Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@09:57:07 GMT

حفظ و صیانت از تولید اولویت است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۶۱۷۹

حفظ و صیانت از تولید اولویت است

دلق‌پوش گفت: حفظ و صیانت از تولید یک اضطرار و اولویت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان « فرهاد دلق پوش» در جلسه ساماندهی تامین برق واحدهای صنعتی گیلان اظهارکرد: پیش‌بینی لازم برای تامین برق بخش صنعت با توجه به حساسیت بحث تولید و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی کشور باید انجام شود چراکه حفظ و صیانت از تولید یک اضطرار و اولویت است و برای واحدهای خاص و حساس باید برنامه‌ریزی تامین برق صورت گیرد تا از خسارت‌های احتمالی ناشی از افت ولتاژ و قطعی برق پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر لحاظ کردن قواعد کلی حاکم بر تولید تصریح‌کرد: از تمام ظرفیت‌های انرژی برای عدم رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی در فصل گرم سال استفاده شود و حتی برای بهره‌مندی از ظرفیت ملی برای تامین برق واحدهای صنعتی استان برنامه‌ریزی شود.

 

وی افزود: برخی از واحدها در سال گذشته با چالش‌هایی در بخش تامین برق روبرو شدند که در سال رونق تولید با فراهم کردن بسیج امکانات و  برنامه‌ریزی لازم نباید تکرار شود.

 

دلق‌پوش، اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای نیل به ایجاد فرهنگ عمومی کاهش مصرف برق را از راهکارهای اثربخش دانست و خاطرنشان‌کرد: وزارت نیرو و زیرمجموعه آن می‌تواند برنامه‌های تشویقی و حمایتی را برای فرهنگ سازی عمومی کاهش مصرف در دستور کار قرار دهد و در کنار آن از تقویت نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های تولید انرژی غافل نشود.

 

* واحدهای حساس ژنراتورهای خود را آماده به کار داشته باشند

«جمشید طالبی» نیز در این جلسه اظهارکرد: با توجه به بارش‌های مطلوب امسال به نظر می‌رسد کمبودی در تامین برق وجود نخواهد داشت ولی در صورت بروز مشکل احتمالی این تفاهمنامه می‌تواند بخش تولید را با چارچوب تعیین شده به اهداف برنامه ریزی شده نزدیک‌تر کند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با توصیه به اینکه اغلب واحدهای حساس و بزرگ ژنراتورهای خود را آماده به کار داشته باشند، افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه مشترکین داخل شهرک‌های صنعتی از مزیت خاموشی کمتر در شرایط اضطراری برخوردار خواهند شد.

 

طالبی گفت: چنانچه واحدهای تولیدی در اوقاتی از شبانه‌روز عدم مصرف داشته باشد با اعلام به این شرکت می‌توانند مشمول برنامه تشویقی و حتی پاداش از شرکت برق شوند.

 

* سامانه‌ای برای رصد مصرف و هزینه مشترکین صنعتی ایجاد شود

«سید اللهیار مصباحی» نیز در این جلسه برای ایجاد سامانه‌ای برای رصد مصرف و هزینه مشترکین صنعتی تاکید کرد و افزود: برای خود کنترلی مصارف صنعتی پیشنهاد این است که سامانه‌ای برای صدور و پایش مصرف و هزینه‌های برق تعریف شود که صنعتگران بتواند میزان مصرف و هزینه‌های خود را ارزیابی کنند و در هنگام قطعی برق زون‌بندی صنایع حساس و غیرحساس همانند سال گذشته اجرا شود.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری با بیان‌اینکه سال‌هاست مشکلات زیرساختی برق استان علی‌رغم تلاش‌های انجام شده همچنان باقی مانده است، تصریح‌کرد: از تقویت و ایجاد نیروگاه‌های کوچک و ایجاد سایر زیرساخت‌ها نباید غافل شد.

 

مصباحی گفت: هم‌اکنون با تولید قریب به۲هزار و ۴۰۰ مگاوات در استان برق تولید می‌شود ولی باز هم دچار چالش هستیم و این مشکل باید به صورت ریشه‌ای و زیرساختی حل شود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان ماه رمضان اردبیل احیای شب قدر مسجد سبک زندگی اسلامی مجلس شهرک های صنعتی رشت سازمان صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری