Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی صالحی در نشست شهرداران استان که ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد گفت: در سال گذشته شرایط احراز برای شهرداران تعیین شده و در آن رشته‌های تحصیلی مرتبط و مجاز هم گنجانده شده و ما موظفیم بر اساس آئین نامه اجرایی شرایط احراز را تأیید کنیم.

وی بیان کرد: برخی شهرداران معرفی شده از سوی شوراها از جمله شهردار الوند شرایط احراز را نداشت که تأیید نشدند اما متأسفانه برخی موضع گیری کردند که کار سیاسی بوده که صحت ندارد و نگاه ما هرگز سیاسی نیست بلکه بر اساس ضوابط قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقرار میز الکترونیک در شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: یکپارچه سازی و حذف فرآیندهای زائد در شهرداری‌ها، به روز رسانی اطلاعات، پاسخگویی به موقع، از کارهایی است که توسط شهرداری‌ها باید عملیاتی شود.

۳۲ میلیارد تومان هزینه قیر یارانه‌ای برای شهرداری‌ها

صالحی بیان کرد: در سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان برای تهیه قیر یارانه‌ای به شهرداری‌های استان پرداخت شد و برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و زیر ۱۰۰ هزار نفر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

صالحی اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری قزوین هم ۱۸ میلیارد تومان پرداخت شد تا از ناوگان حمل و نقل عمومی حمایت شود.

صدور یک میلیون و ۱۴۶ هزار متر مربع پروانه ساخت و ساز

وی در ادامه اظهارداشت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخت و ساز در استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲ درصد کاهش داشته است و با ساخت و سازها برای ۲۲ هزار و ۴۸۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

صالحی بیان کرد: در سال قبل ۱۷۵ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت شد که ۴۲ درصد به شهرداری قزوین و بقیه به سایر شهرداری‌ها داده شد.

وی گفت: امسال در مدت دو ماه گذشته ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده بین شهرداران توزیع شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد: از محل اعتبارات تبصره ۳۹( سوخت) مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین شهرداری‌های استان توزیع شده است.

وی اظهارداشت: بودجه مصوب شهرداری‌های استان یک هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان است که ۷۸۲ میلیارد تومان آن عمرانی و ۳۸۰ میلیارد تومان جاری است.

صالحی گفت: در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری هایی که حقوق عقب افتاده داشتند پرداخت شد.

کد خبر 4628739

منبع: مهر

کلیدواژه: علی صالحی استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

به گزارش شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به برنامه سازمان تاکسیرانی برای تجهیز تاکسی‌های شهری به دستگاه‌های کارت‌خوان اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی و تفاهم صورت گرفته با مدیریت بانک رفاه کارگران استان، شرایط مناسبی برای تاکسیرانان فراهم‌شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه به صورت نقدی و مشکل پول خرد بوده که از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ابراز کرد: آن دسته از مالکین تاکسی‌هایی که اقدام به دریافت دستگاه کارت‌خوان کنند از پرداخت مالیات مشاغل معاف هستند.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ۶ ماه نخست امسال تمامی تاکسی‌های سطح شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

کد خبر 6089862

دیگر خبرها

  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است