Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: نخستین جشنواره ملی پارچه فجر از ۲۹ خرداد ماه در یزد آغاز به کار می‌کند. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

مجید جوادیان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یزد، به میزبانی استان یزد در برگزاری نخستین جشنواره ملی پارچه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: فراخوان این جشنواره منتشر شده و زمان برگزاری آن نیز از تاریخ 29 خرداد ماه به مدت سه روز در استان یزد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه این جشنواره در چهار بخش برگزار می‌شود گفت: در اولین جشنواره ملی پارچه فجر کمیته‌های علمی، اجرایی، تدارکات، نمایشگاه، حراست و دانشجویی و غیره در این جشنواره مشغول به فعالیت خواهند بود.

فراخوان سیزدهمین جشنواره سراسری «تئاترهای کوتاه» ارسباران منتشر شدقم| «جشنواره رضوی» فرصت خوبی برای ترویج و انس با کتاب استجشنواره فرهنگی هنری بسیج دانشجویی "ققنوس" در اصفهان آغاز شد

وی ترغیب و تشویق طراحان برای تولیدات اسلامی و ایرانی، تجلیل از پیشکسوتان طراح پارچه، تقویت تولید داخلی، هم اندیشی طراحان و تولید کنندگان در زمینه تولید ملی را از جمله اهداف جشنواره ملی پارچه فجر در استان یزد برشمرد.

جوادیان زاده شعار این جشنواره را ضیافت، نقش، رنگ و اندیشه عنوان کرد و افزود: دبیرخانه نخستین جشنواره ملی پارچه فجر در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) یزد مستقر و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثارشان به دبیرخانه ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه هیات داوران متشکل از بخش‌های صنعت و نساجی پارچه و متخصصین رشته‌های مرتبط با آن خواهند بود خاطرنشان کرد: رای نهایی داوران مبتنی بر طرح‌های ارائه شده و در صورت انطباق با اهداف جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد

مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی  در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها اظهار کرد: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

  گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک ها برای برسی های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار بیان کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • پرواز با بال‌های پارچه‌ای (عکس)
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد