Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جشنواره ملی تمشک به میزبانی شهرستان نکا در شرق مازندران برگزار می‌شود. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، بوته تمشک در مناطق گرم و مرطوب، در جنگل‌ها و صحراها می روید و گاهی آن را می‌کارند.نام‌های دیگر تمشک، توت وحشی و سه گلی است. ساقه‌های تمشک نرم و به رنگ قرمز و دارای خارهای دراز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگ‌های آن متفاوت و بیضی شکل و اطراف آن کنگره کنگره و به شکل دندانه‌های اره ای است.

 گل‌های تمشک به رنگ‌های سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماه‌های مرداد پدیدار می‌شود و تا مهر دوام می آورد. قسمت‌های مورد استفاده بوته تمشک شامل میوه، برگ، تخم، دانه و گل است.

  این میوه خوشمزه و خوش رنگ که به وفور در شمال کشور و به ویژه مازندران یافت می‌شود به صورت وحشی نیز  در شرق این استان سبب درآمدهای اقتصادی و اشتغالزایی برای اهالی منطقه شده است. به‌طوری‌که سال گذشته درآمد مالی نصیب مردم منطقه شد و اشتغالزایی جوانان را به دنبال داشت.

شناخت بهتر و بیشتر ظرفیت‌های تولید تمشک نیز بی تردید می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی٬ اشتغال و رونق صنایع تبدیلی باشد. موضوعی که زمینه ای برای برگزاری دومین جشنواره شده است.

تمشک نماد گردشگری نکا

سید مهدی احمدی، شهردار نکا  در مورد دومین جشنواره تمشک گفت: تمشک از جمله میوه‌هایی است که دارای فرآورده ای فراوانی بوده و می‌توانیم در صنایع مختلف به کار گیریم و  تلاش کردیم  ثبت ملی شود تا آن را به عنوان نماد گردشگری نکا معرفی کنیم.

وی افزود: شهرستان نکا دارای ظرفیت خوبی مانند نیروی انسانی، مدیریت منابع، امکانات طبیعی بوده که بسیاری از آنان شکوفا نشد و به فعلیت نرسید  که باید با تعامل آن را کشف، شناسایی و به  صنعت تبدیل کرد.

شهردار نکا با اشاره به اینکه افتتاحیه دومین جشنواره ملی تمشک 29 خرداد ماه در شهرک شهید عباسپور با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود، افزود:  این جشنواره شامل 100 غرفه  با حضور دستگاه‌های خدمات رسان است که یک غرفه به اصحاب رسانه تعلق دارد.

مازندران| برپایی جشنواره تمشک ساحلی شمال ایران+ تصاویرنامزدهای تمشک طلایی هالیوود 2017 معرفی شدندتمدید «زبان تمشک‌هاى وحشى» تا مهر ماه+ویدئووی در زمینه برنامه شهرداری برای توسعه کشت و رونق اقتصاد تمشک خانواده‌ها بیان کرد: تهیه مزرعه تمشک در دستور کار شهرداری نکا قرار دارد.

شهردار نکا بیان کرد: هزار تن تمشک از شهرستان استحصال می‌شود که بخش زیادی از این محصول اسراف می‌شود که برپایی جشنواره و نمایشگاه فرصتی جهت معرفی و ارائه بیشتر این محصول خواهد بود.

احمدی بیان کرد: توجه و معرفی ورزش‌های بومی و محلی، معرفی موسیقی محلی و ارائه صنایع دستی و گردشگری به مردم و گردشگران برخی از برنامه‌های جشنواره ملی تمشک است.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر شهرستان ساوجبلاغ در هفت محور تخصصی قرآن و عترت، ورزشی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، اجتماعی، ایثار، شجاعت و فداکاری و علمی و پژوهشی و دو بخش جوان و نوجوان برگزار می‌شود.

در این مراسم که در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در سالن سینمای ۹ دی شهر هشتگرد برگزار می‌شود، از نفرات برگزیده بر اساس نظر داوران تجلیل به عمل می‌آید و به تمامی نفرات شرکت کننده در جشنواره گواهی حضور اعطا می‌شود.

میهمانان ویژه این مراسم، استاندار البرز، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان بوده و حضور برای عموم مردم شهرستان ساوجبلاغ آزاد است.

کد خبر 6097823

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران