Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@19:15:15 GMT

استان کرمان با انبوه مصوبات اجرا نشده مواجه است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۹۹۷۲

استان کرمان با انبوه مصوبات اجرا نشده مواجه است

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان با انبوه مصوباتی روبه‌روست که در اجرا با مشکلات مواجه‌اند گفت: مدیریت بانوان در بدنه اجرایی کشور مفید است. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدایی صبح امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان کرمان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد اظهار داشت: مصوبات جلسات در استان کرمان باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصوبات قبل از تصویب باید کارشناسی شود و ضمانت اجرایی داشته باشند گفت: متاسفانه با انبوهی از مصوبات جلسات در استان روبه‌رو هستیم که در اجرا با مشکلات روبه‌رو شدند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی معتادان بعد از ترک بسیار اهمیت دارد و بهزیستی و فنی و حرفه‌ای باید این مسئله را پیگیری کند بیان کرد: ایجاد کمپ ماده 16 در استان کرمان ضرورت دارد و مصوبه شورای تامین استان احداث 5 کمپ در 5 نقطه استان کرمان است.

وی با بیان اینکه طرح ریحان یک طرح خوب است که باید به خوبی در استان اجرا و اعتبارات لازم نیز تخصیص داده شود گفت: سیاست دولت در قبال حضور خانم‌ها در بدنه اجرایی دولت یک موضوع مهم است و مصوبه اخیر دولت نیز همین است.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کرمان 24 درصد از برنامه زمان‌بندی عقب استاستاندار کرمان: دلیل عدم اجرای کامل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مشخص شوداستاندار کرمان: کوتاهی دستگاه‌های استان در جذب اعتبارات ملی و استانی قابل قبول نیستفدایی با اشاره به اینکه استان کرمان در این راستا برنامه دارد و در اصل موضوع شکی نیست که حضور خانم‌ها در مدیریت می‌تواند مفید باشد بیان کرد: تفاوت‌هایی بین مدیریت خانم‌ها و آقایان وجود دارد که می‌تواند نقطه قوت باشد.

وی با بیان اینکه نباید جامعه را از راه‌حل‌هایی که خانم‌ها برای حل مشکلات جامعه دارند محروم کرد و باید از ظرفیت آنها استفاده شود افزود: بانوان توانایی مدیریت را دارند و ترکان خاتون یکی از حکام کرمان بوده و تقریبا 30 سال یک زن بر کرمان حکومت کرده که بسیار اقدامات خوبی داشته است.

استاندار کرمان با بیان اینکه براساس مصوبه دولت 30 درصد پست‌های مدیریتی باید به خانم‌ها اختصاص داده شود گفت: در انتخاب مدیران بین یک خانم و آقا شاخص‌های مدیریتی این دو نفر را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر شاخص‌ها و شایستگی‌های خانم بیشتر و یا مساوی باشد از مدیر خانم برای این پست استفاده می‌شود افزود: اما اگر شاخص‌های مدیریتی آقا بیشتر بود باید برای انتخاب مدیران و رسیدن به آمار 30 درصدی مدیران خانم این مسئله بررسی و به نتیجه برسد.

در این جلسه رمضان امیری مدیرکل زندان‌های استان کرمان با بیان اینکه در اجرای طرح مشاوره خانواده در استان کرمان باید خانواده‌های زندانیان دیده شود اظهار داشت: بیشترین آسیب‌دیدگان جامعه خانواده‌های زندانیان هستند که شرایط سخت اجتماعی را می‌گذرانند.

صدیقه مرادی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه طرح آموزش پیش از ازدواج دانش‌آموزان دختر معطل بودجه مانده است اظهار داشت: تمام خانواده‌ها باید موظف به گذراندن دوره‌های آموزشی خانواده شوند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بچه‌های ما باید آموزش را در خانه و مدرسه ببیند تصریح کرد: متاسفانه فرزندان ما آموزش‌ها را در جامعه می‌بینند که بسیار تهدیدآمیز است.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد

به گزارش قدس خراسان،  اصغر بلوکیان در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه هراتی های این شهر اظهار کرد: حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: این طور نمی شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی ادامه داد: هیچ کس حاضر نیست در غربت بماند البته بازگشت به شرطی است که زمینه زندگی آبرومندانه و امن در افغانستان فراهم باشد و این توقع از حاکمیت کنونی افغانستان زیاد نیست چرا که مردم افغانستان قانع و کم توقعند و اصلا زندگی مصرفی ندارند.

بلوکیان گفت: مساله دیگر این است که چرا سازمان ملل جلوی فجایع افغانستان را قبل از وقوع نمی‌گیرد چون گاهی خود همین نهادهای بین المللی ایجاد کننده بدبختی‌های افغانستان هستند و بعد از وقوع این اتفاقات یک ریال، یک ریال می‌خواهند به رفع مشکل کمک کنند!

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: واقعیت این است که ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می‌آمد اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرزها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

بلوکیان گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می‌شود چون تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه‌ها برای این اتباع، محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مقیم ایران نیز اشاره و اضافه کرد: تقریبا هفته‌ای ۳۰۰ پرونده از استان‌ها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماری‌های خاص اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می‌شود اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی‌توانیم این گونه خدمات خاص را به همه اتباع بدهیم و این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می‌کند.

وی ادامه داد: الان سطح علم، سواد و حرفه آموزی مهاجران افغانستانی مقیم ایران بالاست و قابل مقایسه با مثلا دهه ۶۰ نیست لذا باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

بلوکیان گفت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید به کشورشان بازگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشورها پیشرفت کنند؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه‌ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه‌های خارجی و برخی در پوشش سازمان‌های مردم نهاد برای جذب نخبه‌های افغانستانی در دیگر کشورها فراخوان می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند