Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- فيلم سينمايي «زير درختان زيتون» چهارشنبه هشتم خرداد با حضور سعيد قطبي‌زاده به نمايش در مي‌آيد و نقد و بررسي مي‌شود.
به گزارش آريا، فيلم سينمايي «زير درختان زيتون» در نشست تخصصي «فيلم و گپ» چهارشنبه هشتم خرداد ماه ساعت 18 با حضور سعيد قطبي‌زاده در فرهنگ‌سراي رسانه و شبکه‌هاي اجتماعي به نمايش در مي‌آيد و نقد و بررسي مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«زير درختان زيتون» يا «از ميان درختان زيتون» فيلمي ايراني به کارگرداني عباس کيارستمي است که در سال 1994 ميلادي ساخته شد.اين فيلم پارهٔ سوم از سه‌گانه کوکر است. دو فيلم ديگر «خانه دوست کجاست؟» و «زندگي و ديگر هيچ» بود. نشريهٔ ايوژوارت فرانسه اين فيلم را در فهرست 100 فيلمي که بايد ديده شود قرار داد.
در خلاصه داستان فيلم آمده است: در روستايِ کوکر، حسين به خواستگاريِ دختري به‌نامِ طاهره مي‌رود، ولي چون خانه ندارد به او پاسخِ منفي مي‌دهند. همان شب زلزله تمامِ مردم روستا را بي‌خانمان مي‌کند. حسين در بي‌خانماني خود را با همه يکسان مي‌بيند و خوشحال هم هست. هفت روز مي‌گذرد، در سرِ مزارِ «خدابيامرزها» حسين متوجه مي‌شود طاهره و مادربزرگش زنده مانده‌اند. گروهي برايِ ساختنِ فيلم به کوکر مي‌آيند. حسين با آنها کار مي‌کند. گروه طاهره را برايِ بازي در نقشِ زن حسين انتخاب مي‌کند. طاهره سرآخر راضي به بازي در کنار حسين مي‌شود، ولي خارج از مکالماتِ اجباري مربوط به نقشش، کلمه‌اي با حسين سخن نمي‌گويد و ...
براي عضويت در کانون فيلم و گپ فرهنگ‌سراي رسانه و شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد با شماره تلفن 22888681 تماس بگيريد.
فرهنگ‌سراي رسانه و شبکه‌هاي اجتماعي در خيابان پاسداران، خيابان شهيد گل‌نبي، خيابان شهيد ناطق نوري، ميدان قبا واقع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمايش و نقد فيلم زير درختان زيتون فرهنگ سراي رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» دوباره روی آنتن

سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ در شبکه نمایش مهمان بینندگان و مخاطبان خود خواهد بود.

برنامه هفت از برنامه‌های باسابقه و پر مخاطب تلویزیون در حوزه نقد سینماست که ابتدا در شبکه سه سیما پخش می‌شد و بعد از مدتی پخش آن به شبکه نمایش رسید. این برنامه را مجریان متفاوتی همچون فریدون جیرانی، محمود گبرلو، محمدحسین لطیفی و بهروز افخمی بر عهده داشتند. «هفت» این روزها با بهروز افخمی به آنتن بازگشته است، کارگردانی که در سینما و تلویزیون نام آشناست و معمولا با نظرات متفاوتش در زمینه‌های گوناگون در ایجاد فضای نقد و گفت‌وگو موفق بوده است. 

باید دید برنامه هفت در فصل جدید تا چه اندازه می‌تواند با حضور چهره‌های سینمایی و همچنین طرح بحث‌های روز و کارآمد، جریان‌ساز و روشنگر باشد.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • «هفت» دوباره روی آنتن