Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:59:02 GMT

ترمووود و ۶ ویژگی منحصر به فرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۰۰۴۴

ترمووود و ۶ ویژگی منحصر به فرد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مطلب ویژگی‌های مهم ترمووود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ترمووود چیست

چند سالی است که محصولی به نام ترمووود در صنعت ساختمان سازی وارد شده است و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، توانسته این صنعت را تحت تأثیر خود قرار دهد. شاید همیشه این بحث مطرح باشد که اصلاً ترمووود چیست و چرا اینقدر فراگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترمووود (thermowood) از دو کلمه ترمو (thermo) به معنی گرما (حرارت) و چوب (wood) تشکیل شده است.

برای ساختن ترمووود، چوب مورد نظر را در دمای +۱۸۰ درجه سانتیگراد و بدون وجود اکسیژن قرار می‌دهند. عدم وجود اکسیژن مانع از سوختگی چوب می‌شود.

این محصول معمولاً از جنس چوب زبان گنجشک (ASH) و چوب گونه کاج (Pine) تولید می‌شود که باعث افزایش مقاومت محصول نهایی در برابر شرایط جوی آب و هوایی و اقلیم‌های مختلف جغرافیایی می‌شود.

ترموود در اصل یک محصول فنلاندی است و به نوعی سوغاتی این کشور به حساب می‌آید. در بازار ایران ترمووود را به عنوان چوب ترمو نیز می‌شناسند.

چوب ترمو مکانیزم حرارتی ترمو و بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرفاً با اتکا بر گرما در برابر نفوذ قارچ، کپک و موریانه محافظت شده و نسبت به چوب معمولی دارای ماندگاری بسیار بیشتری است

همچنین این حرارت اضافه شده به دلیل نفوذ از داخل باعث تغییر رنگ یکنواخت محصول و زیبایی بیشتر محصول می‌شود.

ویژگی‌های مختلفی برای ترموود وجود دارد اما در این مطلب ۶ مورد مهم آن را ذکر می‌کنیم.

وزن کم و سبک

اگر قیمت بالای این محصول را در نظر نگیریم، برای نمای ساختمان‌ها بسیار مناسب است. دلیل اصلی هم وزن کم این محصول نسبت به متریال های مشابه است.

ترموود بهترین انتخاب برای ساختمان‌هایی است که از نمای فلت (صاف) استفاده می‌کنند. چوب نمای ترمو علاوه بر زیبایی، بسیار سبک وزن تر از نماهای دیگر است.

این ویژگی در حمل و نقل نیز بسیار به چشم می‌آید.

نصب سریع و تمیز

اگر نصاب ترمووود، حرفه‌ای باشد نصب آن بسیار سریع و بی دغدغه است. این ویژگی برای پروژه‌هایی که وقت زیادی برای تکمیل ندارد بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر سرعت بیشتر، کار با چوب ترمو بسیار تمیز است و آلودگی و بهم ریختگی زیادی ندارد.

عایق بی‌نظیر صدا

چوب به صورت ذاتی عایق صدا و اصطلاحاً آکوستیک است. این خاصیت، صوت موجود در فضا را جذب می‌کند. امروزه از ترمووود در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی، سکوت و آرامش بی نظیری را نیز به همراه دارد.

دکوراسیون داخلی اماکن تجاری، محیط کار، سالن‌های مطالعه، سالن اجتماعات و کنفرانس مثال‌های خوبی از استفاده ترمووود می‌باشد.

مقاومت بالا در برابر رطوبت

این ویژگی از ترمووود کمک می‌کند که از این محصول در فضاهایی که نم و رطوبت هوا زیاد است مورد استفاده شود.

چوب ترمو در استخر، سونا و جکوزی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاومت و انعطاف پذیری بالا

این ویژگی کمک می‌کند که بتوان از این چوب حتی به عنوان کفپوش نیز استفاده کرد.

کفپوش‌های ترمو به صورت تایل (tile) های مربعی با زیرسازی فلزی ساخته می‌شود که هم در فضای باز و هم در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کفپوش ترمو علاوه بر استحکام و زیبایی قابل توجه، بسیار سریع نصب می‌گردد و می‌تواند با سازه‌های دیگر ترکیب رنگ زیبایی را برای شما ترسیم کند.

ترمو وود برابر فشارهای بیرونی مثل طوفان و زلزله نیز انعطاف پذیری زیادی دارد که کمک می‌کند از این محصول در مناطق کوهستانی استقبال شود.

مقاومت برابر حشرات، موریانه، قارچ و کپک

اگر حتماً می‌خواهید از چوب به عنوان سازه استفاده کنید، بهترین گزینه برای شما ترموود است.

حرارت بالا هنگام فرآوری ترموود اجازه زنده ماندن هیچگونه موجود زنده‌ای در بافت چوب را نمی‌دهد.

همچنین به دلیل فشردگی بالا در بافت ترمووود، امکان ورود هیچ موجود زنده‌ای در این محصول وجود ندارد.

موریانه و حشرات برای ادامه زندگی خود نیاز به هوا و اکسیژن دارند که در این محصول محیط رشدی برای موجودات زنده وجود ندارد.

گروه تخصصی وود مستر (woodmaster) با تجربه گران‌بها و سابقه بیش از ۳ دهه در زمینه دکوراسیون داخلی و فضا سازی (محیطی، شهری) آماده همکاری جهت طراحی و تأمین مصالح به صورت واردات مستقیم چوب ترمو وود و رنگ ترمو از کمپانی‌های مطرح دنیا مطابق استانداردهای روز اروپا و اجرای حرفه‌ای پروژه‌های چوبی شامل: نمای ساختمان، روف گاردن، آلاچیق، پرگولا، فلاورباکس، کفپوش‌های چوبی و… است.

آدرس: تجریش، خیابان فنا خسرو، پلاک ۳۳، واحد ۳۰۲، تلفن: ۰۲۱۲۶۸۵۵۹۱۸، موبایل: ۰۹۱۲۲۰۶۳۰۴۹

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4628391

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت چوب ساختمان سازی طراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چت‌بات Grok اخبار ایکس را خلاصه می‌کند

ایتنا - ایکس از هوش مصنوعی «گورگ»(Grok) برای تولید خلاصه هایی از اخبار و دیگر موضوعات ترند روز در این پلتفرم استفاده می کند.
طبق پست حساب کاربری مهندسی ایکس، این ویژگی که هم اکنون فقط برای کاربران پرمیوم مهیا است، «استوری ها در ایکس»(Stories on X) نام گرفته است.

به گزارش ایتنا از مهر، براساس بیانیه این پلتفرم گروک به پست هایی که کابران با استفاده از قطعاتی از متن تولید می کنند، متکی است. به نظر می رسد برخی از محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی مذکور ، بیش از بقیه خبر محور باشند و برخی دیگر خلاصه هایی از محاوراتی است که در پلتفرم انجام شده است. یکی از کاربران اسکرین شاتی را منتشر کرده که استوری هایی درباره گزارش درآمد اپل است. استوری دیگری «ماسک، کارشناسان درباره بدهی ملی بحث و گفتگو می کنند» نام دارد که خلاصه ای از یک محاوره آنلاین بین ماسک و اشخاص برجسته در پلتفرم ایکس است.

این ویژگی شباهت زیادی به قابلیت Moments دارد که مدت ها در توئیتر وجود داشت و توییت های معتبر درباره اخبار مهم و موضوعات مختلف در پلتفرم را تنظیم می کرد. این ویژگی که تحت نظارت گروهی از کارمندان انسانی بود در سال ۲۰۲۲ میلادی حذف شد.

خلاصه هایی که گورگ تهیه می کند مانند بقیه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی همراه یک برچسب منتشر می شوند. در این برچسب آمده است: این استوری خلاصه ای از پست های ایکس است و ممکن است در گذر زمان تغییر کند.

دیگر خبرها

  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • هوش مصنوعی در دستان iOS 18!
  • محصول عجیب و دور از انتظار کاسیو (عکس)
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • هوش مصنوعی اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • چت‌بات Grok اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است