Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر اول اسکاتلند در توییتر خود از انتشار لایحه همه پرسی برای استقلال اسکاتلند خبر داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «نیکولا استروژن» وزیر اول اسکاتلند روز چهارشنبه لایحه قانونی برگزاری همه پرسی در آینده نزدیک در این کشور از جمله همه پرسی برای استقلال را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، استروژن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "این لایحه فقط برای تنظیم قواعد همه پرسی استقلال منتشر شده تا این فرصت برای مردم اسکاتلند ایجاد شود که آینده‎شان را خودشان انتخاب کنند نه این که آینده برگزیت بر ما تحمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه در روز‌های آینده در پارلمان اسکاتلند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. "
دولت اسکاتلند نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این لایحه "یک چارچوب قانونی برای برگزاری همه پرسی در مورد هر موضوعی که در کنترل اسکاتلند باشد، فراهم می‌کند. "
 در بیانیه دولت آمده است: "این لایحه شامل اعلام تاریخ، پرسش و همه پرسی است که باید توسط قوانین ثانویه تنظیم شود. برای همه پرسی استقلال، پیشنهاد شده است که این اتفاق پس از انتقال قدرت و اطمینان از این که چنین همه پرسی‌ای از طرق قانونی قابل چالش کشیدن نیست، انجام شود. "
استروژن در اواخر ماه آوریل گفته بود اسکاتلند در پایان دوره پارلمان فعلی در سال ۲۰۲۱ استقلال را به همه پرسی خواهد گذاشت. وزیر اول اسکاتلند همه پرسی بالقوه را راه حلی برای انتخاب میان برگزیت یا آینده‌ای برای اسکاتلند به عنوان یک کشور مستقل اروپایی توصیف کرد.
اسکاتلند در همه پرسی ۲۰۱۶ بر ماندن در اتحادیه اروپا رای داده بود، اما در نهایت خروج از اتحادیه اروپا در سراسر انگلیس رای آورد.
انگلیس در پی مخالفت سه باره پارلمان با توافق برگزیت مد نظر «ترزا می‌» با بحرانی سیاسی که منجر به استعفای نخست وزیر شد، مواجه شده است. اتحادیه اروپا دور جدید مذاکرات با انگلیس را رد کرده و تنها زمان خروج از این اتحادیه را به منظور دستیابی انگلیس به توافق تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تمدید کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: همه پرسی استقلال اسکاتلند برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟

 

تابناک _ با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی، رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

 بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات، موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روز‌های پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده، اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبر‌ها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

به نوشته ایسنا و برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

دیگر خبرها

  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده