ماه مبارک رمضان 98 را سپری نمودند.

ندای «الغوث الغوث» مردم خدا دوست شهرکرد به گوش می‌رسید؛ صدای هق هق گریه از گوشه و کنار می‌آمد؛ اشک‌های همچون مروارید از چشمان نادمان این شهر سرازیر بود؛ دستان تهی به سوی آسمان دراز بود؛ قرآن‌ها بر سر مردم خودنمایی می‌کردند؛ ندای «بک یا الله» فضای اطراف را پر کرده بود و اما زمانی که همه به احترام مولایشان، امام زمانشان آقا صاحب الزمان (عج) از جای خود برخاسته، دست ادب بر سینه گذاشته، قرآن بر سر و اشک­ریزان ناله «بالحجۀ» سر دادند.

لحظاتی وصف‌ناپذیر بود، لحظاتی که شیطان رجیم جرئت ورود به آن فضا را نداشت، لحظاتی سرشار از خلوص نیت، رحمت و مغفرت الهی، دلبری و دلدادگی عاشق و معشوق؛ لحظات بسیار زیبایی بود که باید ثانیه به ثانیه آن را قدر دانست.

به امید آنکه شب‌های قدر ماه رمضان سال بعد را به همراه آقایمان و مولایمان حضرت صاحب­الزمان مهدی (عج) در مسجد جمکران به احیا و شب زنده‌داری بنشینیم؛ ان شاءالله

گزارش از فاطمه ستاری

انتهای پیام/ش

R41350/P1377/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم

میکائیل از فرشتگان مقرب خداوند است که در قرآن از او با نام «میکال» یاد شده است. میکائیل در کنار جبرئیل، اسرافیل و عزرائیل، چهار فرشته مقرب درگاه الهی هستند که از آنها به عنوان فرشتگانی عالی رتبه نام برده می‌شود. در روایات از او پس از جبرئیل به عنوان دومین فرشته مقرب الهی یاد شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • امام جمعه قم: مردم قدردان پلیس برای اجرای طرح نور باشند
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر