Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان فقر و نداری یکی از دور افتاده ترین روستاهای تویسرکان، پیرزنی زندگی می کند با همسری که از درد سرطان حنجره ناله سر می دهد، خانه ای کاه گلی و نمور، بدون یک سرویش بهداشتی و حمامی مناسب، با این وجود تنها آرزویش داشتن یک دندان مصنوعی تا لااقل برای یک شب غذایی سیر بخورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،  گفتند اهالی روستای "کمان گرا" یکی از دور افتاده ترین روستاهای شهرستان تویسرکان در محرومیتی بالا زندگی خود را می گذرانند و چه بسیار خانواده هایی که حتی در خانه های کاه گلی، با سقف های چوبی حتی بدون یک سرویش بهداشتی و حمام، بر نداری خود می نگرنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انگار اینجا آخر دنیاست، نه مال و ثروتی دارند و نه یک حامی، تعدادی از خانه هایشان به علت بارش های شدید فروردین ماه آسیب دیده، می گویند بنیاد مسکن به خانه خراب ها گفته که برای تسهیلات اقدام و از ضامن شدن های زنجیره ای استفاده کنند، اما نگفتند که این وام ها را آنان و با چه درآمدهایی بازپس دهند.
کمان گرا روستایی است که آنچنان که باید رنگ بهسازی به خود ندیده و کوچه پس کوچه هایش نامناسب است و پر از خاک، روستایی با هزاران هزار مشکل که محرومیت، فقر و تنگدستی یک دست شده است، اما مردمانی مهربان دارد مردمانی که هرچند می خواهند با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند با این اوضاع و احوال بد اقتصادی نمی توانند.
خانه های تخریب شده یک طرف ماجراست و به زودی گزارش های مرتبط با آن منتشر می شود.
به خانه پیرزنی می رویم که گفتند از نظر تنگدستی حال و روزش از سایر اهالی روستا نامناسب تر است.درب آهنی زنگ زده که قفل و بست درست و حسابی ندارد را می زنیم، باز است و یا الله گویان وارد خانه می شویم.دیوارهای کاه گلی و بوی نم اتاق ها حتی از داخل فضای باز حیاط به مشام می رسد و پیرزن چادر به سر خمیده خمیده از پله ها که ارتفاع نامناسبی دارد، پایین می آید.
مرد خانه در منزل نیست، پیرزن می گوید همسرش سرطان حنجره داشته و عمل کرده و نمی تواند صحبت کند، البته بعد از عمل از دستگاه تولید صدا برای حرف زدن استفاده می کند.امروز هم که باطری دستگاه به اصطلاح تمام شده و به شهر رفته تا خریداری کند و او تنهاست.


داستان زندگی پیرزن به اینجا ختم نمی شود، چندی پیش بود که همسر بیمارش تصادف می کند و راننده متواری می شود، بخشی از قسمت پایین کمرش را پلاتین می گذارند و دیگر پیرمرد با بدنی رنجور از سرطان، توان کارگری ساده را هم بر روی زمین های مردم را هم ندارد تا نان شبشان را تهیه کنند.
پیرزن از روزهای سرد زمستان های خود می گوید و نداشتن یک سرویش بهداشتی و حمام.حمام که نه، اتاقکی تاریک و ترک برداشته در قسمت پایین حیاط منزل که دستگیره درب آن ریسمانی پلاستیکی قرمز رنگ است.آدم خوف می کند حتی برای لحظه کوتاه یک عکس گرفتن آن هم در روز وارد حمام شود، حمامی بدون شیر آب!  آب را درون قابلمه هایی گرم می کنند و برای استحمام استفاده.
کم کم صدای اذان مغرب به گوش می رسد، از پیرزن خداحافظی کرده و به مسجد روستا می رویم.گفتند قرار است گروه جهادی مدافعان حرم تویسرکان پس از اقامه نماز سفره افطاری بزرگ خود را پهن کند و در مسجد پذیرای اهالی باشد.


نماز به اتمام می رسد و سفره ها را پهن می کنند و من مات و مبهوت از این همه فقر و تنگدستی اهالی روستا. دردها پشت درد و مشکلات پشت مشکلات همه یک طرف، داغ دل ما را همان پیرزنی تازه کرد که لحظاتی قبل از اذان مهمان خانه اش بودیم، پیرزنی که شاید در میان این همه تنگدستی ها به نان شب خودش محتاج بود، نمازش را خوانده و در گوشه ای نشسته بود و تنها نظاره گر غذای طبخ شده بر سر سفره.
 از کنارش که رد شدم، دستانش را زیر چانه زده بود، خواستم لبخندی بزنم و بروم که پایین چادرم را گرفت، با چشمانی که سویی چندان در آن ها دیده نمی شد، اشاره ای کرد تا خم شوم و آهسته مطلبی را در گوشم نجوا کرد و گفت نگاهی به دندان هایم بینداز، دهانی خالی از یک دندان سالم، عمده دندان هایش خراب و پوسیده بودند و تعدادی هم کشیده شده بود، آرزو داشت که لااقل برای یک شب غذایی سیر بخورد، اما با کدام دندان؟! گفتم لبخندی بزن خدا بزرگ است.
کاش می شد در میان این همه هیاهوهای زندگی و اوضاع و احوال بد اقتصادی، خیری پیش قدم می شد لااقل تمام آرزوهای این پیرزن که نه تنها دندان مصنوعی اش را تهیه می کرد...
داستان مشکلات زندگی این پیرزن مفصل است و ادامه دار...

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف ناتینگهام فارست رفت و با نتیجه 2-0 برنده شد.

سیتی اکنون با یک بازی کمتر، تنها یک امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارد. ناتان آکه هلندی ضمن اینکه امیدوار است در بازی پیش رو برنده شوند، به نوعی تایید کرد که آن‌ها نیم نگاهی هم به از دست دادن امتیاز توسط آرسنال هستند.

ناتان آکه در مورد اینکه آیا سیتی از برد آرسنال مقابل تاتنهام قبل از بازی ناتینگهام فارست اطلاع داشت یا خیر، گفت:"مشخص است که شما این را می‌بینید. اگر آن‌ها امتیاز  از دست بدهند، خوب می‌شود. ما روی خودمان تمرکز می‌کنیم، سرنوشت‌نان در دست خود ماست. این تنها چیزی است که ما روی اتوبوس و رختکن قبل از بازی دیشب تمرکز کرده بودم.

نیمکت نشینی؟

گاهی اوقات افرادی که بازی نمی‌کنند، تنها بازی را تماشا می‌کنند. هر کس از نظر خودش آماده است و این برای همه متفاوت خواهد بود. مشخص است وقتی که در ترکیب هستیم باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم و این تنها چیزی است که باید به آن فکر کنیم.

تاثیر تجربه در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر؟

همه تجربه دارند اما در نهایت تجربه تفاوتی ایجاد نمی‌کند. موضوع فعلی ما مربوط به الان است، کاری که اکنون انجام می‌دهیم. در حال حاضر اوضاع خوب پیش می‌رود ولی می‌دانیم که باید چه کار کنیم. اینکه چهار بازی را ببریم و می‌توانیم دوباره قهرمان لیگ برتر انگلیس شویم. هم خیلی نزدیک است و هم خیلی دور به نظر می‌رسد.

سختی بازی‌های پیش رو؟

هر بازی سخت خواهد بود. در بازی مقابل ناتینگهام فارست همه انتظار داشتند ما برنده شویم، اما این هرگز آسان نیست. هفته آینده یک بازی دیگر داریم که آن هم سخت خواهد بود. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بازی به بازی پیش برویم. می‌دانم که به نظر کلیشه‌ای می‌رسد اما این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

رکورد 70 بازی شکست ناپذیری رودری در سیتی؟

باور نکردنی است. شما اغلب اهمیت آن را درک نمی‌کنید اما او در هر بازی بسیار خوب عمل می‌کند. او در نقش خودش خیلی بازیکن بزرگ و مهمی است. رودری گل‌های مهمی زده و واقعا خوب بازی می کند. او برای نباختن مبارزه می‌کند.

کوین دی‌بروینه؟

نباید بگویم که او چقدر خوب و چقدر مهم است. او هر فصل کیفیت خود را نشان می‌دهد. او پنج ماه همراه ما نبود و شما اصلا متوجه چنین چیزی نمی‌شوید. دقیقا مثل قبل به تیم برگشت و هیچ تفاوتی احساس نمی‌شد. او خیلی به ما کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • فائضه غفار حدادی با سفرنامه حج به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • آرزوی توتی برای ده‌روسی: سال‌ها در رم بمانی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز