Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@22:44:33 GMT

هوآوی علیه دولت آمریکا طرح شکایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۹۹۳۴

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت هوآوی علیه تحریم‌های آمریکا شکوائیه‌ای در دادگاه ارائه می‌کند. این شکواییه در دادگاه منطقه‌ای شرق تگزاس مطرح شد که در واقع شکوائیه‌ای تکمیلی بر آنچه که در مارس گذشته ارائه شده بود، به شمار می‌رود.

در لایحه ارائه شده به کنگره آمریکا از ارتباط تمامی شرکت‌های وابسته به هوآوی با شرکت‌های آمریکایی جلوگیری شده بود و استفاده از ادوات و تجهیزات مخابراتی این شرکت در هر سازمان دولتی ممنوع اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین و شرکت هوآوی هر گونه ارتباط با یکدیگر را رد کرده‌اند و هر گونه اتهام آمریکا مبنی بر افشای اطلاعاتی را بی‌اساس خواندند.

«گلن ناگر» همکار موسسه «جونز دی» و مشاور شرکت هوآوی به رویترز گفت: «دادگاه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که مطابق یک برنامه زمان‌بندی، اظهارات طرفین دعوا را خواهد شنید.»

بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی جهان پس از اعمال تحریم‌های آمریکا قادر نخواهد بود با شرکت‌های این کشور تجارت انجام دهد و به لیست سیاه دولت آمریکا وارد شده است.

معاون حقوقی شرکت هوآوی اعلام کرده است که این شرکت در حال شکل دادن اقدامات متقابل و شکایت از دولت آمریکاست. وی دلیل این شکوائیه را به خطر انداختن فرصت‌های شغلی هزار و ۲۰۰ تولید کننده صنعتی و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان در ۱۷۰ کشور خوانده است.

شرکت هوآوی که مهلت ۹۰ روزه از سوی دولت آمریکا دارد، در طول این مدت می‌بایست جایگزین دیگری برای شرکت‌های طرف معامله خود پیدا کند.

«وینسنت پانگ» معاون ارشد شرکت هوآوی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت باعث خواهد شد که حتی ما دایره تجارتمان را بیشتر کنیم و بازار متفاوتی را برای خودمان پیدا کنیم.

وال استریت ژورنال نیز نوشت که اقدام آمریکا علیه هوآوی غیر قانونی است چرا که حتی فرصت تجدید نظر به این شرکت چینی را نداده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت مدیرعامل سابق استقلال از بازیکن جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، عرفان باقری بازیکن رده های پایه استقلال که مدتی هم در تمرین تیم بزرگسالان حضور یافت و حتی در اقدامی جنجالی و در نقش یک یاغی جوان با باشگاه پرسپولیس نیز قرارداد امضا کرده بود، با انتشار یک استوری، حاشیه ساز شد.

باقری که پاییز سال قبل به تمرینات پیکان اضافه شد، با انتشار یک استوری که مضمون افشاگری علیه سرپرست مدیرعاملی وقت استقلال را داشته، خبرساز شده است. جایی که باقری مدعی است که حجت کریمی از وی درخواست کرده تا علیه فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی فعلی آبی ها مصاحبه کند.

این بازیکن در استوری خود نوشته است: آنها از من خواستند تا بگویم سمیعی باعث شده است که از باشگاه استقلال بروم یا دنبال این است که مدیر برنامه‌ام شود اما من گفتم، قاطی این مسائل نمی‌شوم که این پاسخ من باعث شد تا در آن زمان مبلغ رضایتنامه‌ام برای بازگشت به استقلال به باشگاه سایپا پرداخت نشود.

باقری در بند پایانی نیز در شرایزی نوشته که "سمیعی دلسوزترین شخص باشگاه است" که اتهام این بازیکن سبب شده تا سرپرست مدیرعاملی سابق استقلال نسبت به این اظهارات موضع گرفته و به دنبال طرح شکایتی از این بازیکن باشد.

حجت کریمی در گفتگوی کوتاهی که با ورزش سه داشت، ضمن رد ادعاهای باقری اعلام کرد: تاکنون دیدار و گفتگوی خصوصی با این بازیکن نداشته ام و شکوائیه ای نیز در این خصوص تنظیم شده و به دلیل نشر اکاذیب، وکیل بنده از این بازیکن شکایت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اقدام باشگاه پرسپولیس علیه مدافع سپاهان در دادسرا
  • شکایت مدیرعامل سابق استقلال از بازیکن جنجالی
  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • پالتیکو: آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند