Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش جلگه رخ گفت: طرح کاشت گل محمدی برای نخستین بار در مدارس خراسان رضوی در ۱۰ آموزشگاه منطقه رخ اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود قهار در گفت‌وگو‌ با تابان تربت؛ به منظور تشویق دانش‌آموزان به کاشت گل محمدی و ایجاد درآمدزایی، این کار از سال ۹۶ در مدارس این منطقه پایه‌گذاری و امسال نیز در سطح ۱۰ آموزشگاه اجرا شد که از این بابت توانستیم از فضای پرت و فاضلاب مدارس با کمک و همفکری معلمین و دانش‌آموزان به کاشت گل محمدی اقدام و درآمد حاصله از آن را صرف همان آموزشگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در آغاز کاشت در سال۹۶ فضایی به مساحت 2 هزار مترمربع به این امر اختصاص یافت و بیش از ۲۰۰ کیلو‌ گل محمدی برداشت داشتیم.

قهار ادامه داد: درآمد نسبتاً خوب و متناسب آب‌وهوایی این منطقه و نیاز آب کم این گیاه ازجمله دلایل افزایش سطح زیر کشت این محصول شده و بنا داریم این طرح را در هرسال در ۴ تا ۵ آموزشگاه گسترش دهیم و در حال حاضر این طرح با استقبال خوبی روبرو شده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش جلگه رخ با اشاره به اینکه کاشت گل محمدی علاوه بر اشتغال‌زایی نیز درآمد مناسبی را نصیب متولیان این صنعت در بخش رخ کرده است اظهار کرد:کشت گل محمدی در منطقه رخ به‌صورت آبی و به شیوه قلمه ریشه‌دار و پاجوش صورت می‌گیرد و مزرعه گل محمدی در سال دوم کشت ،گل‌دهی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری نیز ۴۰۰ کیلو گل محمدی از سطح زیر این محصول در آموزشگاه‌های این منطقه برداشت کنیم تصریح کرد: در ۱۰ مدرسه ودر هر مدرسه مساحتی بالغ‌بر 300 مترمربع زیر کشت گل محمدی رفته است .

محمود قهار همچنین خاطرنشان کرد: حدود 900 دانش‌آموز در کاشت گل محمدی با مدارس این منطقه همکاری داشته‌اند.

وی پیش‌بینی کرد: امسال مبلغی بالغ‌بر ۵۰ میلیون ریال از فروش گل محمدی در ده آموزشگاه بخش جلگه رخ عاید شود که این مبلغ علاوه بر صرف هزینه در مدارس کمکی به دانش آموزان بی‌بضاعت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه