Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطا محمد نور، رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و از شرکت کنندگان نشست صلح مسکو خطاب به طالبان تاکید کرد که فکر ورود فاتحانه به افغانستان را نکنند.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دومین نشست بین الافغانی صلح افغانستان از روز گذشته در مسکو در حال برگزاری است. سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان در روز نخست این نشست با یکدیگر دیدار کرده و درباره برخی مسائل از جمله آتش بس در روزهای عید سعید فطر گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطا محمد نور، رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی و از چهره های مطرح سیاسی افغانستان در سخنرانی خود از طالبان خواست که سطح توقعات خود را پایین بیاروند.

وی اظهار داشت: «طالبان فکر شکست آمریکا و ورود فاتحانه به افغانستان را نکنند چرا که عملی نیست.»

وی بیان داشت: «توقع داریم از این اجلاس به احترام عید ماه مبارک رمضان یک توافق صلح و آتش بس بیرون شود و این جسارت و وطن دوستی دو طرف را نشان می‌دهد.»

نور افزود: «به نام آزادی کشور به حیث یک هدف مقدس در برابر قدرت وقت جنگیدیم، هیچ کدام ما از خانواده خود، قوم و دوستان خود را ندیده‌ایم که شهید نداده باشند، پس بیاییم با عبرت از جنگ خوارج که در صدر اسلام حکم تفکیری صادر می‌شد، میله تفنگ را از سینه مردمانی که مسلمان هستند، کلمه می‌خوانند و به خداوند ایمان دارند برداریم به آنان احترام کنیم و خونشان را نریزیم. این حرفم به هر دو طرف است. قوای مسلح افغانستان و جنگجویان طالبان.»

وی تصریح کرد: با قربانی‌های بی‌شمار، کمر افغانستان به حد کافی خمیده و قامتش شکسته است، اکثریت خانواده‌های افغانستان داغ‌دار هستند. گناه مردم نیست که آمریکا در افغانستان حضور دارد؛ در صورتی که طرف‌های درگیر همدیگر را در آغوش بگیرند و صف واحد را ایجاد کنند، هیچ خارجی در افغانستان حضور نخواهد داشت.

این سیاست مدار برجسته افغانستان از طرف‌های درگیر خواست که از موضع شان تا حدی عقب نشینی نموده و غرور کاذب را کنار بگذارند تا زمینه صلح در افغانستان میسر شود.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی پیشنهاد کرد که نشست بعدی دوحه باید هرچه زودتر در ماه جون سال 2019 میلادی برگزار شده و مذاکرات مستقیم بین الافغانی نتیجه دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عطا محمد نور افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود