Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر شهامت صبح چهارشنبه در کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل سوانح رانندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طبق آمار تعداد تلفات تصادفات در خراسان‌جنوبی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل بر اساس آمار پزشکی قانونی پنج درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: تعداد مصدومین تصادفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی در سال ۹۷ برابر دو هزار و ۸۸۱ نفر بوده است که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهامت ادامه داد: شهرستان‌های نهبندان، طبس و قائن به ترتیب با افزایش تلفات ۲۴، ۳۲، ۱۰۴ درصدی بیشترین رشد تلفات ناشی از تصادفات را داشته‌اند که به ویژه شهرستان‌های قائن و نهبندان (در کریدور زاهدان- مشهد) با توجه به قاچاق سوخت و شرایط خاص نیازمند اقدامات ویژه هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد تلفات ناشی از حوادث ترافیکی سال ۹۷ در شهریورماه با ۲۸ نفر ثبت شده است، افزود: سه محور دارای بیشترین تلفات ناشی از تصادفات شامل نهبندان- سربیشه با ۲۳ نفر، قائن- بیرجند با ۱۶ نفر و طبس – یزد با ۱۳ نفر طی سال ۹۷ ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در خصوص سهم عوامل مختلف در تصادفات گفت: سهم عابرین متوفی ۹ درصد، موتورسواران متوفی ۱۳ درصد، فوت بر اثر واژگونی وسیله نقلیه ۴۵ درصد و فوت در محل حادثه ۶۴ درصد بوده است.

شهامت با بیان اینکه علت افزایش فوت در محل حادثه طولانی بودن جاده‌ها در خراسان‌جنوبی است، اظهار کرد: فوت در تصادفات شبانه ۳۸ درصد، فوت در اثر تصادف در ناوگان باری ۴ درصد و فوت در اثر ضربه به سر ۶۲ درصد بوده است.

وی بیان کرد: افزایش فوتی‌ها بر اثر ضربه به سر نشان از نسبتن کمربند ایمنی و یا عدم استفاده از کلاه ایمنی در بین موتوسواران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: درباره برنامه‌های تعطیلات نیمه خرداد و عید فطر و تابستان ۹۸ می‌توان به تشدید بازدید از عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها و همچنین سرویس‌های اعزامی، تشدید بازدید از مراکز معاینه فنی خودروهای برون شهری و فعال نمودن استراحتگاه‌های موقت اشاره کرد.

شهامت گفت: شست و شو و بروزرسانی تابلوهای در مسیرجاده، مشخص نمودن نقاط مستعد تصادف با توجه به سنوات مشابه و تشدید نظارت و بازرسی از مجتمع‌ها و نمازخانه های بین‌راهی نیز به مناسبت تعطیلات عید فطر و تابستان انجام می‌شود.

کد خبر 4628774

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد روز دوشنبه افزود: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

 
 

دیگر خبرها

  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود