Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دو تيم سپاهان و پرسپوليس در چارچوب مرحله نيمه‌نهايي جام حذفي به مصاف هم مي‌روند.
به گزارش آريا، دو تيم سپاهان و پرسپوليس در نيمه نهايي جام حذفي کشور به مصاف يکديگر مي روند و پيروز جدال آن ها راهي فينال خواهد شد تا به مصاف داماش برود. پرسپوليس تهران چندي پيش در ليگ برتر ايران موفق شد که به مقام قهرماني برسد و البته در ليگ قهرمانان آسيا نيز حذف شدند و موفق نشدند که از گروه خود بالا بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخ ها به دنبال دبل در اين فصل هستند تا ناکامي در ليگ قهرمانان آسيا را با قهرماني در جام حذفي کشور جبران کنند. در سه سالي که برانکو با پرسپوليس قهرمان ليگ شده است، آن ها هيچگاه موفق به قهرماني در جام حذفي نشدند. محمد انصاري، حسين ماهيني، شايان مصلح و آدام همتي، غايبان پرسپوليس در اين بازي هستند.
در آن سوي ميدان سپاهان اصفهان در ليگ برتر ايران بسيار بدشانس بود و به خاطر 3 امتياز کمتر موفق به کسب مقام قهرماني نشد. آن ها تا آخرين هفته ليگ مي توانستند به مقام قهرماني برسند اما پيروزي پرسپوليس برابر پارس جنوبي اجازه خوشحالي به اصفهاني ها را نداد. حالا طلايي پوشان اصفهان پس از يک فصل ناموفق اميدوارند که با قهرماني در جام حذفي، سکه را به سود خود برگردانند و ضمن قهرماني در يک جام، انتقام خود را نيز از پرسپوليس بگيرند.
پرسپوليس و سپاهان در 2 دهه اخير جدال‌هاي تماشايي زيادي در ليگ و حذفي با يکديگر داشتند به نحوي که تقابل دو تيم ال‌کلاسيکوي ايران نامگذاري شده است. اين دو تيم در 6 دورۀ جام حذفي باهم روبه‌رو شده‌اند که در 3 دوره سپاهان موفق به حذف پرسپوليس شده و در 3 فصل نيز اين پرسپوليس بوده که توانسته حريف قدرتمند خود را از گردونه رقابتها خارج کند.
هر دو تيم از جمله تيم‌هاي پرافتخار جام حذفي به شمار مي‌آيند ولي مدتهاست که در اين جام به موفقيت دست نيافته‌اند. پرسپوليس با 5 قهرماني و 2 نايب قهرماني پس از استقلال موفق‌ترين تيم تاريخ اين جام است و سپاهان با 4 قهرماني پس از ذوب‌آهن، چهارمين تيم پرافتخار جام حذفي است. هر دو تيم آخرين بار در فصل 92-1391 فيناليست شده‌اند که آن دوره با قهرماني سپاهان پايان پذيرفت. پرسپوليس نيز از سال 90-1389 طعم قهرماني را نچشيده‌ است. برانکو ايوانکويچ با 3 بار قهرماني در ليگ برتر، دومين مربي پرافتخار تاريخ اين مسابقات محسوب مي‌شود. پروفسور با پرسپوليس دو بار فاتح سوپرجام شده و تا فينال ليگ قهرمانان آسيا نيز پيش رفته، کسب موفقيت در جام حذفي بزرگترين نقص کارنامه برانکو در پرسپوليس است که در اين فصل تا آستانه رفع آن پيش رفته است.
امير قلعه‌نويي که در تيم ملي جانشين برانکو شد هرچند که مانند ليگ برتر پرافتخارترين مربي جام حذفي نيست ولي با 2 قهرماني جزو موفق‌ترين مربيان تاريخ رقابتهاست و در صورت قهرماني در اين فصل در کنار علي دايي، علي پروين و بهمن صالح‌نيا پرافتخارترين مربي جام‌حذفي خواهد شد. از آخرين قهرماني قلعه‌نويي در جام حذفي 11 سال مي‌گذرد.ژنرال تاکنون خارج از تهران مغلوب پرسپوليس نشده است و اين آمار سپاهان را براي موفقيت در اين بازي اميدوار مي‌سازد.
پرسپوليس در نخستين بازي اين فصل در مرحله يک شانزدهم نهايي در خانه، نود اروميه را با يک گل شکست داد. اين تيم در يک هشتم‌نهايي در رشت به سختي و در دقايق پاياني به يک برد حداقلي ديگر مقابل سپيدرود دست يافت و در يک چهارم نهايي نيز در تهران با پديده مشهد ديدار کرد و پس از تساوي در وقت قانوني و اضافي در ضربات پنالتي حريف مشهدي خود را حذف کرد.
سپاهان نيز در گام نخست، شهرداري ماهشهر را در اصفهان شکست داد تا در مرحله يک هشتم نهايي بار ديگر در اصفهان اين بار با نساجي روبه‌رو شود  که اين بازي در پايان 120 دقيقه به تساوي يک-يک انجاميد و در ضربات پنالتي تيم پيروز ميدان لقب گرفت. در يک چهارم نهايي نيز جدال سپاهان با مس کرمان در 120 دقيقه گلي نداشت تا باز هم تکليف برنده بازي در ضربات پنالتي مشخص شود و در يک نبرد ماراتن گونه، سپاهان 9 بر 8 به پيروزي رسيد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سپاهان پرسپوليس شاگردان قلعه نويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین و ریکاوری سرخپوشان پس از دیدار با سپاهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان پایتخت پس از دیدار شب گذشته برابر سپاهان، امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهید کاظمی در دو گروه به تمرین و ریکاوری پرداختند.

تمرین امروز در هوای ابری و بارانی برگزار شد و ۷۵ دقیقه به طول انجامید.

بازیکنان ترکیب اصلی بازی شب گذشته، زیر نظر مربی بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند و تیم بدون مصدوم تمرین کرد.

بازیکنان در بخش‌های مختلفی شامل؛ پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفط توپ در بخشی از زمین و مینی فوتبال، شرکت داشتند.

تمرینات گروه دوم نسبتاً سنگین بود و کادر فنی بر اجرای صحیح برنامه‌های تمرینی، تاکید داشت.

تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی هفته بیست و ششم برابر نساجی آماده می‌شود. این بازی روز دوشنبه هفته آینده در قائمشهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 6095182

دیگر خبرها

  • واکنش جدید سپاهان به حواشی بازی پرسپولیس
  • قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی نگاه ریزبینانه به لیگ دارد
  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان پس از دیدار با سپاهان برگزار شد
  • وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم
  • آمار‌های مهم از نبرد پرسپولیس - سپاهان
  • تمرین شاداب پرسپولیس قبل از دیدار حساس برابر سپاهان
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان
  • علی عسگری: پرسپولیس با بردن سپاهان قهرمانی اش را قطعی می کند/ هواداران باید جو ورزشگاه را به سود سرخپوشان رقم بزنند
  • دستیار سرشناس قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد