Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه عنوان کرد:  مسیر سختی را پیش رو داریم و با توجه به حال و روزی که داریم بهتر دیدیم که گفتگوی رودرویی را با اصحاب رسانه داشته باشیم. می‌خواهم واقعیت‌های امروز کشتی را بگویم و به بهترین نحو از این صحبت‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۲۱ آبان و حدود هفت ماه است که کارم را شروع کرده ام و دوست ندارم به گذشته برگردم هرچند که خاطرات خوبی از گذشته ندارم. حدود ده سال پیش نیز سرمربی کشتی بودم، سعی کردیم در این هفت ماه از همه با تجربه‌ها که خانه نشین بودن استفاده کنیم. در حال حاضر از چهره های جوان استفاده کردیم و این موضوع در سه دهه گذشته سابقه نداشته است. کسانی که ۶ ماه پیش در اردوی نوجوانان بودند در حال حاضر در اردوی بزرگسالان هستند.

وی افزود: یکی از فاکتورهای موفقیت ما در این هفت ماه گذشته وفاق و همدلی است که ایجاد کردیم و این همدلی در تیم‌ ملی و اردوها مشاهده می شود. مسابقات زیادی را پشت سر گذاشتیم در این مدت و سعی کردیم که در همه اوزان یک انسجام خوب داشته باشیم و حتی در بعضی وزن‌ها چند کشتی‌گیر را به مسابقات اعزام کردیم که در واقع از همه موجودیت کشتی کشور استفاده کنیم.

محمدی ادامه داد: از ۵۷ کیلوگرم تا سنگین وزن به همه موجودیت کشتی کشور بها داده ایم و اینطور نیست که برخلاف ادعای بعضی‌ها بی‌انگیزگی ایجاد شده باشد. در دو سالی که در خدمت تیم نوجوانان بودم نیز این صحبت را کردم که دوره طلایی کشتی ایران بعد از المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود. یکی از سخت‌ترین المپیک ها برای ورزش ایران المپیک ۲۰۲۰ است و در ارتباط با کشتی و هدفی را که دنبال کردیم کاملا زمان را از دست داده‌ایم البته اینطور نیست که ما ناامید شده باشیم. ولی این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که کادر فنی‌حداقل به چهار سال زمان نیاز دارد. خیلی وقتها از غیرممکن‌ها توانستیم ممکن را بسازیم و با اتفاقاتی که در دو سال گذشته برای کشتی آزاد افتاد خوب نبوده و ما تیم‌ ششم و نهم جهان را تحویل گرفتیم.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: در ارتباط با موضوع همکاری من با فدراسیون اگر تا دهه اول تیرماه تکلیف رییس فدراسیون مشخص شود آن موقع می‌توانیم‌ راحت تر درباره ادامه همکای تصمیم بگیریم. اتفاقی که در ایتالیا افتاد این است که ما فقط با کشتی گیر داخل تشک نمی‌جنگیم و باید با داوری و فشارهای بیرونی نیز بجنگیم. باعث تاسف است که فشارهایی از داخل کشور برای زمین زدن فدراسیون به فدراسیون جهانی می ‌آورند. در رابطه با موضوعی که در ایتاالیا اتفاق افتاد باید بگویم که یک حق کشی درخصوص ایران صورت گرفت و هیچگونه صحبتی از قبل با سرپرستی ما نشده بود‌.

محمدی تصریح کرد: در مسابقات ایتالیا دنبال نتیجه نبودیم ولی در کل عملکرد کشتی گیران برای ما راضی کننده بود. چند نفر از تیم اعزامی ما زیر ۱۹ سال بود و بیشتر دنبال این بودیم که جوانان ما کسب تجریه کنند. درخصوص اتفاقی که برای یخکشی افتاد باید بگویم که چند کشتی گیر دیگر نیز با لباس های دیگر روی سکو رفتند ولی مسئولین هیچ واکنشی نسبت به آنها نداشتند ولی درخصوص یخکشی خانمی که آنجا حضور داشت به شکل خیلی بد مدال را از یخکشی گرفت. از طریق صحبت‌ هایی که با کمیته المیپک داشتیم در پی این هستیم که از حق یخشکی دفاع کنیم و کاری کنیم‌ که حقش خورده نشود و مدالش را پس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز ما باید روی کادر فنی باشد و به فکر آماده سازی تیم باشیم ولی خانم پناهی که روابط بین الملل فدراسیون هستند عملا کار ما را خراب می‌کنند و در صحبتی که این خانم با آقای حبیبی داشته‌اند عنوان کردند که من به شما اخطار داده بودم که به این سفر ایتالیا نروید ولی رفتید چون شما عاشق سفر هستید. ترس ما از این است که اتفاقات ایتالیا در قزاقستان نیز بیفتد و برای کسب سهمیه با مشکل مواجه شویم. من به کسی اتهام نمیزنم و اتفاقاتی را که افتاده دارم بازگو میکنم. ولی همه اتفاقات ایتالیا مشکوک بود و از همان لحظه اول که وارد ایتالیا شدیم شروع به برخورد بد کردند. خانم پناهی دوست ندارد که کشتی ما موفق شود و وجود ایشان در روابط بین الملل به ما ضربه خواهد زد.

محمدی افزود: خانم ادیت از همان روز اول که ما به ایتالیا رسیدیم بدترین برخورد را با ما داشت و همه جوره سعی کردند که تیم ایران را اذیت کنند. در نامه ای که به ما زده بودند هیچ گونه اشاره ای نکرده بودند که ورزشکار حق ندارد با سویشرت روی سکو برود. خانم ادیت تا بحال ۶ بار به ایران آمده قبل از این و پذیرایی بسیار خوبی نیز از ایشان شده است. ارتباط خوب خانم ادیت با خانم پناهی باعث شده برای ما نیز شبهه ایجاد شود که این اتفاقات در ایتالیا با برنامه ریزی بوده است.

سرمربی تیم ملی گفت: ما در حال حاضر باید با توجه با ظرفیت فنی خودمان درباره انتخاب نفرات تصمیم بگیریم. من بعد از مسابقات جام تختی نیز این صحبت را کردم که کار دشواری برای کسب سهمیه داریم. با توجه  به اوزان المپیکی کار سختی در پیش داریم ولی این موضوع باعث نخواهد شد که ما انگیزه خودمان را از دست دهیم. ولی باید دوستان توجه داشته باشند که ما با توجه به موجودی فنی خودمان تصمیم بگیریم. ۱۶ شهریورماه تیم اعزامی به مسابقات جهانی را معرفی خواهیم کرد و تا آن روز هیچ کس ملی‌پوش نیست.

وی اضافه کرد: در بعضی از وزن‌ها ما نمی‌توانیم به رنکینگ برسیم و به همین علت نیز دیگر توان زیادی برای آن نمی‌گذاریم. ما به شدت به نظم و انضباط در اردوی تیم ملی پایبند هستیم و کادر فنی این موضوع برایش مهم است. دلیل کنار گذاشته شدن جواد ابراهیمی بی نظمی بود و اینکه اردو را بدون اجازه ترک کرد و این در حالی است که در دو مسابقه قبلی خودش باخته بود ولی بازهم برای او شانس قائل بودیم. کاش به‌یه روزی برسیم که در هر وزنی چند کشتی گیر خوب داشته باشیم که آن موقع بگوییم باید مسابقه انتخابی برگزار‌ شود. شرایط اوزان ده‌گانه ما باهم متفاوت است. راه ملی پوش شدن از قهرمانی کشور شروع می‌شود و می‌خواهیم هرکسی شانس این را داشته باشد که ملی‌پوش شود. در اوزانی که می‌خواهیم انتخابی تیم ملی برگزار شود اعلام می‌کنیم. این انتخابی به صورت رسمی خواهد بود. دوست داشتیم در همه اوزان انتخابی برگزار کنیم‌ ولی شرایط حال حاضر این اجازه را به ما نمی‌دهد. در حال حاضر در برخی اوزان با کمبود کشتی گیر خوب مواجه هستیم.

محمدی در پاسخ به خبرنگار برنا درخصوص جوانگرایی در تیم ملی گفت: این طبیعی است که بعد از المپیک توکیو برخی از کشتی گیران کنار خواهند رفت و سرمایه‌های دیگر ما نیز باید بتوانند خودشان را نشان دهند. هرکسی یک روز وارد گود می‌شود و روزی نیز باید خداحافظی کند و قطعا بعد از المپیک ۲۰۲۰ با یک تغییر نسل روبرو خواهیم بود. یک دغدغه‌ای که من و سرمربی کشتی فرنگی آقای بنا داریم این است که انتخابات فدراسیون زودتر برگزار شود چون در شرایط حساسی قرار داریم و باید زودتر تکلیف رییس فدراسیون مشخص شود تا برنامه‌ریزی لازم را داشته  باشیم. تا چند روز آینده کادر فنی ما تقویت خواهد شد و نیاز داریم که این کار انجام شود. ما در مسابقات قهرمانی آسیا سه مربی سازنده را با خودمان همراه داشتیم و وظیفه ما این است که از توانمندی این مربیان استفاده کنیم.

وی افزود: برنامه‌ای که ما از گذشته داشتیم‌ و یک نتیجه تاریخی اتفاق افتاد در تیم نوجوانان سعی ما این بود که با آن بچه‌ها در تیم جوانان بود و بعد از المیپک ۲۰۲۰ همان بچه‌ها را در تیم بزرگسالان داشته باشیم ولی با توجه به اتفاقاتی که افتاد و عشقی که به کشتی داشتیم تصمیم بر این گرفتیم‌که هدایت تیم ملی را برعهده بگیریم. کشتی متعلق به یک شخص نیست و متعلق به همه ایران است. این فراز و نشیب‌هایی که در این چند سال برای کشتی اتفاق افتاد شاید برای هر کسی رخ می‌داد و باید تشکر کنیم از همه کسانی که زحمت کشیدند. در مسئله انتخابات نیز دوست ندارم وارد شوم ولی امیدوارم که همه عزیزان حرمت همدیگر را حفظ کنند و آن کسی انتخاب شود که برای کشتی مفید باشد. در ورزش یکی از فاکتورهای موفقیت بحث مالی است. در کشتی از قدیم همیشه با مشکلاتی مواجه بودیم و امیدوارم که مشکلات اقتصادی فدراسیون حل شود و وزارت ورزش و کمیته المپیک حمایت بیشتری داشته باشند. المپیک در راه است و باید زودتر به فکر حل مشکلات باشیم. همه سعی ما این است که در قزاقستان بهترین نتیجه را بگیریم ولی بسیار سخت است و امیدواریم که کار را در قزاقستان تمام‌ کنیم و نیاز نداشته باشیم که در چین و یا بلغارستان بخواهیم کسب سهمیه کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردوی تیم ملی ایتالیا تیم ملی کشتی آزاد چین مسابقات قهرمانی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس پس از حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی مذاکره با بازیکنان فعلی خود را که در پایان فصل به دلیل اتمام قرارداد بازیکن آزاد محسوب می‌شوند را آغاز کرد تا آنها را پای میز مذاکره با این تیم بکشاند.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکنان فصل جاری پرسپولیس هستند که با پایان یافتن لیگ بیست و سوم می‌توانند این تیم را ترک کنند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه نیز میز مذاکره را برای تمدید قرارداد با آنها فراهم کرد تا نفراتی همچون مرتضی پورعلی گنجی و مهدی ترابی خواسته‌های خود را مطرح کنند.

با این حال اکثر بازیکنان پرسپولیس تصمیم گرفتند موضوع تمدید قرارداد را به پایان فصل موکول کنند تا ضمن تمرکز روی بازی‌های فصل جاری در خصوص آئین نامه‌های نقل و انتقالاتی جدید سازمان لیگ فوتبال نیز اطلاعات لازم را کسب کنند و سپس درباره قرارداد خود تصمیم‌گیری کنند.

درویش به تمام بازیکنانی که در پایان فصل، آزاد محسوب می‌شوند پیشنهاد تمدید قرارداد فرستاده است تا شایعه حضور سه بازیکن در لیست مازاد این تیم رد شود.

همچنین اوسمار ویه‌را سرمربی پرسپولیس نیز هیچ لیست ورود و خروجی به باشگاه ارائه نکرده است تا باشگاه با گزینه‌های خارج از لیست این تیم هم صحبتی را آغاز نکرده باشد.

کد خبر 6097192

دیگر خبرها

  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • تکلیف لواندوفسکی در بارسلونا مشخص شد
  • آتیلا حجازی: امیدوارم نام استقلال تغییر نکند/ بی‌درنگ پیشنهاد سرپرستی را قبول کردم