Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@14:48:51 GMT

بهترین اقامتگاه‌های سنتی کاشان کجاست؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۰۷۶۱

ایلنا؛ چند سالی‌ست که با بازسازی خانه‌های تاریخی کاشان، فضای جدیدی برای گردشگرانی که به این شهر می‌روند، فراهم شده است. این روزها بازار اقامت در خانه‌های سنتی کاشان بسیار داغ است و برخی گردشگران ترجیح می‌دهند به جای اقامت در هتل‌های چند ستاره، با رفتن در این اقامتگاه‌های سنتی، زندگی در فضای تاریخی در کنار امکانات امروزی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هم تصمیم گرفته‌ایم سه خانه تاریخی کاشان را که مرمت شده و به عنوان هتل پذیرای مسافران هستند را معرفی کنیم.

سرای عامری‌ها

سرای عامری‌ها یکی از خانه‌های تاریخی کاشان است که در سال 93 بعد از مرمت و احیا به عنوان هتلی پنج ستاره کار خود را آغاز کرد. قدمت این بنا در اصل به دوران زندیه برمی‌گردد و به همین دلیل معماری منحصر بفردی دارد. سرداب، شاه نشین، آینه خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و زمستانی، حوض خانه، بهاربند و دو بادگیر از فضاهای مهم معماری خانه عامریها هستند.

اقامتگاه سنتی سرای عامری ها کاشان مجموعه‌ای از خانه‌هایی است که در مجاورت همدیگر قرار دارند. این سه خانه در مساحتی حدود ۹۰۰۰ متر مربع شامل ۸۵ اتاق با ۵ حیاط مرکزی به صورت اندرونی و بیرونی ساخته شده‌اند.  در این اقامتگاه سنتی فروشگاه‌هایی هم وجود دارد که در آنها صنایع دستی، فرش سنتی کاشان، شیرینی و خشکبار، جواهرات و غیر ارائه می‌شود. همچنین سرای عامری‌ها دارای سالن همایشی با ظرفیت 90 نفر، شیرینی پزخانه، حمام ایرانی، موزه سرای عامری‌ها، اینترنت وای فای، کافی نت،‌رستوران، و شربت سرا  است.

نکته قابل توجه درباره این هتل این است که به دلیل اینکه هتل عامری‌ها یک بنای تاریخی است، پله‌های بلندی دارد که ممکن است استفاده برای افراد مسن یا دارای شرایط خاص را سخت‌کند. ارزانترین اتاق این هتل برای یک نفر در یک اتاق یک تخته، شبی 425 هزار تومان است و گران‌ترین اتاق آن سوییت سه‌نفره شاه‌نشین است که هزینه آن با سه درصد تخفیف برای سه نفر شبی یک میلیون و هشتصد و هفتاد و هفت هزار تومان است.

مهینستان راهب

خانه تاریخی مهینستان راهب خانه شاه یلانی از دوره قاجار تا پهلوی اول در کاشان است که در سال 1392 مرمت آن به پایان رسید. این خانه تاریخی بعد از مرمت به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید و کار خود را به عنوان اقامتگاه و مهمانسرا شروع کرد.  اقامتگاه سنتی مهینستان راهب دارای سه حیاط جدا از هم به عنوان حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و حیاط خدمه است. این اقامتگاه دارای 16 اتاق است که 12 اتاق آن در 2 طبقه داخل حیات اصلی، 3 اتاق داخل حیات خلوت جداگانه و یک اتاق دیگر بیرون از مجموعه واقع شده است. زیباترین معماری مهینستان راهب را می‌توان در شاه نشین، هشتی ورودی، ایوان تابستانی، ایوان زمستانی، بادگیر و دو سرداب دید.

از دیگر امکانات مهینستان راهب می‌توان به پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، رستوران، کافی شاپ، خشک‌شویی و صبحانه در اتاق اشاره کرد. ارزانترین اتاق این اقامتگاه سنتی اتاق یک تخته است که هزینه آن برای یک نفر با تخفیف 8 درصدی، شبی 320 هزار تومان است و گران‌ترین اتاق ، اتاق چهار تخته است که هزینه آن برای 4 نفر با تخفیف 3 درصدی شبی 950 هزار تومان است.

مرشدی

 اقامتگاه سنتی مرشدی کاشان با قدمتی بیش از 250 سال، در بافت تاریخی شهر قرار دارد. مرمت این اقامتگاه با حفظ معماری سنتی‌اش در سال 95 به پایان رسیده و بعد از آن به هتل تبدیل شده است.

خانه مرشدی کاشان دارای 8 باب اتاق، یک حیاط اصلی و یک حیاط حوض خانه می باشد. تعدادی از اتاق‌ها در طبقه پایین و 5 باب اتاق دیگر در حیاط اصلی اقامتگاه مرشدی کاشان قرار گرفته‌اند. نزدیکی این خانه سنتی به بافت تاریخی ، آثار تاریخی و بازار کاشان از جمله مزایای آن است.

 این هتل دارای دو طبقه همکف و زیرزمین است که در این طبقات 4 اتاق دو تخته، دو اتاق سه تخته و دو اتاق پنج‌تخته قرار دارد. این اتاق‌ها با رنگ‌های سفید و قرمز و با وسایلی قدیمی طراحی شده‌اند که نشانی از فضای خانه‌ها در دوره قاجار دارد.

 از جمله موارد خاص هتل می‌توان به حوض خانه سنتی هتل با متراژ حدود ۱۵۰ متر، سوئیت دو نفره ویژه و اتاق پنج نفره با حمام ویژه (دارای خزینه سنتی) اشاره کرد. ارزان‌ترین اتاق خانه مرشدی اتاق دو تخته آن است که هزینه اقامت در آن برای دو نفر با تخفیف هشت درصدی، شبی 340 هزار تومان است. همچنین گران‌ترین اتاق این اقامتگاه اتاق چهار تخته است که هزینه اقامت در آن برای چهار نفر با تخفیف 9 درصدی شبی 780 هزار تومان می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آثار تاریخی اینترنت صبحانه صنایع دستی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اجرای ۱۸ پروژه شاخص در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خانه تاریخی توکلی در سال جاری به عنوان موزه عاشورا مرمت می‌شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان بهسازی، نوسازی اطراف حرم در سال ۱۴۰۲ و اجرای ۱۸ پروژه شاخص در کنار دیگر پروژه‌ها، اظهار کرد: بودجه اولیه معاونت بهسازی و نوسازی اطراف حرم در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان با ۱۸ پروژه شاخص بوده که در اصلاحیه به ۵۲ میلیارد تومان رسید.

وی از تأسیس اولین دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری خبر داد و افزود: ساخت ۲ دفتر تسهیلگری در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با گروهای مختلف، نیرو انتظامی و آموزش و پرورش، ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی، کمک به نهادهای تقویت اجتماعی، پیگیری ساخت سرویس بهداشتی و ایجاد سازمان‌های فرهنگی از جمله تجربیات دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری بود.

خاکی ادامه داد: تأسیس دفتر تسهیل‌گری در محلاتی همچون دروازه ری علاوه بر پشتیبانی کالبدی نیازمند پشتیبانی اجتماعی نیز است.

وی از اجرای پروژه بهسازی محور مسجد جامع تا میدان کهنه خبر داد و عنوان کرد: این پروژه دارای مقیاس ملی بود با هماهنگی‌های لازم توانستیم این پروژه را زودتر از موعد به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از کف‌سازی و بهسازی ۱۵۰ متر از پروژه امامزاده سلطان محمد شریف خبر داد و گفت: تهیه طرح جداره سازی چهارراه بازار با مشارکت معاونت شهرسازی و ساماندهی و مرمت سازی با الگوی اصیل یکی از اقدام‌های شاخص در سال گذشته بود.

خاکی در خصوص میدان تره‌بار میدان مطهری افزود: ورود به میدان تره‌بار میدان مطهری از مهم‌ترین پروژه‌های سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده که در همین راستا دو میلیارد تومان برای طراحی فضای شهری این محدوده اختصاص یافته است.

وی از تملک شش خانه تاریخی در فرودین سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد: ساخت خانه تاریخی آیت الله فیض در دستور کار قرار گرفته است و خانه تاریخی توکلی به عنوان موزه عاشورا در سال جاری مرمت می‌شود.

کد خبر 747817

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • غیبت جود بلینگام در جدال رئال مادرید و رئال سوسیداد
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)