اعطای زمین دولتی به جوانان در نقاط روستایی گامی برای مهاجرت معکوس
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۲۴۳۶
به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: نگاه دولت در سال ۹۸ به این صورت است که فعالیت چشمگیری در بحث صنعت مسکن صورت پذیرد و در جلسه اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر راه مقرر شد در شهرهای کوچک و روستاها در طرحهای هادی زمین دولتی در اختیار جوانان قرار گیرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: چشم انداز جمعیت بر اساس سیاست معکوس بازگشت مردم از شهر به روستاها در حال انجام است به طوری که با افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در تهران مردم در مناطق حاشیهای شهر ساکن شده و احتمال میرود که مهاجرت معکوس در تهران اتفاق افتد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت بیان کرد: دولت در ارتباط با موضوع افزایش حقوق و دستمزد به استناد بند ۹ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۸ مکلف شد حداقل ماهانه مبلغ چهارصد هزار تومان به تمامی کارکنان و بازنشستگان اضافه کند و این حکم قانون است.
حسینی گفت: بند ۱۵۸ دولت را موظف کرده است که چهارصد هزار تومان ضریب را طوری تعریف کند که هیچ کارمندی در سال جاری کمتر از ۱۸ درصد افزایش را دریافت نکند و تمامی دستگاههای اجرایی مکلف به اجرای آن هستند. برای قضات، اعضای هیأت علمی و دیوان محاسبات این اعداد کاملاً مشخص است و برای بازنشستگان مصوبه مبنی بر افزایش ۱۸ درصدی حقوق وجود دارد.
وی گفت: مصوبه هیأت وزیران برای افزایش پرداخت حقوق منطبق با بند ی قانون بودجه ۹۸ است. حداقل حقوق در سال گذشته یک میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بوده است و با افزایش ۴۴۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۶۷ هزار تومان افزایش پیدا میکند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: با این افزایش مبلغ حق و دستمزد در سال ۹۸، حقوق افراد دارای تا دو میلیون تومان بالغ بر ۲۰ درصد و مابقی ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
حسینی اظهار داشت: در بودجه امسال با توجه به وقوع سیل در چندین استان و خسارتهای وارد شده دولت برای مدیریت بازسازی از تمام ظرفیت قانون بودجه استفاده کرد یعنی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان تنخواه گردان استفاده شد و رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است و به سبب این موضوع در تأمین هزینههای جاری در تأمین نقدینگی با مشکل مواجه هستیم.
وی افزود: در خصوص پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش از محل یک درصد سه هزار و چهارصد میلیارد پیش بینی میشد از محل تنخواه گردان پیش از وصول درآمد این مبلغ به حساب آموزش و پرورش واریز شود اما، امسال به دلیل استفاده نقدینگی تنخواه گردان در بازسازی خسارات سیل، امکان استفاده از این منابع در ابتدای سال برای دولت مقدور نیست.
حسینی بیان کرد: سناریوهای دولت در حوزه کاهش درآمدهای نفتی، مجلس را به استفاده از تمهیدات دیگر برای جبران درآمدها وادار میکند، اگر صادرات نفت در شرایط موجود کاهش پیدا کند در اعداد و ارقام با کسری مواجه میشویم و باید از هزینههای جاری کسر کنیم.
کد خبر 4628953منبع: مهر
کلیدواژه: محمد حسینی نمایندگان مجلس توسعه پایدار
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
یک نویسنده و فعال یهودی کانادایی تأکید کرد: «صهیونیسم از لحظه ظهور خود نوعی آزادی زشت را به وجود آورده است که به کودکان فلسطینی نه به عنوان انسان، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی مینگرد؛ همانطور که فرعون از افزایش جمعیت بنی اسرائیل میترسید و برای همین دستور کشتن بچههایشان را صادر کرد.»
به گزارش ایسنا، «این عید پاک، ما نه به بت دروغین صهیونیسم نیاز داریم و نه آن را میخواهیم بلکه آزادی از پروژهای را میخواهیم که به نام ما مرتکب نسل کشی میشود.»
این سخنان «نائومی کلاین»، استاد دانشگاه، نویسنده، روزنامهنگار و فعال اجتماعی یهودی کانادایی در جریان فعالیتهای «عید پسح در خیابانها: تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» است که در روزنامه گاردین منتشر شده است.
او میگوید: «به موسی و خشم او فکر میکردم که از کوه پایین آمد و بنی اسرائیل را در حال پرستش گوساله طلایی دید. اکوفمینیست درون من همیشه از این داستان ناراحت بوده است: چه خدایی است که به حیوانات حسادت میکند؟! چه خدایی است که میخواهد همه مقدسات زمین را به نام خود ذخیره کند؟! با این حال، من راهی برای درک داستان پیدا کردم. در مورد بتهایی صحبت میکند که ما آنها را تقدیس میکنیم و تبدیل به خدایان دروغین میشوند. این درباره گرایش انسان به پرستش هر آنچه دنیایی و فریبنده است و نگاه به چیزهای کوچک و بی ارزش و مادی به جای بزرگ و متعالی است. آنچه میخواهم امشب در این عید پاک انقلابی و تاریخی در خیابانها به شما بگویم این است که بسیاری از مردم ما یک بار دیگر خدای دروغین را میپرستند و از آن خوشحال و سرمست و با آن نجس شدهاند. این خدای دروغین، صهیونیسم است که عمیقترین داستانهای کتاب مقدس ما در مورد عدالت و آزادی از بردگی مانند خود داستان عید پسح را میگیرد و آنها را به سلاحهای وحشیانه استعماری سرقت زمین تبدیل میکند و از آنها به عنوان نقشه راه برای پاکسازی قومی و جنگ نسل کشی استفاده میکند.
صهیونیسم بتی است که جرأت میکند ایده متعالی سرزمین موعود را که استعارهای از آزادی بشر است و با ادیان بسیاری به گوشه و کنار این جهان سفر کرده است، بگیرد و آن را به سند فروشی به یک دولت نظامی قومی تبدیل کند. نسخه رهایی که توسط صهیونیسم سیاسی پیشنهاد شده است، خود یک ایده ناپسند است. این امر از ابتدا مستلزم اخراج دسته جمعی فلسطینیها از خانهها و سرزمینهای اجدادی خود در جریان نکبت بود.
صهیونیسم از لحظه پیدایش، نوعی آزادی زشت ایجاد کرده است که به کودکان فلسطینی نه به عنوان انسان، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی نگاه میکند، همانطور که فرعون از افزایش جمعیت اسرائیلیها میترسید و برای همین دستور کشتن بچههایشان را صادر کرد.
صهیونیسم ما را به لحظه فاجعه کنونی رسانده است و زمان آن فرا رسیده که به صراحت بگوییم: همیشه ما را به اینجا میرساند. این یک بت دروغین است که بسیاری از مردم ما را به مسیری بسیار غیراخلاقی سوق داده است و اکنون آنها را وادار کرده است که نقض پندهای اصلی را توجیه کنند: نکش. دزدی نکن. طمع نداشته باش.
این یک بت و خدای دروغین است که آزادی یهودیان را با بمبهای خوشهای که کودکان فلسطینی را میکشند و معلول میکنند، برابر میداند. این بتی است که به تمام ارزشهای یهودی خیانت کرده و میکند.
و با عشق ما به عنوان مردم به متون و آموزش، امروز یک بت و خدای دروغین نزد ما میآید تا بمباران تمام دانشگاههای نوار غزه، تخریب مدارس، بایگانیها و چاپخانههای بی شمار و کشتار صدها نفر از دانشگاهیان، روزنامه نگاران و شاعران را توجیه کند. این چیزی است که فلسطینیها آن را به عنوان مکتب کشی میشناسند که به معنای نابودی وسایل آموزش است.
در همین حال، در این شهر، دانشگاهها در حال فراخواندن پلیس نیویورک هستند و خود را در برابر تهدید خطرناکی که دانشجویانشان جرأت میکنند از آنها سؤالات اساسی بپرسند، مصون میکنند؛ سوالاتی مثل: چگونه میتوانید ادعا کنید که اصلا به چیزی یا حتی به ما اعتقاد دارید. درحالی که به این نسل کشی کمک میکنید یا روی آن سرمایه گذاری و با آن همکاری میکنید؟
به بت دروغین صهیونیسم برای مدت طولانی اجازه داده شده است که بدون کنترل رشد کند. پس امشب میگوییم: این بت به همین جا ختم میشود. یهودیت ما نمیتواند یک دولت قومی را در خود جای دهد، زیرا یهودیت ما ماهیت بینالمللی دارد. یهودیت ما نمیتواند توسط تشکیلات نظامی خشمگین آن دولت، محافظت شود، زیرا تمام کاری که این ارتش انجام میدهد کاشت غم و اندوه و درو کردن نفرت است، از جمله علیه ما به عنوان یهودیان.
یهودیت ما توسط افرادی تهدید نمیشود که صدای همبستگی خود را با فلسطین از همه نژادها، قومیتها، طیفها و نسلها بلند میکنند. یهودیت ما یکی از آن صداهاست و میداند که امنیت و رهایی جمعی ما در همراهی با این گروه نهفته است.
ما به بت صهیونیسم نیازی نداریم و آن را نمیخواهیم. ما خواهان رهایی از پروژهای هستیم که به نام ما نسل کشی میکند. رهایی از ایدئولوژی که هیچ برنامهای برای صلح جز تعامل با دولتهای نفتی تئوکراتیک قاتل همسایه و در عین حال فروش تکنیکهای ترور خودکار به جهان ندارد.
ما به دنبال رهایی یهودیت از دولت نژادی هستیم که میخواهد یهودیان دائما احساس ترس کنند، میخواهد فرزندانمان بترسند و میخواهد ما باور کنیم که جهان علیه ماست تا به زیر گنبد آهنین آن فرار کنیم، یا حداقل برای حفظ اسلحه و کمکهای مالی به آن اقدام کنیم. این بت و معبود دروغین است.
موضوع فقط به بنیامین نتانیاهو محدود نمیشود، بلکه شامل دنیایی است که نتانیاهو را خلق کرده است.
ما که هستیم؟ ماهها و ماهها در این خیابانها بودیم، داریم بیرون میرویم. خروج از صهیونیسم.
ما به امثال چاک شومرهای این دنیا نمیگوییم اجازه دهید مردم ما بیرون بروند. بلکه میگوییم ما خارج شدیم. فرزندان شما چه؟ آنها اکنون با ما هستند.»
انتهای پیام