Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@12:44:22 GMT

شعار جهانی روز قدس مشخص شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۸۱۲۴

شعار جهانی روز قدس مشخص شد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، امام خمینی (رحمة الله علیه) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در 13 رمضان سال 1399 هجری قمری برابر با 16 مرداد سال 1358 هجری شمسی در پیامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نام نهادند.

ایشان در این پیام فرمودند: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و به‌ویژه در جنوب لبنان به‌قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‌عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته. روح الله الموسوی الخمینی‌».

از آن پس, مسلمانان ایران و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان با برپایی راهپیمایی‌های باشکوهی ضمن اعلام انزجار از اقدامات رژیم اشغالگر قدس, شعار آزادی فلسطین و حمایت از مردم مظلوم آن را سر می‌دهند و به جهانیان نشان می‌دهند که حامی مظلومان فلسطین هستند.

بر همین اساس «نحو القدس» (به‌ سوی قدس) شعار جهانی روز قدس در کشورهای عربی همچون عراق و لبنان و... مشخص شده و مسلمانان این شعار را به‌عنوان شعار محوری خود در راهپیمایی عظیم روز قدس امسال فریاد خواهند زد، همچنین در فضای مجازی نیز این شعار به‌همراه تصاویر مسجد الاقصی در حال انتشار و دست‌به‌دست شدن است که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روز قدس روز جهانی قدس فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»

از سوی انجمن نجوم ایران عناوین اصلی و روزهای هفته نجوم اعلام شد.

به گزارش ایسنا، روز و هفته جهانی نجوم از سال ۱۹۷۳ میلادی با هدف ترویج علم و آشنایی عموم مردم با علم نجوم و تبادل نظر با فعالان جامعه نجوم در دنیا برگزار می‌شود. این روز جهانی هرساله، در یکی از روزهای تعطیل آخر هفته بین ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) تا ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) که ماه در وضعیت تربیع (شب هفتم) قرار دارد، انتخاب می‌شود.

در این روز و هفته جهانی کشورها تلاش می‌کنند تا با برگزاری رویدادهای نجومی این علم را به مردم معرفی کنند.

در سال جاری هفته نجوم در ایران از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و از سوی انجمن نجوم ایران عنوان اصلی روز نجوم «نجوم ایران، همبستگی و تعامل» نامگذاری شده است. 

عناوین روزهای این هفته جهانی به این شرح است:

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت: نجوم راهنمای زندگی
سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت: نجوم، گرامیداشت زمین و حفظ آسمان تاریک
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت: نجوم و هوش مصنوعی
پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت: نجوم، علوم شهروندی و نقش دانشوندان (شهروند دانشمند)
جمعه ۲۸ اردیبهشت: نجوم و دانشمندان ایرانی(به مناسبت بزرگداشت خیام)
شنبه ۲۹ اردیبهشت: نجوم فراتر از مرزها
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت: نجوم ایران، همبستگی و تعامل

به گزارش ایسنا، از امروز شنبه ۸ اردیبهشت، ثبت‌نام گروه‌های نجومی در هفته و روز نجوم ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به لینک https://survey.porsline.ir/s/RIYIcSm نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند