Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تفاهم نامه همکاري به ارزش 1 ميليارد دلار في مابين صندوق ضمانت صادرات ايران و استانداري مازندران در جلسه شوراي اداري استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري، احمد حسين زادگان در جلسه شوراي اداري استان با اشاره به اين که بهره گيري از ظرفيت هاي صادراتي موضوعي است که طي سال هاي گذشته کمتر به آن پرداخته شده و مورد غفلت جدي قرار گرفته است، عنوان کرد: در آغاز فعاليت خود در استان همواره در جلسات مرتبط؛ موضوع صادرات و توسعه صادرات کالاهاي غيرنفتي را مورد تاکيد و پيگيري قرار داده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران، افزود: وجود چند هزار واحد توليدي در حوزه هاي مختلف، نقش مهم مازندران در توليد غذا و امنيت و سلامت غذايي، وجود بنادر، فرودگاه ها و راه هاي ارتباطي و حلقه اتصال بين همسايگان و ديگر استان ها و زيرساخت هاي لازم حاکي از اين است که همه زمينه ها و بسترهاي لازم براي توسعه صادرات در استان وجود دارد.

مقام عالي دولت در استان با بيان اين که چرا سهم مازندران از 44 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي کشور تنها بايد 370 ميليون دلار باشد، اظهار داشت: يا صادرکنندگان قوي و متبحر نداريم يا صادرکنندگان شايسته داريم ليکن موانع مختلف اداري و بوروکراسي ها و عدم حمايت لازم تحقق اين مهم را معطل گذاشته است.

وي ريسک هاي بالاي تجاري و سياسي را از ديگر موانع پيش روي توسعه صادرات دانست و آن را از مصاديق ملي عنوان کرد و گفت: موانع و مشکلات را براي ايفاي نقش بخش خصوصي در حوزه تجارت و توسعه صادرات احصا کرديم و از جمله مباحثي که با مجمع نمايندگان استان توافق کرديم توسعه صادرات غيرنفتي استان است.

استاندار با اشاره به اين که ريسک در حوزه تجارت موجب التهاب مي شود، تصريح کرد: بهمين خاطر بسياري از تجار و صادرکنندگان يا از اين کار کنار کشيدند و يا در سطح و آمار پايين به اين کار پرداخته اند.

حسين زادگان به سهم 1000 ميليارد دلاري واردات همسايگان استان اشاره کرد و يادآور شد: اگر بدرستي در توسعه صادرات و جذب بخشي از اين رقم ورود کنيم مي توانيم مشکلات استان را حل کنيم و در تحريم هاي ظالمانه؛ باري از دوش کشور برداريم.

استاندار با اشاره به انعقاد تفاهم نامه يي به ارزش 1 ميليارد دلار في مابين صندوق ضمانت صادرات ايران و استانداري مازندران، خاطرنشان کرد: اين تفاهمنامه زينتي نيست و اقدامات از اين دست به توسعه صادرات و فتح بازارهاي منطقه مي انجامد و تجار و صادر کنندگان بايد اين فرصت را مغتنم بشمارند.

مقام عالي دولت در مازندران بر جديت اتاق بازرگاني و بخش خصوصي براي عملياتي کردن و بهره گيري از ظرفيت خوب اين تفاهم نامه تاکيد کرد.

وي با بيان اين که براي صادرات بايد بهترين سورتينگ و بسته بندي را داشته باشيم، گفت: براي راه اندازي شرکت هاي حمل و نقل بين المللي مصوباتي را در شوراي برنامه ريزي گذرانديم.

استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين که در بحران سيل؛ اولويت نخست ما مسکن و ساماندهي معيشت مردم است و سپس به ديگر خسارات مي پردازيم، ابراز داشت: تاکنون مجموعا 15 ميليارد تومان تنخواه دريافت کرديم و 40 ميليارد تومان هم براي ساخت و تعميرات مسکن گرفتيم ولي براي زيرساخت ها هنوز اتفاقي نيفتاده و در حال پيگيري است.

وي ادامه داد: برخي پروژه هاي زيرساختي آسيب ديده از سيل را فراتر از اعتبارات آغاز کرديم.

رئيس شوراي اداري استان، با بيان اين که فعال کردن شرکت هاي دانش بنيان و استارت آپ ها از جمله موضوعاتي است که به آن ورود کرده ايم، اظهار داشت: در مازندران شرکت هاي بزرگ سرمايه گذاري که پيشران توسعه هستند، نداريم اما اخير با پيگيري هاي صورت گرفته؛ موانع ايجاد صنايع فولادي و پتروشيمي رفع و نظر وزير صنعت، معدن و تجارت براي سرمايه گذاري در اين راستا اخذ شد.

استاندار مازندران اعطاي تسهيلات بدون نظارت درست بر هزينه کرد آن ها در سال هاي گذشته را از جمله مشکلات اين بخش عنوان کرد و افزود: يک کميته خودکنترلي و نظارتي براي بررسي و نظارت بر ميزان تحقق اشتغال و توسعه و راستي آزمايي اين حوزه طراحي کرده ايم و برآنيم تا مانع انحراف در هزينه کرد تسهيلات اشتغالزايي شويم.

حسين زادگان با اشاره به اهميت و ضرورت اجراي طرح مازندران پاک، يادآور شد: دستگاه هاي تبليغي و فرهنگي، رسانه ها و رسانه ملي به اجراي صحيح و همه جانبه طرح مازندران پاک کمک کنند. مازندران متعلق به همه ايران و گردشگران بين المللي است بايد پاک و پاکيزه شود و همواره پاک بماند. همه بايد به پويش مازندران پاک بپيوندند و مديران نيز نهايت همکاري را در اين راستا معمول دارند. اين پويش بايد وجهه ملي بخود بگيرد.

استاندار با اشاره به اين که مديريت پسماند از اولويت هاي کاري فرمانداران است، گفت: بحث صرفه جويي جدي گرفته شود. مصاديق بهره وري را بزودي اعلام مي کنيم.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: براي صادرات بهترين سورتينگ بسته بندي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد

محمد محمدنژاد معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از واحد تولیدی در استان کرمانشاه ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد کشف و توقیف شد.

وی ضمن تأکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا افزود: در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.

معاونت ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن تصریح اینکه دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده‌رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است، گفت: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنا بر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.

محمد نژاد ضمن تأکید بر لزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد خاطرنشان کرد: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران