Web Analytics Made Easy - Statcounter

احیای شب قدر در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در بندر مرزی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مردم روزه‌دار و مرزنشین آستارا در سومین شب از شب‌های پرفضیلت قدر با حضور در مساجد این شهرستان مرزی و برگزاری آیین‌های باشکوه و معنوی تا پاسی از سحر در یک فضایی روحانی و ملکوتی ندای الغوث الغوث سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراسم معنوی احیای شب قدر شب گذشته از نیمه‌های شب در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا شهری و روستایی این شهرستان با حضور گسترده مردم مومن و روزه‌‌دار برگزار شد که این مراسم معنوی به صورت شاخص در مصلی نماز جمعه و آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (علیه‌الاسلام) برگزار شد.

 

مردم مومن و خداجوی شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور در مساجد و اماکن مذهبی این شهرستان قبل از اعمال سومین شب از شب‌های قدر در شب بیست و سوم رمضان، به استقبال تلاوت آیات قرآن کریم رفتند و در فضایی معنوی آیات نورانی قرآن را تلاوت کردند.

 

قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر و همچنین آیین قرآن بر سرگرفتن و توسل به اهل بیت (علیه‌الاسلام) برای واسطه کردن ایشان در نزد خداوند متعال و درخواست غفران و مغفرت الهی از درگاه ایزد منان از دیگر برنامه‌های دومین شب از لیالی قدر در بندر مرزی آستارا بود.

 

اقامه نماز، دعا و مناجات نیز از دیگر برنامه‌های شرکت‌کنندگان در این آیین معنوی بود.

 

در این آیین سخنرانان به بیان اهمیت شب‌های قدر پرداخته و برانجام اعمال این شب پرفضیلت تاکید کردند.

 

به گزارش شبستان، شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمندی است که در قرآن به آن اشاره و تاکید شده که در تمام سال، شبی به فضیلت آن وجود ندارد و شب ‌زنده‌داری و تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شب‌ها بسیار سفارش شده است.

 

شب قدر، شب نزول قرآن و با فضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است، شبی که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه اراده و اختیار و قابلیت‏‌های او رقم می‌خورد و شبی برتر از هزار ماه عبادت است.

 

یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند متعال پرداخته و شب زنده‌داری می‌کنند و شب قدر همان شبی است که فرشتگان خداوند از عرش به زمین می‌آیند.

 

دلباختگان آکنده از معنویت و عشق، در این شب با تمام وجود دست‌های ملتمس خود را به سوی آسمان بالا می‌برند، تا شاید رحمت بیکران الهی شامل حالشان شود.

 

شب‌های قدر فرصتی گران‌بها برای شستشوی آینه دل و زودن آن از بدی‌ها و تیرگی‌هاست و بهترین فرصت برای تمرین خودسازی و آراسته کردن جان و روح با نیکی‌ها و فضایل خوب اخلاقی است.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر مسجد احیای شب قدر ماه رمضان سومین شب قدر ماه مبارک رمضان شب های قدر شب بیست و سوم ماه رمضان شب قدر بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین مسئولان برگزاری جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در ۲۵ غرفه درحال برگزاری است.

کد خبر 849434 منبع: ایرنا برچسب‌ها دختران خبر مهم مدرسه و مدارس افغانستان

دیگر خبرها

  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • (تصاویر) آیین تعویض قرآن در دروازه قرآن شیراز
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور