Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور در نامه‌اي به استاندار يزد، ثبت 15 اثر منقول فرهنگي و تاريخي استان را که پس از انجام مراحل قانوني در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است، ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايرنا ، در نامه علي اصغر مونسان به محمدعلي طالبي استاندار يزد، از سنگ قبر ابوالفوارس، کتيبه کاشي مسجد چهل محراب، سنگ کتيبه کليسا، عقدنامه، قباله ازدواج، سنگ کتيبه وقفنامه غسالخانه ندوشن و کتيبه سنگي آب انبار کلار به عنوان آثار ثبت شده در فهرست ميراث ملي ياد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين زيلوي حصار رکن آباد، سنگ حناي حمام، سنگ قبر اسماعيل بن محمد، سنگ محراب قدمگاه فراشاه، سنگ قبر محمد بن ابوبکر، سنگ قبر حسين بن ابي بکر، سنگ قبر شهيده مريم بنت نورالدين علي رودبزان و زيلوي مزار شيخ احمد بليمان از آثار منقول فرهنگي و تاريخي است که در رديف فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد.
استان يزد با يک ميليون و 138 هزار نفر جمعيت در مرکز جغرافيايي ايران قرار دارد و داراي 2 هزار و 270 هکتار بافت تاريخي و 6 هزار و 500 اثر تاريخي و فرهنگي است که از اين تعداد تاکنون، يک هزار و 850 اثر به ثبت ملي رسيده است.
با توجه به غناي يزد از لحاظ بناهاي تاريخي، فرهنگي تاکنون پنج اثر شامل 200 هکتار بافت تاريخي شهر يزد، باغ هاي دولت آباد يزد و پهلوان پور مهريز و قنات هاي زارچ و حسن آباد در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون رئيس جمهوري ثبت اثر فرهنگي يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند