Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@01:17:51 GMT

جلالی: قدرت اول سایبر منطقه هستیم

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۷۶۱۷

جلالی: قدرت اول سایبر منطقه هستیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در منطقه رتبه نخست توان سایبری­ هستیم.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با برشمردن تهدیدهای سایبری و امنیت شبکه افزود: در حوزه این تهدیدات به توانمندی های قابل توجهی رسیده ایم و این نوع از حملات را می توانیم به آسانی دفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در نمایشگاه سایبری امسال حدود ۴۰۰ درصد درمقایسه با نمایشگاه نخست از نظر تعداد و دقت کیفیت سامانه های سایبری رشد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: تذکر سردار جلالی درباره شهرهای هوشمند

سردار جلالی ادامه داد: در سامانه های کنترل صنعتی ۴ محصول امنیت بومی داریم که بهتر از سامانه های خارجی هستند.وی با بیان اینکه با معماری ویژه پدافندی، سامانه های کنترل صنعت گاز را ساخته ایم گفت: حدود ۲۰۰ محصول پایه پدافند سایبری در داخل ساخته شده است.وی با اشاره به حمله اخیر سایبری آمریکا به صنعت برق ونزوئلا و اختلال در صنایع راهبردی این کشور گفت: آمریکا در حالی که مدعی است که به این کشور حمله سایبری می شود اما بزرگترین مهاجم سایبری دنیاست.

وی اضافه کرد: این رفتار آمریکا لزوم پرداختن ما به سامانه های بومی را نشان میدهد و همه دستگاه ها موظفند برای سامانه های حیاتی خود از سامانه های بومی استفاده کنند وسازمان پدافند غیر عامل این موضوع را پیگیری می کند.وی درباره راه اندازی مرکز دفاع ملی سایبری نیز گفت: در شورای طرح های تحقیقاتی و راهبردی بر ایجاد این مرکز تاکید شد زیرا برای کاهش وابستگی و مقابله با تهدیدات نیازمند نظام دفاع سایبری هستیم.
سردار جلالی گفت: برای راه اندازی مرکز دفاع سایبری افزون بر تقویت صنعت دفاع سایبری و آموزش نیروی انسانی در شش رشته دانشگاهی نیازمند تنظیم اهداف و برنامه در این زمینه هستیم.


وی گفت: در نظام عملیاتی دفاع ملی سایبری تهدیدات دسته بندی، نقش دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز مشخص شده است.وی با بیان اینکه اجماع مناسبی برای راه اندازی شبکه های پیام رسان داخلی وجود ندارد گفت: برخی مسئولان معتقدند این شبکه ها ظرفیت پاسخگویی به نیاز مردم را ندارند اما برخی مسئولان ظرفیت این شبکه ها مطلوب می دانند.رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: هیچ کشوری اجازه نمی دهد مردم آن در شبکه اجتماعی ساماندهی شوند که سرورهای آن و هدایت مردم در آن شبکه خارج از کشور باشد.


وی ادامه داد: بر این اساس زیرساخت ها باید در کشورمان باشد و نظام تصمیم بگیرد که برای راه اندازی شبکه ملی داخلی سرمایه گذاری کند.وی گفت: به عنوان نمونه اکنون اینترنت ملی چین یک و نیم برابر اینترنت جهانی سرعت دارد و چین را مرزبانی دیجیتالی می کند.سردار جلالی افزود: وزارت ارتباطات مدعی بود شبکه ملی ارتباطات را مرحله به مرحله پیش می برد و به نتیجه می رساند اما در ارزیابی کلی از چشم انداز شبکه ملی ارتباطات فاصله داریم.

وی اضافه کرد: از پنج شش ماه گذشته با برگزاری ۷۰ رزمایش در حوزه بانک ها، آب، برق، انرژی و … پیشرفت کار را بررسی کرده ایم و نتایج مقدماتی خوبی درباره شبکه ملی ارتباطات داشته ایم.وی گفت: کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بر ضد ما در حوزه سایبر فعالند و به عنوان نمونه رژیم سعودی با اعمال سیاست در یکی از شبکه های اجتماعی و خریداری سهام آن برخی شرکت های مزدور را بر ضد ما به کار گرفته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی سردار جلالی شبکه اجتماعی قدرت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود