Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:06:35 GMT

رپورتاژ آگهی با چه عکس‌هایی اثربخشی بیشتری دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۲۴۲۲

رپورتاژ آگهی با چه عکس‌هایی اثربخشی بیشتری دارد؟

رپورتاژ آگهی به عنوان یک روش تبلیغی وقتی با عکس همراه شود نتیجه بهتری به دست می‌آید اما سوال اینجاست که چه عکسی برای رپورتاژ آگهی مناسب‌تر است.

به گزارش ایسنا، فعالان اقتصادی در فضای رقابتی کسب و کار به دنبال بهتر دیده‌شدن و استفاده بهینه از ابزارهای تبلیغی مثل رپورتاژ آگهی هستند و به همین دلیل باید در مورد اهمیت عکس در رپورتاژ آگهی و نحوه اثربخشی بهتر آن در این روش تبلیغات، نکات مهمی را بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکس اختصاصی استفاده کنید

شاید تصور کنید که رپورتاژ تا حد زیادی متکی به متن است، پس چون عکس در آن نقش کمتری دارد نباید به عکس اهمیت چندانی داد. برخی از تولیدکنندگان و منتشرکنندگان رپورتاژ هم در این مورد به شما تذکری نمی‌دهند و به این تصور دامن می‌زنند که نداشتن عکس یا کپی کردن عکس از اینترنت، به رپورتاژ شما لطمه‌ای نمی‌زند. واقعیت این است که گوگل به متن‌های بدون عکس روی خوشی نشان نمی‌دهد و متن‌های بدون عکس را کمتر از متن‌های عکس‌دار در معرض دید کاربرانش قرار می‌دهد. ضمناً وقتی عکس شما کپی باشد این عکس در مطلب دیگری توسط مخاطبان دیده شده و ممکن است مخاطبان نسبت به آن عکس یا محتوایی که آن عکس ضمیمه‌اش بوده، ذهنیت منفی پیدا کرده باشند. اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که مخاطب با دیدن آن عکس، ذهنیت منفی خود را به یاد می‌آورد و رپورتاژ شما را نمی‌خواند!

لوگو خود را در چشم مخاطب فرو نکنید!

یکی از اشتباهاتی که صاحبان رپورتاژ در مورد عکس رپورتاژ مرتکب می‌شوند این است که لوگوی خود را در ابعاد خیلی بزرگ و اصطلاحاً گل درشت روی عکس درج می‌کنند با این تصور که با این کار لوگوی خود را در ذهن و دل مخاطب جا می‌کنند. تجربه نشان داده که این طور نیست و وقتی لوگوی شما بیش از حد در چشم مخاطب باشد حس دیدن تبلیغ به مخاطب دست می‌دهد و از محتوای رپورتاژ رو برمی‌گرداند. راهکار مناسب این است که لوگوی خود را خیلی کوچک در عکس درج کنید یا بهتر از آن اینکه لوگو در دل عکس باشد. مثلاً می‌توانید لوگو را به شکل پرچم رومیزی یا نقش روی لیوان در عکس اختصاصی خود جا داده و ضمن مأنوس کردن مخاطب با لوگوی خود، حساسیت وی را نسبت به تبلیغی بودن عکس تحریک نکنید.

رعایت چارچوب‌های سئو هنگام بارگذاری عکس رپورتاژ

یکی از نکاتی که باید در مورد عکس رپورتاژ مدنظر قرار دهید این است که به انتشاردهنده تاکید کنید چارچوب‌های سئو را هنگام بارگذاری عکس رپورتاژ شما رعایت کند. اگر انتشار دهندگان رپورتاژ شما حرفه‌ای باشند می‌دانند شما چه خواسته‌ای دارید و مواردی مثل نوشتن شرح برای عکس هنگام بارگذاری را – حتی بدون اینکه شما این خواسته را مطرح کنید - رعایت می‌کنند تا هنگام جستجوهای تصویری گوگل هم، عکس رپورتاژ شما شانس دیده شدن بیشتری داشته باشد.

از عکس‌های قدیمی و تکراری استفاده نکنید

عکس‌های قدیمی در آلبوم بسیار خاطره‌انگیز و دوست داشتنی هستند اما وقتی پای رپورتاژ آگهی به میان می‌آید عکس‌های قدیمی اثربخشی لازم را ندارند. تغییرات تکنولوژی عکاسی در دنیای امروز بسیار وسیع بوده و عکس‌های قدیمی جذابیت بصری لازم را برای مخاطبان رپورتاژ ندارند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر رپورتاژ شما توسط چند رسانه منتشر می‌شود از عکس‌های تکراری استفاده نکنید. عکس تکراری به سرعت تبلیغی بودن محتوای شما را لو می‌دهد و اثربخشی رپورتاژ شما را کاهش می‌دهد. محتوای عکس رپورتاژ شما در مواردی ممکن است تکراری باشد و این گریزی نیست اما در این اوقات هم می‌توانید با تغییر زاویه دوربین یا تغییر منظره پس زمینه و خلاقیت‌هایی از این دست، از تکراری شدن عکس جلوگیری کنید.

پوستر را بجای عکس رپورتاژی بارگذاری نکنید

یکی دیگر از نکات منفی رایج در عکس محتواهای رپورتاژی که معمولاً در مورد رپورتاژ رویدادها اتفاق می‌افتد این است که سفارش‌دهندگان رپورتاژ به جای عکس مرتبط، عکس پوستر رویداد را بارگذاری می‌کنند. به یاد داشته باشید مخاطبان وقتی با متنی مواجه می‌شوند که به جای عکس، پوستر در آن دیده می‌شود از آن متن چندان استقبال نمی‌کنند. ضمناً این را هم بدانید که گوگل نوشته‌های روی پوستر شما را نمی‌خواند و فقط آن را به عنوان یک عکس شناسایی می‌کند.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند. فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی رپورتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری

تین نیوز

 

رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان از چاپ آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، کامیار کلانتر هرمزی، رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در نظر دارد به استناد آیین نامه اجرایی بند (ج) ماده ۱۲ قانون برگزاری مناقصات به منظور اجرای پروژه های راه این اداره کل از طریق فراخوان عمومی نسبت به ارزیابی کیفی شرکت های دارای رتبه راه وترابری ۱ و ۲ و ۳ و ۴ جهت تهیه فهرست کوتاه از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار کند.

کلانتر هرمزی افزود: ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﺮﮔﺰاری فراخوان از ﻃﺮﯾﻖ درﮔﺎه ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺗﺪارﮐﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ دوﻟﺖ (ﺳﺘﺎد) ﺑﻪ آدرس www.setadiran.ir اﻧﺠﺎم شده است.

وی مهلت زمان و محل دریافت اسناد ارزیابی کیفی را از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری لغایت ۱۳ خردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کلیه مراحل برگزاری فراخوان از دریافت تا ارائه اسناد ارزیابی کیفی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام خواهد شد؛ لذا ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی الزامی است.

رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: زمان و محل ارائه اسناد ارزیابی کیفی تا ساعت ۱۳ روز شنبه ۲۹ خردادماه سال جاری و از طریق بارگذاری در سامانه تدارکات دولت (ستاد) است.

وی با اشاره به اینکه زمان بررسی اسناد ارزیابی کیفی ساعت ۸ روز یکشنبه مورخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری است، گفت: مدارک و اسناد بارگذاری شده می بایست کاملاً خوانا باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟