Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@20:37:54 GMT

هدر رفتن درآمد چند میلیاردی به خاطر یک آقازاده

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۸۳۲۷

تعیین‌تکلیف و شفاف‌شدن وضعیت املاک و دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مطالبات دانشجویان و خانواده این دانشگاه بوده و همین مساله حساسیت‌های زیادی را حول دانشگاه به‌وجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تعیین‌تکلیف و شفاف‌شدن وضعیت املاک و دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مطالبات دانشجویان و خانواده این دانشگاه بوده و همین مساله حساسیت‌های زیادی را حول دانشگاه به‌وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این دست مسائل، ساختمانی در خیابان ترکش‌دوز تهران (مجموعه رفاهی تهران مرکزی –ترکش‌دوز-) است. ساختمانی که در دوره پیش از مدیریت فعلی در اختیار گروهی برای کاربری رستوران‌داری قرار داشته است که نه‌تنها اجاره‌ای به خزانه دانشگاه واریز نمی‌شد، بلکه ماهانه هزینه‌ای چندده میلیونی برای دانشگاه ایجاد کرده است.

سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اطلاعات تازه‌ای درباره این ساختمان در اختیار ما قرار داده است، او می‌گوید: «قبل از مدیریت دکتر طهرانچی این ساختمان را به فردی داده بودند و ماهانه نزدیک به 10 میلیون تومان صرف فعالیت اداری و 30 میلیون تومان صرف هزینه‌های نگهداری و نگهبانی به این گروه واریز می‌شد، اما پس از روی کار آمدن دکتر طهرانچی، این ساختمان به اجاره گذاشته شده ضمن لغو قرارداد مزبور به مزایده گذاشته می‌شود و به برنده مزایده با 75 میلیون و بدون نگهبان و پول آب و برق داده می‌شود. امسال نیز به مزایده گذاشته شد که اجاره آن حدود 110 میلیون تومان خواهد بود، که البته این قرارداد امضا نشده است.»   ترکش‌دوز در کدام منطقه تهران است؟   اما با نگاهی دقیق‌تر به این مجتمع می‌توان اطلاعات قابل توجه دیگری را به دست آورد، این ساختمان که به‌عنوان «مجتمع آموزشی رفاهی ترکش‌دوز واحد تهران مرکزی» نامیده می‌شود، در منطقه 3 تهران، بالاتر از منطقه موسوم به جردن و امانیه -‌خیابان ترکش‌دوز- قرار دارد و براساس اطلاعیه‌های موجود سایت تهران مرکز دارای ظرفیت 400 نفری است.بررسی‌ها نشان می‌دهد این مجتمع در اختیار فردی به نام «ب» با واسطه‌گری آقازاده‌ای از دوره ریاست دکتر میرزاده به بعد قرار داشته است که یک بازه 5 ساله را شامل می‌شود. بازه زمانی که می‌توان با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت درآمدزایی چند میلیاردی که می‌توانسته است به دانشگاه تزریق شود، به دست آورد.   یک حساب و کتاب ساده   اگر قیمت اجاره واقعی این مجتمع را به‌صورت ماهانه و با توجه به نوسانات اخیر بازار مسکن همین 75 تا 110 میلیون تومان تخمین زد و از سوی دیگر نرخ تورم و درصد افزایش اجاره‌بها با قیمت اجاره یک مجتمع با امکانات این ساختمان طی پنج سال گذشته در این منطقه را مورد حسابرسی قرار داد، می‌توان به یک عدد قابل توجه دست یافت.   منبع: فرهیختگان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعا در اعتراضات دانشجویی آمریکا، تک تیرانداز حضور داشت؟ + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فکت پرس، محمد مرندی، استاد دانشگاه تهران با انتشار تصویری از یک تک‌تیرانداز بالای یک ساختمان نوشت:‌ «تک تیراندازها روی پشت‌بام ساختمان های دانشگاه‌های آمریکا».

در ادامه برای اولین‌بار تصویر تک‌تیرانداز بر روی یکی از ساختمان‌های نزدیک به تجمعات دانشجویی آمریکا توسط اکانتی منتشر شد و نوشت:‌ «پاسخ به یک اردوگاه مسالمت‌آمیز توسط یک دولت پلیسی قاتل».

این توییت بیش ۱۱ میلیون بار در توییتر دیده شد. همچنین یک خبرنگار به نام مارگارت با رفتن به بالای ساختمان مجاور به صورت مخفیانه از تک‌تیرانداز حاضر روی پشت بام، اقدام به فیلم‌برداری می‌کند و آن را در صفحه توییتر خود قرار داد.

نتیجه‌گیری:‌ باتوجه به عکس‌ها و فیلم‌هایی که توسط دانشجویان و خبرنگاران حاضر در محل منتشر شده است، ادعای حضور تک تیرانداز برای کنترل تجمعات دانشجویی آمریکا «درست» ارزیابی می‌شود.

کد خبر 848882 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • واقعا در اعتراضات دانشجویی آمریکا، تک تیرانداز حضور داشت؟ + تصاویر