Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:22:13 GMT

اسپیس ایکس تا آخر ۲۰۱۹ فضانورد به فضا می فرستد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۰۱۳۳

اسپیس ایکس تا آخر ۲۰۱۹ فضانورد به فضا می فرستد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، طبق اعلام ناسا احتمال دارد اسپیس ایکس تا پایان سال جاری دو فضانورد را همراه کپسول دراگون به آسمان بفرستد. اما با توجه به نتیجه غیر موفق تست‌ها، باید اصلاحاتی را انجام دهد.

در ماه مارس اسپیس ایکس به طور موفقیت آمیز کپسول دراگون را بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مأموریت Demo1 نام گرفته بود. همچنین قرار بود کپسول به کاررفته در این مأموریت در یک آزمایش دیگر (برای تست سیستم لغو اضطراری عملیات) نیز استفاده شود تا زمینه را برای انجام پرتاب آزمایشی فضانوردان (عملیات Demo2) همراه یک نسخه دیگر از کپسول دراگون در تابستان فراهم کند.

اما در ۲۰ آوریل ۲۰۱۹ میلادی کپسول آزمایشی دراگون در یک تست استاتیک در مقر کیپ کاناورال منفجر شد. هرچند در این حادثه کسی آسیب ندید اما کپسول Demo1 به طور کامل ویران شد.

درهمین راستا کتی لودرز مدیر برنامه پروازهای تجاری ناسا اعلام کرد نسخه‌ای از کپسولی که قرار بود در عملیات Demo2 فضانوردان را به طور آزمایشی فضا ببرد، اکنون در آزمایش سیستم لغو اضطراری عملیات استفاده می‌شود. همچنین یک نسخه سوم از کپسول دیگر قرار بوده برای نخستین عملیات پرواز فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده شود، اکنون در آزمایش Demo2 به کار می‌رود.

هرچند لودرز جزئیات بیشتری درباره انفجار کپسول دراگون اعلام نکرد اما گفت اسپیس ایکس مشغول فعالیت است تا کپسول مأموریت Demo۲ را برای پرواز تا پایان سال جاری آماده کند.

کد خبر 4628469

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت اسپیس ایکس فناوری فضایی فضانوردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم

در یک آزمایش دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵ پرومکس داخل ظرفی قرار داده شد تا درون فریزر قرار بگیرند. نتیجه این آزمایش را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • انتظار موج جدیدی از خدمت در سال پایانی شورا 
  • مأموریت خارج از وظیفه آقای پائز
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند