Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@14:20:03 GMT

کلیات سند رونق تولید در شرایط تحریم تصویب شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۶۰۵۰

کلیات سند رونق تولید در شرایط تحریم تصویب شد

رهبر انقلاب ۱۰ سال پیاپی است که تاکیدات ویژه ای بر موضوع اقتصادی دارند که در ادامه این تاکیدات سال جاری را «رونق تولید» نامگذاری کرد و حالا شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای این سخنان کلیات سندی براساس شعار سال و رویکرد اقتصادی را تصویب کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، رهبر معظم انقلاب در پیامی نوروزی خود سال 98 را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در این پیام مشکل اساسی کشور را همچنان مشکل اقتصادی دانسته و با اشاره به افزایش مشکلات معیشتی مردم در ماههای اخیر گفته بودند: «بخشی از این مشکلات مربوط به مدیریتهای نارسا در زمینه مسائل اقتصادی است که حتماً باید جبران شود، البته برنامه‌ها و تدابیری اندیشیده شده است که این تدابیر باید در طول سال جدید به ثمر بنشیند و مردم آثار آن را احساس کنند.»

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر اینکه اولویت و مسئله فوری و جدی کشور، مسئله اقتصاد است تصریح کرده بودند که امسال، مسئله محوری و اصلی، مسئله «تولید» است، زیرا اگر تولید جریان یابد، هم مشکلات معیشتی و اشتغال حل می‌شود، هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد و حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند، بنابراین من شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادم.»

 

بنابراین گزارش، پس از تاکیدات رهبر انقلاب بر موضوع تولید و لزوم توجه بیشتر به حوزه های اقتصادی و رونق آن، قوای سه گانه و سایر نهادهای اجرایی و اقتصادی در کشور شروع به سیاست گذاری در راستای تحقق این مهم کردند. در کنار دستگاه های اجرایی نهادهایی سیاستگذاری نیز نسبت به ترسیم خطوط کلی و راهکارهای رسیدن به رونق تولید و افزایش رشد اقتصادی اقدام کردند از جمله این نهادهای سیاستگذار می توان به شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

 

این گزارش می افزاید: در همین راستا شب گذشته (سه شنبه 7 خرداد) جلسه 817 شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت عنوان سال رونق تولید برگزار شد که در آن کلیات سندی در خصوص رونق تولید در شرایط تحریم با رویکرد اقتصادی مقاومتی مطرح و تصویب شد. در این جلسه 10 سیاست کلی که تکالیفی را برای عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است بارویکرد موضوعات دانش بنیان و فرهنگی به تصویب رسید.

 

بنابراین گزارش بر اساس 10 سیاست مصوب دستگاه ها باید برنامه اقدام تهیه کنند و این برنامه های اقدام در ستاد راهبردی و نقشه جامع علمی به تصویب می رسد و ظرف مدت 6 ماه گزارشی عملکرد باید ارائه کنند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر اردبیل احیای شب قدر مسجد مجلس استان بوشهر رونق تولید شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، محمود صفری روز پنجشنبه اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل که پس از طی مراحلی به‌زودی به مرحله اجرا درمی‌آید، بخش عمده مشکلات شهری را برطرف خواهد کرد.
وی افزود: با اجرای طرح تفصیلی اردبیل که در قالب پهنه‌بندی و با احصای کمبودها و معضلات شهری تهیه شده، ضمن رفع کاستی‌های طرح قبلی نگاه ویژه‌ای به تامین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نظر به استانداردهای کشوری دارد.
شهردار اردبیل، جبران کمبودهای مناطق کم‌برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر را از محورهای اصلی طرح تفصیلی جدید عنوان کرد و افزود: اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در این طرح موجب نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در زمینه‌های مختلف خواهد شد و شهروندان به‌زودی شاهد اثرهای مثبت آن خواهند بود.
صفری اضافه کرد: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌ شهر اردبیل نیز در برنامه‌های شهرداری قرار دارد که با ساماندهی آنها توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شان کلانشهر اردبیل را شاهد خواهیم شد.
طرح تفصیلی اردبیل شهریور سال ۱۴۰۱ پس از حدود ۱۱ سال از سوی شورای اسلامی این شهر مصوب و در مهرماه ۱۴۰۲ از سوی شهرداری به وزارت راه و شهرسازی فرستاده شده بود.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان