Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  یدالله موحد رییس کل دادگستری استان گفت: در قالب هیات‌های اندیشه ورز می‌توان از ظرفیت علمی و تجربی کارکنان قضائی و اداری باهوش و توانمند بهره‌مند شدو ارتباط آن‌ها را با جامعه برقرار ساخت تا از نظرات و پیشنهادات آن‌ها در جهت حل برخی مسائل و مشکلات از قبیل کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کنار هر مدیر موفق، روابط عمومی توانمند قرار دارد، گفت: روابط عمومی در هر سازمانی یک عنصر اساسی است و ماموریت‌های مهمی را به عهده دارد.

موحد به کارکرد رسانه‌ها در جنگ نرم اشاره کرد وبیان داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جنگ نرم کارکرد رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها وبه طور کلی هرکس که در حوزه رسانه و تبلیغات کار می‌کند مهم و حساس است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: بنابراین اهمیت کار روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست و هر روز بیشتر از گذشته در عصر ارتباطات، کار روابط عمومی‌ها پیچیده‌تر و سنگین‌تر شده است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: نکته مهم در حوزه روابط عمومی این است که دیگر با به کارگیری روش‌های مرسوم و متداول سنتی نمی‌توان به دست آورد‌های بزرگ رسید.

موحد گفت:ایجاد تحول به صرف افزودن توسعه منابع انسانی و توسعه ساختمان و ابنیه فیزیکی و تجهیزات نیست بلکه تحول اساسی باید در حوزه کیفیت عملکرد منابع انسانی صورت پذیرد که، مدیریت روابط عمومی دادگستری استان کرمان یکی از مدیران موفق در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار تحول و دستاورد متفاوت در روابط عمومی، راهکار متفاوت نیز می‌طلبد، افزود:روابط عمومی می‌تواند با فعال کردن همه ظرفیت‌ها، ایده‌ها و نظریات افراد نخبه را در سیستم قضائی به جامعه منتقل کند.

موحد گفت: تنها بخشی از وظیفه روابط عمومی انتقال مطالب عالی‌ترین مقامات دستگاه (رئیس کل و دادستان) است بلکه روابط عمومی باید از ظرفیت عظیم دستگاه قضایی از کارمند دادگستری گرفته تا قضات دادسرا، قضات تجدید نظر و ... مجموعه اندیشمند فرهیخته‌ی در دستگاه قضائی هستنداستفاده کند، زیرا که هر کدام توانایی و شایستگی این را دارند تا یک اداره مهم را مدیریت و هدایت کنند و به پیش ببرند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از شاغلین در دستگاه قضاء انسان‌های نخبه، باهوش و توانمندی هستند و جزء رتبه‌های برتر کنکور سراسری در زمان خود می‌باشند، اما متاسفانه زمانی که در مجموعه قرار می‌گیرند تحت تاثیر وظایف و کارکرد‌های سیستم قرار می‌گیرند و از نبوغ و ایده‌های آن‌ها به درستی شاید استفاده نشود و دیده نمی‌شوند.

وی بر ضرورت حضور افراد باهوش، خلاق و هنرمند در روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت:روابط عمومی پل و کانال ارتباطی بدنه جامعه و منابع انسانی دستگاه قضائی است .

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد:امروزه تکنولوژی‌های جدید جایگزین روش‌های سنتی در اطلاع رسانی شده اند و می‌طلبد روابط عمومی‌ها نیز به این تکنولوژی‌ها مجهز شوند.

نمایند عالی دستگاه قضائی در استان کرمان با تاکید بر اینکه امروزه مدیرانی موفق هستند که یک روابط عمومی توانمند در کنار آن‌ها قرار دارد، گفت:انتظار می‌رود مدیران و کارشناسان روابط عمومی در جهت هرچه بهتر شدن ارتباط سیستم قضایی با جامعه خوب کار و تلاش نمایند و برای رسیدن به این هدف با برنامه حرکت کنید و از هر فرصتی استفاده کنید.

وی افزود:مردم تشنه اطلاعات و به دنبال کشف حقایق هستند و انتظار دارند به موقع، دقیق و با سرعت اطلاع رسانی شود تا آرامش به جامعه تزریق شود.

موحد گفت: در مسائل جرم شناسی مطرح شده است که اگر در هنگام وقوع یک جرم تا یک زمان مناسب اطلاع رسانی بشود، اعلام مجازاتش تاثیرگذار خواهد بود و اگر زمان آن بگذرد قاعدتا نت‌ها اثر مثبتی نخواهد.

انتهای پیام/س

تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در دادگستری ضرورت دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر این شهرستان با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور رئیس دادگستری بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضائی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آن‌ها نخواهد شد.

کد خبر 749754

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود