Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:06:01 GMT

بودجه هزینه‌ای استان مرکزی رشد ۱۶ درصدی داشته است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۲۳۱۰

بودجه هزینه‌ای استان مرکزی رشد ۱۶ درصدی داشته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: سال گذشته بودجه هزینه‌ای استان ۲۴۱ میلیارد تومان بود که امسال با ۱۶ درصد رشد، به ۲۷۱ میلیارد تومان رسیده است. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رقیه یادگاری ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به بودجه هزینه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته بودجه هزینه‌ای استان 241 میلیارد تومان بود که امسال با 16 درصد رشد، به 271 میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بودجه هزینه‌ای برای 24 دستگاه اجرایی بوده که به اتفاق آرا تصویب و توزیع شد، اعتبارات مابقی دستگاه‌ها ملی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تصریح کرد: بودجه هزینه‌ای استان در مقایسه با افزایش حقوق‌ها و تورم یک مقدار رشد پایینی داشته و لازم است که دستگاه‌ها مدیریت لازم را در زمینه اعتبارات انجام دهند.

یادگاری بیان کرد: سال گذشته بودجه هزینه‌ای استان به صورت 100 درصدی تخصیص پیدا کرد، امیدواریم امسال هم بتوانیم با مدیریت مناسب دستگاه‌های اجرایی، حداکثر استفاده مناسب از بودجه را در دستگاه‌ها داشته باشیم.

وی عنوان کرد: 70 درصد از بودجه هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های پرسنلی بوده که به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی، خرید خدمت و شرکتی فعالیت می‌کنند و 30 درصد دیگر هم مربوط به هزینه‌های جاری دستگاه‌ها مثل مواد مصرفی، قراردادهای مربوط به تاسیسات، ماموریت‌ها، اضافه‌کاری، حق کشیک و دیگر موارد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: در مجموع 185 میلیارد تومان از مجموع اعتبارات مربوط به حقوق‌ها است.

احتمال ارائه اصلاحیه قانون بودجه 98/مهلت 2ماهه به شرکتهای دولتی برای ارائه اطلاعات مالی+سندمیزان بودجه عمرانی گویای اشتغال است نه آمار و ارقام اعلامیپرونده بودجه ایران‌ــ‌11|رئوس 3گانه برنامه اصلاح ساختار بودجه/ بسیاری از وزارتخانه‌های دولت بنگاه‌داری می‌کنند

یادگاری خاطرنشان کرد: براساس قانون استانداران می‌توانند در شهرستان‌هایی که مجتمع اداری نیمه کاره وجود دارد، واحدها و ساختمان‌های ملکی دستگاه‌های اجرایی که بلااستفاده هستند به فروش برسانند و برای تکمیل ساختمان‌های اداری نیمه‌کاره هزنیه کنند.

وی افزود: در شهرستان‌هایی کمیجان، زرندیه و فراهان مجتمع‌های نیمه‌کاره وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با اشاره به دو طرح جامع شهرستان‌های کمیجان و آشتیان گفت: بازنگری طرح توسعه و عمران دو شهر کمیجان و آشتیان که در کارگروه امور زیربنایی بررسی شده بود در شورای برنامه‌ریزی استان با رای‌گیری از اعضا تصویب شد و برای عملیاتی شدن به شورای عالی شهرسازی ارسال می‌شود.

یادگاری با اشاره به ظرفیت‌های قانونی در بودجه سال 98 گفت: دستگاه‌ها با مطلع شدن از ظرفیت‌های خود برای پیگیری اعتبارات ملی خود، برای دریافت اعتبارات ملی اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات گفت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهرباید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص های توسعه های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان عنوان کرد و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سالهای آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.

کد خبر 6093661

دیگر خبرها

  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند