Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: ۴۴ نفر در بیمارستان‌های اصفهان به دلیل مسمومیت مصرف الکل بستری شدند که این خبر بدی برای استان اصفهان آن هم در ماه رمضان است، متاسفانه به همین علت ۶ نفر فوت و تعدادی هم در بخش دیالیز مورد درمان هستند. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد دو ماهه نیروی انتظامی در سال جاری اظهار داشت: به عنوان مطلع گزارش شهادت یکی از پرسنل خدوم نیروی انتظامی در حادثه درگیری مسلحانه باند توزیع مواد مخدر را تسلیت می‌گویم، شهادت نیروهای پلیس در مبارزه با باندهای مواد مخدر نشان از عزم پلیس در مقابله با قاچاقچیان و حفظ امنیت مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروی انتظامی اجازه نمی‌دهد که امنیت مردم به خطر بیفتد و از هر اقدامی برای دفاع از حقوق مردم دریغ نمی‌کند.

بیش از 9 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در 2 ماهه کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 9 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس در دو ماهه نخست امسال، کشف و ضبط شد گفت: این عدد بزرگی در یک استان مرکزی کشور است و این امر نشان می‌دهد در استان اصفهان ساز و کارهایی که برای مقابله با مواد مخدر تعریف شده کارآمد است.

وی تصریح کرد: بحث مواد مخدر یک ابرآسیب در کشور است در سال جاری در استان اصفهان از بزرگترین باند مواد مخدر از نوع شیشه در یک عملیات میزان 128 کیلوگرم شیشه کشف شد، این توفیقات و کشف مواد مخدر، حاوی دو پیام است، نخستین پیام نشان از تلاش بی‌وقفه نیروی انتظامی در این زمینه دارد و پیام دوم این است که دشمن قصد دارد از راه مواد مخدر به ما ضربه بزند و نوجوانان و جوانان ما را هدف گرفته است، در این بین وظیفه جامعه و خانواده در مراقبت از فرزندان بیش از پیش حس می‌شود.

معصوم بیگی ادامه داد: بخشی از سرقت‌ها توسط معتادان به صورت کلی و جزیی اتفاق می‌افتد، به طوری که بالای 50 درصد آمار زندانیان سرقت مربوط به مواد مخدر است.

399 طرح پاکسازی برای برخورد با نقاط آلوده استان اصفهان

وی با اشاره به اینکه 399 طرح پاکسازی در سال جاری برای برخورد با نقاط آلوده انجام شده است، گفت: این نقاط شامل پاکسازی حاشیه مدارس، راه‌های مواصلاتی و کانون‌های جرم است، در این راستا یک طرح به صورت اردوی گردشگری برای تعدادی از دانش‌آموزان در حصه برگزار می‌شود و به دنبال این هستیم که آموزش و مبارزه به داخل خانواده‌ها برده شود تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: 24 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری در استان اصفهان در سال جاری منهدم شد که نشان از افزایش 25 درصدی دستگیری قاچاقچیان، معتادان متجاهر و توزیع کنندگان خرد و کل در استان است.

وی افزود: در بحث سرقت 22 باند در استان شناسایی و با آنها برخورد شد که بیشترین باندها مربوط به سارقان خودرو در رتبه اول، سارقان منزل در رتبه دوم و سارقان قطعات خودرو در رتبه سوم بوده و در این بخش رشد 55.8 درصدی افزایش دستگیری سارقان در مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

معصوم بیگی با اشاره به افزایش 80 درصدی کشف اموال مسروقه در استان اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری و تلاش پلیس کشف اموال مسروقه افزایش داشته و پلیس در کشف و برگرداندن اموال به مردم موفق عمل کرده است.

دستگیری عاملان توزیع مشروبات الکلی تقلبی در اصفهان؛ 5 نفر جان‌باختندبازداشت عاملان توزیع مرگبار مشروبات الکلی در اصفهانکشف 700 بطری مشروبات الکلی در شمال تهران + تصاویر

380 پرونده مربوط به حوزه قاچاق کالا به ارزش 243 میلیارد ریال کشف شد

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا با پیروی از شعار سال رونق تولید، در سال جاری 380 پرونده مربوط به حوزه قاچاق کالا بوده، در این راستا 243 میلیارد ریال ارزش اموال کشف شده از قاچاقچیان گزارش و 104 مورد اموال تحت نظارت مستقیم انجام شد و در همین راستا گشت‌های مشترکی با دستگاه‌های مسئول برای مبارزه با قاچاق و احتکار انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سایت‌های دیوار و شیپور تخلفات و سرقت‌هایی صورت گرفته گفت: از مردم می‌خواهیم که زمان خرید و فروش هر نوع کالا به مراکز و افراد مطمئن مراجعه و از حضور در مکان‌های دور و خطرناک برای معامله خودداری کنند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های فروش خودروهای سرقتی استفاده از «سند نمره» است، به این صورت که با ترفندهای خاصی سند خودروی تصادفی اسقاطی را برای خودروی سرقتی استفاده می‌کنند، بنابراین خریداران باید دقت داشته باشند که از مکان‌های مطمئن برای خرید خودرو استفاده کنند.

معصوم بیگی افزود: در بحث حوزه سرقت به شیوه باند «سند نمره»، بالغ بر 50 خودرو کشف شد که تعدادی از آنها سالم و تعدادی اوراق شده بود.

وی با اشاره به یکی از کلاهبرداری‌ها توسط موسسات و قرض‌الحسنه‌های غیرمجاز در استان اظهار داشت: در سال جاری 8 موسسه مالی و قرض‌الحسنه با وعده پرداخت وام کم بهره، اقدام به جلب سرمایه‌های مردم می‌کردند، در این راستا مبلغی بالغ بر 517 میلیارد ریال از آنها گرفته و 7 آقا و یک خانم بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

بازدید از 6897 مرکز عرضه غذا در استان، 321 مرکز پلمب شد

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان اقدامات زیادی برای حفظ حرمت این ماه توسط نیروی انتظامی انجام شد، در جلساتی با دستگاه‌های مربوطه ساز و کارهایی تعریف شد، به عنوان مثال فروش آش و حلیم را از ساعت 2 مجاز اعلام کردیم یا بعضی از رستوران‌ها را با رعایت همه شئون، اعلام کردیم که می‌توانند غذا طبخ کنند، لذا در شهر اصفهان حدود 3 هزار و 689 بازدید پلیس از اماکن توزیع غذا برای رعایت عملکرد انجام شد، تعدادی از آنها تذکر گرفتند و 181 مکان پلمب شدند، این آمار در استان شامل 6 هزار و 897 بازدید بود که 321 مکان پلمب شد.

طرح «ظفر 5» در استان اصفهان اجرا شد

وی ادامه داد: طرح «ظفر 5» در سطح استان اصفهان در راستای افزایش احساس امنیت عمومی، تحقق مطالبات مردم، افزایش انضباط ترافیکی و پیشگیری از تصادفات حادثه‌ساز انجام شد که در زمینه پیشگیری از تصادفات حادثه‌ساز یک هزار و 220 خودرو توقیف شد.

معصوم بیگی با بیان اینکه در حوزه پلیس‌راه پرتصادف‌ترین محورها در استان به ترتیب در آزادراه اصفهان- کاشان بزرگراه امیرکبیر، میمه- دلیجان و دامنه -الیگودرز اتفاق می‌افتد، گفت: در این مناطق آمار تصادفات منجر به فوت بسیار زیاد است.

وی افزود: سهم آزادراه در تصادفات 14 درصد، بزرگ‌راه 38 درصد، راه‌های اصلی 34 درصد، راه‌های فرعی 30 درصد و روستایی 4 درصد، تصادف در شب 52 درصد و تصادف در روز 48 درصد است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رشد افزایش وقوع جرم در فضای مجازی با سرعت بالا در حال صعود است، به طوری که شاهد افزایش بیش از 100 درصدی جرم در فضای مجازی هستیم.

وی گفت: در دو ماهه سال جاری 427 هزار تماس از شماره 110 از پلیس امدادخواهی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

معصوم بیگی در مورد گزارش مسمومیت و فوتی تعدادی از جوانان در اثر مشروبات الکلی در استان اظهار کرد: 44 نفر در بیمارستان‌های اصفهان به دلیل مسمومیت مصرف الکل بستری شدند که این خبر بدی برای استان اصفهان آن هم در ماه رمضان است، متاسفانه به همین علت 6 نفر فوت و تعدادی هم در بخش دیالیز مورد درمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تلاش پلیس برای شناسایی تهیه‌کنندگان مشروبات الکلی 11 نفر شناسایی شدند که شامل تولیدکننده و توزیع کننده بود، آنها به مراجع قضایی برای اعمال قانون ارجاع داده شدند.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در وضعیت هشدار قرار گرفته اند. مصرف مواد مخدر به نام اسنوس در میان بازیکنان به شدت افزایش یافته است که می‌تواند روی سلامتی آن‌ها تاثیر بگذارد. در تصاویری که اخیرا منتشر شده است بازیکن چیزی شبیه به چای کیسه‌ای را در میان لثه و گونه اش قرار داده است تا آن را مزه کند.

عکس جیمی واردی (لسترسیتی)، ویکتور لیندلف (منچستریونایتد)، دنی مورفی (لیورپول)، مارکوس رشفورد (منچستریونایتد)، برترند ترائوره (بازیکن سابق استون ویلا) و مارک گیلپسی (نیوکاسل) در حال مصرف این مخدر دیده شده است. 

فروش اسنوس به خاطر خطرناک بودنش در اروپا ممنوع است، اما پس از برگزیت در انگلیس قانونی شده است. با این حال هشدار پزشکان مانع از آن نشده است که مصرف اسنوس به یک اپیدمی در فوتبال انگلیس تبدیل نشود. عوارض این مواد به اندازه‌ای بالا است که خیلی از اعضای لیگ برتر تقاضای کمک کرده اند.

اسنوس شامل ۳۰ نوع ماده شیمیایی است که نیکوتینش سه برابر یک نخ سیگار است. با این حال تصور می‌شود که کمتر از سیگار برای سلامتی خطر دارد. اسنوس پودر مرطوب سیاه رنگی است که در کیسه‌های کوچک قرار داده می‌شود. افراد با گذاشتن این بسته‌ها زیر زبانشان می‌توانند از مزه کردنش لذت ببرند. 

خیلی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر به این مواد اعتیاد پیدا کردند و در تلاش هستند تا آن را ترک کنند. بر اساس تحقیق انجمن حرفه‌ای فوتبال مصرف اسنوس تنها روی سلامتی تاثیر مخرب نمی‌گذارد و کودکان ممکن است از بازیکنان محبوب خود الگو برداری کنند. مصرف بیش از حد این مواد موجب نگرانی انجمن حرفه‌ای فوتبال شده است و این سازمان هشدار داده که اعتیاد بالا است. طبق تحقیقات برخی بازیکنان روزانه ۲۵ کیسه اسنوس مصرف می‌کنند. آن‌ها کیسه‌ها را زیر لب بالای خود می‌گذارند. 

یک منبع آگاه به نشریه سان گفت: "تعداد زیادی از بازیکنان درگیر آن شدند، چون نمی‌دانند که نیکوتین اسنوس اعتیادآور‌تر از سیگار است. حتی بازیکنان ذخیره هم از این مواد مصرف می‌کنند. پزشکان باشگاه‌های انگلیسی می‌ترسند که نحوه مصرفشان از کنترلشان خارج شود. " مصرف بیش از اندازه اسنوس خطر ابتلا به سرطان دارد. این ماده، چون داخل دهان قرار می‌گیرد می‌توانند آسیب‌های جدی به لثه بزند و احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد. همچنین موجب سرطان حلق، پانکراس و معده شود. 

خرید اسنوس به آسانی از طریق اینترنت انجام می‌پذیرد و مصرف کنندگان برای یک پاکت کمتر از پنج یورو هزینه می‌کنند. انجمن حرفه‌ای فوتبال اعلام کرد نیاز است تا اقدامات لازم برای منع بازیکنان از مصرف این مخدر انجام شود و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود. نیکوتین موجود در اسنوس به شدت اعتیاد آور است که ترک آن خیلی سخت است.

این مخدر علاوه بر خطر ابتلا به انواع سرطان، مشکلات قلبی و مغزی را نیز ممکن است به همراه آورد. در حالی که این مخدر دود نمی‌شود، اما ترکیبش روی مغز تاثیر می‌گذارد، موجب افزایش دوپامین می‌شود و مصرف کننده مانند کسی که سیگار می‌کشد از آن لذت می‌برد. 

لی جانسن، سرمربی تیم هیبرنین اثرات این مخدر را از نزدیک مشاهده کرده است و معتقد است که ۳۵ تا ۴۰ درصد بازیکنان اسنوس مصرف می‌کنند. البته این آمار بالا نیست. باشگاه‌هایی مانند استون ویلا تصمیم گرفته اند بازیکنانی که این مخدر را مصرف می‌کنند جریمه کند. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد فروش این مواد در میان پسران ۱۳ و ۱۴ ساله در آکادمی‌ها دیده شده است. همچنین یک بازیکن حاضر در دسته دو به دلیل مصرف بیش از اندازه اسنوس در لثه اش تومور سرطانی یافت شده است.

منبع: جماران

tags # فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان