Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه انسان نباید به واسطه آرزوهای بلند توبه و استغفار را به تاخیر اندازد، گفت: برای توبه در شب‌های قدر باید مقابل خداوند خضوع و خشوع داشته باشید شرط آن نیز ایمان به غیب یعنی امام عصر(عج) و ظهور ایشان است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمهدی خاموشی» سحرگاه چهارشنبه ۸ خردادبه مناسبت مراسم احیاء شب‌های قدر که در آستان مقدس حضرت امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:‌ شب‌های زمان طلب مغفرت و استغفار از گناهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در شب‌های قدر سرنوشت یک سال انسان تقدیر می‌شود، تصریح کرد:‌ خداوند رحمن و رحیم است بنابراین اگر انسان ظرفیت وجودی خود را بالا ببرد می‌تواند مقدرات خوبی را برای یک سال خود رقم بزند زیرا مقدرات هر کس به اعمال او بستگی دارد.

 

وی با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع)، بیان کرد: در کنار عمل صالح امید به رحمت الهی معنا پیدا می‌کند، استغفار و طلب توبه شرایطی دارد که باید آنها را مورد توجه قرار داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: انسان نباید به واسطه آرزوهای بلند توبه و استغفار را به تاخیر اندازد چراکه عمر هیچ کس مشخص نیست.

 

وی با بیان اینکه پرداخت حق‌الناس از جمله شرایط پذیرش توبه است، ابراز کرد: صله رحم، حق‌الناس است که بر اساس دستور الهی نباید ترک شود، از حقوق نزدیکان و اقوام است که با آنها صله رحم داشته باشید. از دیگر شرایط پذیرش توبه این است که انسان آنچه از حرام را خورده یا مصرف کرده باید جبران کند حتی گوشتی را که از حرام بر بدن او رشد کرده باید آب کند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همه انسان‌ها نذیر دارند، گفت: پیامبران، ائمه معصومین(ع) و علما نذیر هستند و همواره مردم را به صراط مستقیم دعوت می‌کنند که عاقبت آنها جهنم نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه برای توبه انسان باید مقابل عظمت و بزرگی خداوند خشوع و خضوع داشته باشد، تاکید کرد:‌ شهدا با ایمان و بندگی حقیقی به درگاه الهی تابلوی حقیقی خشوع و خضوع مقابل خداوند بودند.

 

وی افزود: علمای ربانی با توجه به معرفت و شناختی که درباره خداوند دارند نسبت به او خشوع و خضوع دارند، خداوند با وجود اینکه بر همه اسرار ظاهری و باطنی انسان آگاهی دارد با او به رحمت خود برخورد می‌کند شایسته است انسان مقابل چنین خدایی خشوع و خضوع داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف درباره عبادت خاشعانه امیرمومنان امام علی(ع)، بیان کرد: اشک و ناله‌های حضرت(ع) مقابل خداوند برای گناه نبود چراکه آنان معصوم بودند بلکه این اعمال ایشان نشانه تواضع، بندگی، خضوع و خشوع ایشان در برابر عظمت الهی بود. درک حقیقت عالم هستی سبب خشوع و خضوع حقیقی مقابل خداوند می‌شود.

 

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه از جمله عوامل خشیت انسان مقابل خداوند ایمان به غیب است، خاطرنشان کرد:‌ ایمان به غیب قلب انسان را در اختیار خداوند قرار می‌دهد یکی از غیب‌های الهی وجود مقدس امام عصر(عج)، ظهور و رجعت سایر ائمه و اولیاء الهی است.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان اردبیل شب های قدر ماه مبارک رمضان سومین شب قدر مجلس توبه و استغفار احیای شب های قدر صاحب الزمان عج سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا

مهدی بیات‌منش کارشناس حوزه بورس کالا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود. 

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  •  ساعت بازی رئال مادرید مقابل رئال سوسیداد امشب جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • اسنایدر: باخت به تاج‌الدینوف روش مبارزه رقبایم را تغییر داد
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند