Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت‌گیری محور مقاومت در جنگ‌های پی‌درپی و توان موشکی مقاومت به عربده‌کشی رژیم صهیونیستی پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، در طول 70 سال اشغال فلسطین، اسرائیل هزاران شهروند فلسطینی را به خاک و خون کشیده و بارها دست به قتل‌عام مردم بی‌گناه زده است؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و به شهادت رساندن زنان و کودکان جنایتی بزرگ و واقعی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نه‌تنها اسرائیل غاصب طرف مردم غزه و جهان اسلام است بلکه آمریکا و انگلیس و دیگر قدرت‌های غربی در پشت‌صحنه این جنایات قرار دارند؛ رئیس‌جمهور خبیث اسرائیل با این حملات، کشتارها و عربده‌کشی سعی می‌کرد اذهان عمومی را به سمت این ببرد که مقاومت اسرائیل می‌تواند تهدیدی برای ایران به شمار برود.

 

اما شکست‌های پی‌درپی اسرائیل در برابر مقاومت فلسطین نشان داد که کوچک‌تر از آن است که حریفی برای ایران باشد، قدرت بازدارندگی نیروهای مقاومت افزایش چشمگیری داشته و با پیروزی‌های پیاپی، رژیم صهیونیستی را دچار انزوای بین‌المللی کرده است.

 

 

جنگ 33 روزه آغازگر رشد محور مقاومت

 قدرت موشکی مقاومت فلسطین به حدی افزایش‌یافته که حتی رسانه‌های صهیونیست به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در رهگیری این موشک‌ها اذعان کردند؛ جنگ 33 روزه و پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی گواهی بر توانایی دفاعی محور مقاومت است.

 

جنگ 22 روزه نیز نقطه آغاز شکست‌های اسرائیل در برابر فلسطینیان بود و در جنگ 8 روزه ارتش اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس شد؛ همچنین جنگ 48 ساعته نیز با شکست زودهنگام اسرائیل خاتمه یافت.

 

قدرت موشکی مقاومت

دوره‌های نبرد پیاپی بین رژیم صهیونیستی و محور مقاومت و همچنین ارتقای قدرت موشکی گروه مقاومت نشان داد که می‌توان اشغالگران را شکست داد و ضربات سهمگینی را بر پیکره متجاوزان صهیونیست وارد آورد.

 

 

اولین شکست اسرائیل از حزب‌الله لبنان در سال 2000 

امیرعلی حیدر امیری تئوریسین و تحلیلگر سیاسی حوزه غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: عمده قدرت‌ اسرائیل غاصب ‌بر نیروی زمینی، هوایی و دریایی خود در حملات به کشورهای اطراف و کشورهای عربی بود به‌طوری‌که در جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ پنج کشور قدرتمند عربی را نه در شش روز، بلکه در شش ساعت زمین‌گیر کرد، به‌طوری‌که صحرای سینا را از مصر، کرانه باختری را از اردن، بخش وسیعی از فلسطین و بلندی‌های جولان را از سوریه اشغال و جدا کرد.

 

امیری افزود: هیمنه اسرائیل غاصب باعث شده بود که یک جو روانی در بین کشورهای عربی ایجاد شود که اسرائیل شکست‌ناپذیر بوده و هیچ کشوری تاب مقاومت در مقابل اسرائیل غاصب را ندارد.

 

نویسنده اولین کتاب بیداری اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع تشکیل محور مقاومت، اسرائیل احساس کرد که سد قدرتمندی به نام بسیج توده‌ها به رهبری جمهوری اسلامی ایران در مقابلش قرارگرفته است، اولین شکست اسرائیل غاصب در سال ۲۰۰۰ از حزب‌الله لبنان بود.

 

وی بیان کرد: در سال ۲۰۰۶ جنوب لبنان آزاد شد، در جنگ ۳۳ روزه و بعدازآن جنگ ۲۲ روزه و در این اواخر جنگ ۲ روزه، اسرائیل ضربات دردناکی از محور مقاومت دریافت نمود به شکلی که نه‌تنها شعار از نیل تا فرات را فراموش کردند، بلکه امروز به دنبال حفاظت از شهرهای اشغالی در مقابل ضربات موشکی محور مقاومت است.

 

 

حزب‌الله لبنان قوی‌تر از ارتش‌های کشورهای عربی

امیری عنوان کرد: امروز زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان با بیش از ۲۰۰ هزار موشک کوتاه برد، میان برد و نقطه زن تمامی عمق استراتژیک اسرائیل غاصب را پوشش می‌دهد؛ امروز حزب‌الله لبنان با بیش از ۶۵۰۰۰ رزمنده آموزش‌دیده، خود موشک و پهباد تولید می‌کند به‌طوری‌که به جرات می‌توان گفت حزب‌الله لبنان از همه ارتش‌های کشورهای عربی قوی‌تر و باانگیزه‌تر است.

 

وی گفت: در غزه جهاد اسلامی و حماس با موشک‌های بدر۳ و موشک‌های کوتاه بُرد، جنوب اسرائیل غاصب را به جهنمی برای اشغالگران تبدیل کرده‌اند؛ امروز سردمداران اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند که شاید بتوانند جنگی را برعلیه محور مقاومت شروع کنند، اما پایانش با آن‌ها نخواهد بود چون امروز محور مقاومت تعیین‌کننده است.

 

اسرائیل زیر ذره‌بین رزمندگان حزب‌الله

 امیری خاطرنشان کرد: امروز رزمندگان محور مقاومت از سه جهت جنوب لبنان، جولان اشغالی و نوار غزه و به‌تازگی از کرانه باختری رود اردن در محاصره قرارگرفته است، موشک‌های مقاومت به‌راحتی از غزه، شهرهای اشکلون، اشدود و حتی نیروگاه اتمی دیمونا را در زیر بُرد خوددارند.

 

وی بابیان اینکه شمال اسرائیل که به جنوب لبنان ختم می‌شود زیر ذره‌بین رزمندگان حزب‌الله قرار دارد اظهار داشت: قدرت موشکی محور مقاومت امروز عامل وحشت نظام سلطه، صهیونیست جهانی و محور غربی- عربی- عبری گردیده است.

 

 

اسرائیل در محاصره موشک‌های محور مقاومت

 امیری افزود: امروز قدرت موشکی محور مقاومت، لرزه بر اندام هر خصم متجاوزی می‌اندازد، امروز قدرت موشکی انصار الله در یمن تبدیل به وحشت عربستان و امارات شده است؛ امروز انصار الله در قدرت موشکی و پهباد به مرحله‌ای رسیده است که در آینده‌ای نه‌چندان دور اسرائیل غاصب را علی‌رغم بُعد مسافت تهدید خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اسرائیل امروز در محاصره موشک‌های محور مقاومت است عنوان کرد: اسرائیل می‌داند گنبد آهنین، فلاخن داوود و پاتریوت نمی‌توانند جلوی بارش موشک‌های محور مقاومت را بگیرند و امروز محور مقاومت ثابت کرد که سامانه پدافندی آسمان اسرائیل غاصب سوراخ و قابل‌ترمیم نخواهد بود.

 

 

قدرت‌گیری محور مقاومت در جنگ‌های پی‌درپی

این تئوریسین و تحلیلگر سیاسی حوزه غرب آسیا بیان کرد: درنبرد ۴۸ ساعته نوار غزه برعلیه اسرائیل غاصب، موشک‌های پرتاب‌شده از نوار غزه باعث شد که نتانیاهو علیرغم هارت‌وپورتی که داشت مجبور به تسلیم شود به‌طوری‌که به محور مقاومت پیام داد آتش‌بس برقرار شود.

وی تصریح کرد: این اسرائیل همان کشوری است که هر زمان برعلیه کرانه باختری و نوار غزه اعلام جنگ می‌کرد تا می‌توانست زیرساخت‌ها را نابود می‌کرد، اما امروز پیشنهاد آتش‌بس می‌دهد چراکه اسرائیل و نظام سلطه فقط زبان زور را می‌فهمند و قدرت گیری محور مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۴۸ ساعته اخیر ثابت کرد که حرف اول و آخر را محور مقاومت می‌زند و شک نکنید اگر اسرائیل برعلیه محور مقاومت دست به حماقتی بزند تل آویو و حیفا و شهر الخلیل و دیمونا با خاک یکسان خواهد شد و امروز اسرائیل می‌داند محور مقاومت تمام‌کننده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه سی‌ام آوریل ۲۰۲۴ پس از رصد یک تانک مرکاوا اسراییلی که در حال تعرض به هموطنان و روستاهای ما بود و در داخل موضع المطله سنگر گرفته بود، این تانک را هدف حمله‌ای غافلگیرانه قرار دادند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: رزمندگان مقاومت اسلامی این تانک را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفته و مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه آن این تانک منهدم شد و شماری از نظامیان سوار بر آن به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز موضع‌گیری نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پست سایه‌بانی نظامی در داخل موضع نظامی صهیونیستی «المطله» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد؛ خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «العدیسه»، «یارون» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های پیرامونی شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان خبر دادند.

کد خبر 6093395

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی